Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en uke ute i kuren og kunne gjerne tenkt meg å snakke med andre som er gjennom det samme 😊

(Har prøvd å skrive i den gamle tråden først, men den er så veldig lang og uoversiktelig ☺️)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg gikk på den kuren for mange år siden. Ble veldig fin i huden, men psyken min ble veldig dårlig under behandlingen og tiden etterpå. Fikk angst. Det kan visst være en kjent bivirkning. Håper du slipper det

Anonymkode: 7dfb8...3d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Jeg gikk på den kuren for mange år siden. Ble veldig fin i huden, men psyken min ble veldig dårlig under behandlingen og tiden etterpå. Fikk angst. Det kan visst være en kjent bivirkning. Håper du slipper det

Anonymkode: 7dfb8...3d9

Takk for svar 😊 

Skrevet

Jeg tok det to runder, og det var med på å ødelegge kroppen min. Utrolig at det skrives ut enda, da til og med fastleger jeg har snakket med nå omtaler det som rottegift. Vær obs på at du muligens ruinerer helsen din. Du kan få langtidsvirkninger etter noen år som er mye værre enn plagene du hadde før kuren. Vær forberedt på å ha superren diett og å gjøre mye detox senere.

Anonymkode: 108ef...f62

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tok det to runder, og det var med på å ødelegge kroppen min. Utrolig at det skrives ut enda, da til og med fastleger jeg har snakket med nå omtaler det som rottegift. Vær obs på at du muligens ruinerer helsen din. Du kan få langtidsvirkninger etter noen år som er mye værre enn plagene du hadde før kuren. Vær forberedt på å ha superren diett og å gjøre mye detox senere.

Hva skjedde? 😳😳

Anonymkode: 6549a...20f

• Liker 1
Skrevet

Tok det da jeg var 22 år, nå er jeg 30. måtte avslutte kuren, hadde to måneder igjen av kuren. Jeg begynte å ‘blind’ i 5 sek, flere ganger om dagen. Tok MR bilde, øynene hadde hovnet opp. Så jeg måtte avslutte kuren. I tillegg ble jeg svært tør i huden. Du må smøre deg svært godt. Det tok flere år før huden min ble normal igjen, men jeg angrer ikke. Fikk veldig fin hud... 

Anonymkode: ca66f...2c3

Skrevet

Huden var ok i noen år, men senere fikk jeg mye værre utbrudd, som over tid har rammet absolutt alle deler av kroppen min. Type sår som åpner seg, klumper i huden, hendene mine hadde åpent verk i ca ti år. Det var veldig flaut og gikk på selvtilliten løs. Også dype kviseutbrudd innimellom, selv om porene og huden blir til en viss grad permanent endret. Mye utmattelse, leveren blir svak av så mye gift. Og hele kroppen min har arr. Det finnes ikke noen kroppsdel som ikke har hatt enten disse sårene eller dype akneutbrudd. Har måttet jobbe mye med rehabilitering avmeg selv. Mye bedre nå, men ikke helt over og har tatt ca ti år å stabilisere. Jeg var noenlunde ok men fremdeles med kviser og noe hudplager i ca 5 år etter den siste kuren.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huden var ok i noen år, men senere fikk jeg mye værre utbrudd, som over tid har rammet absolutt alle deler av kroppen min. Type sår som åpner seg, klumper i huden, hendene mine hadde åpent verk i ca ti år. Det var veldig flaut og gikk på selvtilliten løs. Også dype kviseutbrudd innimellom, selv om porene og huden blir til en viss grad permanent endret. Mye utmattelse, leveren blir svak av så mye gift. Og hele kroppen min har arr. Det finnes ikke noen kroppsdel som ikke har hatt enten disse sårene eller dype akneutbrudd. Har måttet jobbe mye med rehabilitering avmeg selv. Mye bedre nå, men ikke helt over og har tatt ca ti år å stabilisere. Jeg var noenlunde ok men fremdeles med kviser og noe hudplager i ca 5 år etter den siste kuren.

Altså, jeg var ok, i ca fem år med lite plager, og så begynte sårene på hendene og resten av kroppen, og utmattelse og alt ble veldig gale. bare for å klargjøre.

Skrevet

Veldig dårlig erfaring. Ble suicidal. Måtte avslutte kuren 1-2 mnd før. Nydelig hud i 4-5 år, for så å få grusomme utbrudd. Sliter fortsatt 11 år etter kurstart

Anonymkode: 723a3...9a3

Skrevet

For å lette litt på stemningen her i tråden har jeg bare positive resultater av iso-kuren min :) gikk på den i ca 8 mnd, var veldig tørr i huden underveis men med mye smørning gikk det bra. Ingen bivirkninger enda, nærmer seg fire år siden jeg var ferdig. Så og si ingen kviser siden det

Skrevet

Huff, dette var deprimerende lesning. Har heldigvis forstått det som at dere med alvorlige bivirkninger er i mindretall. Har flere venner som har gått på det som er veldig fornøyd.

Hudlegen mente at det var riktig for meg med kur for å slippe flere arr. Betaler mange tusen for dette, så håper det blir bra. Men er selvfølgelig redd for bivirkningene 😔

Jeg er 30 år og har hatt kviser i mange år, med opphold når jeg har vært gravid faktisk. Skulle gjerne kommet i kontakt med noen som går på kuren samtidig med meg ☺️

Skrevet

Jeg gikk et halvt år på lavdose, og det fungerte for meg. Huden ble super og er det fortsatt, snart 4 år etter.

Det var noe dritt underveis, men jeg angrer ikke.

Anonymkode: 47025...efb

Skrevet
Virilja skrev (5 timer siden):

Huff, dette var deprimerende lesning. Har heldigvis forstått det som at dere med alvorlige bivirkninger er i mindretall. Har flere venner som har gått på det som er veldig fornøyd.

Hudlegen mente at det var riktig for meg med kur for å slippe flere arr. Betaler mange tusen for dette, så håper det blir bra. Men er selvfølgelig redd for bivirkningene 😔

Jeg er 30 år og har hatt kviser i mange år, med opphold når jeg har vært gravid faktisk. Skulle gjerne kommet i kontakt med noen som går på kuren samtidig med meg ☺️

Selvom jeg ikke fullførte hele kuren så fikk jeg aldri kviser igjen. Så jeg angrer ikke selvom jeg fikk noe bivirkninger. De bivirkningene er ikke der lengre. Dessuten så kjenner jeg også flere som aldri følte på andre bivirkninger enn tørr hud... 

jeg anbefaler det :)

Anonymkode: ca66f...2c3

Skrevet

Sønnen min gikk på en sju måneders kur fra 2016 til våren 2017, så det er snart fire år siden den ble avsluttet. Han er veldig fornøyd, fikk veldig fin hud i ansiktet og har ikke hatt en kvise i ansiktet siden den gangen. Han har noen kviser på ryggen imidlertid, men de plager ham ikke. I løpet av kuren ble huden veldig tørr, særlig i starten. Noen ganger helt i begynnelsen smurte han seg og brukte leppesalve, men det ga seg etterhvert og han smurte seg sjelden resten av kuren.

En stor fordel var at kuren også kuttet fettproduksjonen i hodebunnen også, så håret så rent og nyvasket ut uansett hvor lenge siden det var du hadde vasket det :) 

Han merket ingen bivirkninger som han har fortalt til meg. Litt muskelverk i beina nevnte han en gang eller to, men det gikk over.

Skrevet

Jeg gikk på det for 8 år siden. Tørr hud som andre skriver ja, men ikke noen andre problemer for meg. Nå hjalp det ikke meg da så jeg går fortsatt rundt som et kvisetryne selv om jeg er over 30...hurra

Anonymkode: 28d9f...a4e

Skrevet

Tror du har lettere for å fy "psykiske bivirkninger" hvis du har slitt med mental helse før eller hvis det ligger til familien. 

Her hører du bare om de som var max uheldige. Jeg vet om 10-15 stykker som går på isotretinoin nå og ingen har bivirkninger annet enn litt muskelsmerte.

Good luck lady :) 

Anonymkode: 81875...db7

Skrevet

Jeg er snart ferdig med kuren. Har kun hatt tørr hud (men helt overkommelig) og tørre lepper. Tørre lepper er det verste, men absolutt verdt det! Slipper oljete hud, fett hår, kviser, hudormer... Da tar jeg heller tørre lepper any day!

Anonymkode: ffbe5...9d6

Skrevet

Har slitt med mye angst og depresjon i 15 år. Nå har jeg endelig blitt mye bedre, men har fått mye kviser helt ut av det blå. Jeg vurderer iso, men jeg orker ikke mer angst og depresjon. Så livredd for å bli dårligere igjen, nå som jeg endelig kan leve litt fritt. 😩

Anonymkode: d3055...45d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 23.32):

Hva gikk du på isotonoin for? Hva er egentlig dette i det hele tatt? For huden?

Anonymkode: f0df1...021

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har slitt med mye angst og depresjon i 15 år. Nå har jeg endelig blitt mye bedre, men har fått mye kviser helt ut av det blå. Jeg vurderer iso, men jeg orker ikke mer angst og depresjon. Så livredd for å bli dårligere igjen, nå som jeg endelig kan leve litt fritt. 😩

Anonymkode: d3055...45d

Hei. Hvorfor finner du ikke noen andre medisiner om du får dårlig hud av disse? Vival er jo en super medisin om den brukes riktig og kun når du har det som aller verst. 

Anonymkode: f0df1...021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...