AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Jeg har alltid vært litt skeptisk men hører ofte skritt i trappa. Vi har en gammel tretrapp der det knaker godt selv når barn går der. Hører det alltid på kvelden mellom kl 20 og 23 og tidlig på morgenen før kl 08. Aldri midt på natten fks. Vi er bare to stk i huset og det skjer når vi begge to er i samme rom fks Anonymkode: fc453...caa 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Ingen. Mange vil nok tro de gjør det. Anonymkode: 7faa5...ec8 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #3 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingen. Mange vil nok tro de gjør det. Anonymkode: 7faa5...ec8 🙄 Anonymkode: fc453...caa 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Skrevet 21. januar 2021 Vi har visst vårt eget husspøkelse ifølge de som kan litt om slikt. Vi har merket rare ting, lyder, fremmede lukter/røyklukt, at ting forsvinner fra sin faste plass og slikt, men tenkte ikke på noe overnaturlig før en gjest kommenterte det Det hender at vi kommenterer at "nå er Damon på ferde igjen", men hvis det er noe overnaturlig i huset vårt er det ingenting som plager oss. Anonymkode: c4252...306 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Skrevet 21. januar 2021 Vi har visst vårt eget husspøkelse ifølge de som kan litt om slikt. Vi har merket rare ting, lyder, fremmede lukter/røyklukt, at ting forsvinner fra sin faste plass og slikt, men tenkte ikke på noe overnaturlig før en gjest kommenterte det Det hender at vi kommenterer at "nå er Damon på ferde igjen", men hvis det er noe overnaturlig i huset vårt er det ingenting som plager oss. Anonymkode: c4252...306
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #6 Skrevet 21. januar 2021 Jeg har aldri trodd på slike ting. Ledd av folk som har trodd, og har alltid funnet en logisk forklaring. Helt til vi flyttet til fjells for å drive et gammelt høyfjellshotell. Men selv her tok det lang tid før jeg faktisk ble skremt. Vi hører stoler flytte på seg, TVen i lobbyen slo seg av og på, volumet på musikken ble høyere og høyere, vi kunne høre plasking fra bassenget nede selvom det ikke var noen der etc. Alt dette fant jeg logiske forklaringer på. Helt til en kveld for rundt et år siden da jeg faktisk SÅ en stol flytte på seg. Vanligvis hadde jeg dratt rett til psykiatrisk avdeling for psykose, men samboeren min så det samme. Vi sto der altså sammen og så en stol flytte på seg. Etter det har jeg blitt litt mer var, føler ofte at noen følger med på meg. Men er ikke redd lenger. Noen av mine ansatte er veldig redde og vil helst ikke ha nattevakt alene, men de får ha med hundene sine på jobb så går det bra! Anonymkode: e7489...70a 14
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 De sover. De våkner, de går. De sover, de våkner, de går... De venter. Har bodd i over 30 forskjellige hus og leiligheter. 70% av de, spøker det i. Lamper har falt ned av seg selv. Skritt og dunking. Smell. Skygger og gjennomsiktige skikkelser. Dører som åpner og lukker seg. Skuffer som åpner seg. Lys som slås på. Det elektriske svikter. Klassisk. Anonymkode: 7beea...6c6 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 Aragorn ll Elessar skrev (9 timer siden): Svaret på det er ingen. Sier han med et idiotisk fantasifigurnavn som nick Anonymkode: fc453...caa 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 2 av barna har sett ting når de var veldig små og blitt veldig redd. En mann i stua blant annet, da var jeg også der. Så ganske tydelig en kvinnelig figur på kjøkkenet en gang, barneleker kan slå seg på om natta og hørt skritt på loftet. Men alt dette kan være naturlige forklaringer på. SÅ jeg er sånn 50 50. Anonymkode: 34f5c...927 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har visst vårt eget husspøkelse ifølge de som kan litt om slikt. Vi har merket rare ting, lyder, fremmede lukter/røyklukt, at ting forsvinner fra sin faste plass og slikt, men tenkte ikke på noe overnaturlig før en gjest kommenterte det Det hender at vi kommenterer at "nå er Damon på ferde igjen", men hvis det er noe overnaturlig i huset vårt er det ingenting som plager oss. Anonymkode: c4252...306 Så det du sier er at Damon sitter oppe om natta og tar en sigg? Anonymkode: d1ec8...26d 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 2 av barna har sett ting når de var veldig små og blitt veldig redd. En mann i stua blant annet, da var jeg også der. Så ganske tydelig en kvinnelig figur på kjøkkenet en gang, barneleker kan slå seg på om natta og hørt skritt på loftet. Men alt dette kan være naturlige forklaringer på. SÅ jeg er sånn 50 50. Anonymkode: 34f5c...927 Hvordan kan dere leve i ett sånt hus? Huset vårt har hatt en eier. Kjerringa som bodde her før daua før vi kjøpte. Men hun hadde kreft og døde på sykehuset. Så hun går vel igjen i korridorene på St Olavs da sikkert. Anonymkode: d1ec8...26d
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #14 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sier han med et idiotisk fantasifigurnavn som nick Anonymkode: fc453...caa Forskjellen er vel at han innser at Aragorn er en fantasifigur, mens folk som tror på spøkelser ikke innser at det er fantasi. Anonymkode: afeb8...108 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 21. januar 2021 #15 Skrevet 21. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Sier han med et idiotisk fantasifigurnavn som nick Anonymkode: fc453...caa Har aldri påstått at Aragorn eksisterer i virkeligheten. Endret 21. januar 2021 av Aragorn ll Elessar 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Skrevet 21. januar 2021 Har en grå skygge som går/glir opp og ned trappa med ujevne mellomrom. Og svigermor passer på oss og gir meg gode råd på kjøkkenet (jeg «vet» plutselig hvordan noe skal gjøres, selv om det ikke står i oppskriften, og jeg vet at det er hun som forteller meg det). Og noen tuller med meg av og til. Drev og monterte møbler, og hadde lagt skruer, skiver og muttere i riktig rekkefølge. Så ringte det på døra. Da jeg kom tilbake var en mutter sporløst borte. 3 år seinere har jeg ennå ikke funnet den. Dørklokka lever sitt eget liv, og noen tar i dørhåndtaket. I tillegg har jeg hatt besøk av to avdøde klassekamerater, men akkurat det kan ha vært feberfantasier. Anonymkode: d7024...355 2
Timea Skrevet 21. januar 2021 #17 Skrevet 21. januar 2021 (endret) Lampa mi datt ned av seg selv og jeg er glad for at ingen var under den da. Endret 21. januar 2021 av Timea
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvordan kan dere leve i ett sånt hus? Huset vårt har hatt en eier. Kjerringa som bodde her før daua før vi kjøpte. Men hun hadde kreft og døde på sykehuset. Så hun går vel igjen i korridorene på St Olavs da sikkert. Anonymkode: d1ec8...26d Hvis det finnes spøkelse, så er det neppe slik det henger sammen og tror ikke de fleste blir spøkelser. Vi bor her fordi det er et gammelt hus som har gått i samboer sin generasjon i ca 300 år. Jeg liker gamle hus og gamle ting. Hater nye hus, rett og slett. Men jada, jeg tørr ikke være her helt alene. Skal samboer bort, må jeg ha minst en unge hjemme. Anonymkode: 34f5c...927
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvordan kan dere leve i ett sånt hus? Huset vårt har hatt en eier. Kjerringa som bodde her før daua før vi kjøpte. Men hun hadde kreft og døde på sykehuset. Så hun går vel igjen i korridorene på St Olavs da sikkert. Anonymkode: d1ec8...26d Ah pluss at vi kjenner en som renser hus. Ikke at jeg tror så mye på det, spesielt siden han pratet så mye om småkarer eller smånisser som det var så utrolig mye av i diverse bygg rundt huset, men hjalp psykologisk sett. Fremdeles opplevd ting etterpå og svigerfar sa at nedenfor huset var det en vei før, som sannsynlig hadde vært der helt siden middelalderen og det er derfor mange som bare kommer på besøk. Anonymkode: 34f5c...927 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #20 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har visst vårt eget husspøkelse ifølge de som kan litt om slikt. Vi har merket rare ting, lyder, fremmede lukter/røyklukt, at ting forsvinner fra sin faste plass og slikt, men tenkte ikke på noe overnaturlig før en gjest kommenterte det Det hender at vi kommenterer at "nå er Damon på ferde igjen", men hvis det er noe overnaturlig i huset vårt er det ingenting som plager oss. Anonymkode: c4252...306 *Damien Anonymkode: 2cdf3...b46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå