Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far bor i sitt barndomshjem. Der har vi hørt steg i ei knirkete trapp opp til 2. etasje, noen som tar i dørhåndtaket til ytterdøra, radio som slår seg på om natta, noen kjøkkenredskap som plutselig forsvinner. Hvis min far er bortreist og jeg går inn i huset, så lukter det ofte som da bbesteforeldrene mine bodde der (huset er fullrenovert siden den tid).

Jeg vet jo at det er mine døde besteforeldre som går igjen, da spesielt bestefar, men allikevel blir jeg redd 😂 føler noen ser på meg når jeg skal slukke lysene i 1. etasje og jeg er alene der. Er MEGET rask da ja 😂

Anonymkode: 4db0e...329

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I perioder er vi plaget med plutselig røyklukt ett sted i stuen. I de periodene er vi plaget med ting som stadig forsvinner. Finner de igjen på de merkeligste plasser etter en stund. Fjernkontrollen til tvèn forsvant for flere år siden, den kom aldri tilbake. Ene datteren min har mistet en stor leke, ei babyborn dukke. Den kom heller aldri fram igjen. Er vel 6 mnd siden nå. Lå i sofaen da vi gikk å la oss, siden har ingen sett den. 
Jeg vet ikke hva jeg skal tro, for jeg har litt tungt for å tro på spøkelser osv😂 Men det er jo merkelig da😂 Sønnen i huset har også snakket om en mann ved flere anledninger. En gang pekte han bak meg og spurte hvem den mannen var. Da var han 2,5 år.

Jeg eier ikke antenner for slikt, så jeg verken føler eller ser noe. 

Anonymkode: 8d9d1...1fc

• Liker 1
Skrevet

¨Noen rusler rundt i trappene. Ellers når noe forsvinner kan det komme tilbake igjen på steder vi har lett grundig. Mannen min har sett en stor, grå katt i stua. Vi har aldri hatt katt. Mange små episoder med biler som kommer, og det ikke er noe å se. Folk som ringer på, så kommer de sånn ti min etterpå på samme måte. Barna våre hørte musikk i den ene veggen, osv. Men vi er ikke redde. Godtar at vi ikke skjønner alt.

Anonymkode: 75ed6...44f

Skrevet

Ja, også påstår svigemor at hun har noen små grå nøster hoppende i beina når hun går i kjelleren hos oss. Hun er utdanna lektor i matte og kjemi, og er svært logisk. Og dette sammenfatter hun ikke med mening.

Anonymkode: 75ed6...44f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og svigermor passer på oss og gir meg gode råd på kjøkkenet (jeg «vet» plutselig hvordan noe skal gjøres, selv om det ikke står i oppskriften, og jeg vet at det er hun som forteller meg det). 

Anonymkode: d7024...355

Det er veldig koselig å tenke at det er svigermor som hjelper deg. Men det er nok ikke det. 

Og dere som hører skritt: hus knirker.

De er bygget i tre og tre er ett levende materiale som vokser og krymper etter sesongen og været. Spesielt de gamle skjeve husene knirker og knaker mye. 

Anonymkode: d1ec8...26d

Skrevet

Vet ikke om det har en sammenheng, men ble en periode nærmest besatt av ånder og spøkelser. så alt av dokumentarer, video-opptak av spøkelser, bøker ect. frem til jeg fant en bok ved navn "the book of abramelin", som tar for seg en historie om en jødisk magiker som blir opplært av en egypter til utføre magier. gikk dypt inn i fenomenet svart magi helt til jeg endte opp med å lese om en sann historie fra usa, hvor det spøkte så ille i et hus at en hel familie så seg nødt til å flytte ut med traumer. en kveld opplevde jeg at bil-alarmen gikk kl. 12 på natten. våknet og sjekket hva det var, men fant ingen tegn til forsøk på innbrudd eller noe som helst. googlet meg frem til at spøkelser/ånder drives av elektrisk magnetisme, og tanken har slått meg om jeg den kvelden fikk besøk fra nettopp noe overnaturlig i min egen garasje. mulig ånder sanser og tiltrekkes oss når vi beveger oss mot det overnaturlige. etter den hendelsen har jeg vært forsiktig med å lese meg på alt som har med det okkulte å gjøre.

Anonymkode: 1cf6c...d1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vet ikke om det har en sammenheng, men ble en periode nærmest besatt av ånder og spøkelser. så alt av dokumentarer, video-opptak av spøkelser, bøker ect. frem til jeg fant en bok ved navn "the book of abramelin", som tar for seg en historie om en jødisk magiker som blir opplært av en egypter til utføre magier. gikk dypt inn i fenomenet svart magi helt til jeg endte opp med å lese om en sann historie fra usa, hvor det spøkte så ille i et hus at en hel familie så seg nødt til å flytte ut med traumer. en kveld opplevde jeg at bil-alarmen gikk kl. 12 på natten. våknet og sjekket hva det var, men fant ingen tegn til forsøk på innbrudd eller noe som helst. googlet meg frem til at spøkelser/ånder drives av elektrisk magnetisme, og tanken har slått meg om jeg den kvelden fikk besøk fra nettopp noe overnaturlig i min egen garasje. mulig ånder sanser og tiltrekkes oss når vi beveger oss mot det overnaturlige. etter den hendelsen har jeg vært forsiktig med å lese meg på alt som har med det okkulte å gjøre.

Anonymkode: 1cf6c...d1c

Det er sant at man tiltrekker seg onde ånder når man driver med slike ting, men det er det mange som ikke forstår dessverre. 

Anonymkode: 29efb...0ef

Skrevet

stod foran speilet og i stedet for mitt eget speilbilde stod det en liten jente inne i speilet med 1800-tallsklær og bare stirret på meg. hun hadde sløyfe på hodet og så trist ut. speilene er jo konfigurert slik at når du løfter din høyre arm, vil speilfigurens venstre arm løfte seg samtidig, det er jo speilvendt.

men nei, jentas høyre arm løftet seg synkront, hun var ikke speilvendt, og jeg følte med ett at hun var inne i hodet mitt. hun begynte å gjøre egne bevegelser, akkurat som om hun ville ut av speilet.

Det var som om alt stod stille, vet ikke hvor lang tid det tok men hadde en slags "oppvåkning" og da var hun borte og speilbildet mitt var igjen speilvendt. var helt utrolig ekkelt, unngikk badet i flere uker etterpå, men hun har aldri dukket opp igjen etter at jeg begynte å gå på badet igjen.

har også sett en svart hund gå i gangen og inn på forskjellige rom. halen alltid ned.

Anonymkode: 3dd93...178

• Liker 1
Skrevet

Jeg var veldig skeptisk til spøkelser osv før. Men likevell var jeg veldig redd for å oppleve det, men som aldri skjedde før omtrent ett par år siden når jeg var på besøk til besteforeldre. Pluss at jeg har opplevd noe her jeg bor nå.

Jeg lå i senga til besteforeldrene mine, og skulle sove. Plutselig så kjenner jeg at jeg at håret mitt blir statisk og at puta ble dratt bort av hodet mitt. Jeg fikk støt igjennom kroppen og det er noe av det ekleste jeg har vært borti. 

Også har jeg opplevd en annen merkelig ting hjemme her. Det var helt mørkt på rommet og jeg pleier å ha øynene oppe litt for jeg lukker de når jeg skal sove. Plutselig så ser jeg at en mannlig skygge på veggen som går forbi, selv når det var helt bekmørkt inne på rommet. Det gir jo null mening.. 

Skrevet

Huset vårt er bygget på grunnmuren til et gammelt hus fra tidlig 1800 tallet. Jeg har aldri vært redd her hjemme, men har hatt noen rare opplevelser. Barnas leker har noen ganger lagd lyd eller slått seg på av seg selv. En gang mannen og jeg nettopp hadde lagt oss, banket det to ganger i veggen rett bak senga vår (vi har rom på loftet). Vi har hørt noen gå nedover trappa, og trodd at et av barna har stått opp, men nei der er det ingen. Jeg ser også av og til en skygge som beveger seg i sidesynet, alltid på samme sted. I to av taklampene må pærene stadig skiftes. 
Hva som er forklaringen vet jeg jo ikke, men er åpen for det meste. Mannen tror overhodet ikke på overnaturlige ting, men han har jammen fått lure noen ganger. Særlig da det banket i veggen, da var han inni kottet å sjekket, og ute å sjekket. Uten å finne noe. 

Anonymkode: ec352...72b

Skrevet

Jeg og flere jeg kjenner har opplevd såpass mye merkelig, så jeg tror absolutt det er noe som foregår, og at dette er helt naturlig. Husk at vitenskapen bare har kartlagt en liten brøkdel av hele den totale virkeligheten, så ingen kan si med sikkerhet at noe er umulig. Faktum er at vi ikke kjenner til grensene for hva som faktisk er mulig - noe som er fascinerende å tenke på.

Så her er hva jeg tror: Spøkerier er som regel bare gjenklang etter de som har levd der før, som et slags ekko fra fortiden. Det er mer sjelden at det virkelig "er noen der", noen som ikke helt har fått til å gå videre etter sin død. Det kan være forskjellige grunner til det, og de holder gjerne til på steder som var viktige for dem mens de ennå levde.

Anonymkode: 8f937...3c8

• Liker 1
Skrevet

En leilighet jeg leide i var det mye rart vi opplevde. Hørte stoler flytte på seg midt på natten. Hørte skritt i trappen. Så skygger bevege seg slik at man snur seg, men ikke ser noen. Barnet vårt ville ikke sove på det ene rommet. Aldri hatt trøbbel før, men der våknet det hele tiden. Skulle opp trappa ei natt så hørte jeg døren rett ved siden av meg bare slenge igjen, bråsnudde meg, men der var den like åpen. Leker som skrudde seg på utenat noen var der.

Samme lekene og tingene har vi hatt i andre boliger og aldri opplevd det igjen. Ble sagt at mange leietakere hadde opplevd samme ting der. 

Et sted jeg bodde hørte man i blant klassisk musikk mens man sto på badet. Vi var to om det, men føltes ikke skummelt. 

Anonymkode: 42d6c...fd9

Skrevet

Ca halvparten av stedene jeg har bodd :) stort sett snille, men litt skummelt det siste stedet jeg bodde.

Her jeg bor nå er det ingenting, godt med litt ro 😊

Anonymkode: c4865...914

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...