AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #21 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eg lurer også på forskjellen. Barnet har vanntett nameit softshelldress. Vannsøyle 8000 mm. Eg har aldri skjønt kva ein parkdress er? Forstår det slik at den er tynnare enn vinterdress. Har tolka det som at softshell inngår i parkdress-kategorien, men er ikkje sikker🙂 Anonymkode: 68876...4d8 Mei softshell er noe annet og ikke like vanntett Anonymkode: d674c...d04
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #22 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi bruker softshelldress hvis det er varmere i været. Parkdress blir ofte for varmt om det er mild temperatur. Anonymkode: 3bfd5...e8e Parkdress er jo tynnere enn softshell Anonymkode: d674c...d04 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #23 Skrevet 21. januar 2021 Gjest Geirfuglen skrev (5 timer siden): Foretrekker parkdress. Softshell synes jeg egentlig er ganske unyttig. Helt enig . Som ansatt i bhg så liker jeg ikke softshell Anonymkode: d674c...d04
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #24 Skrevet 21. januar 2021 Hadde softshelldress sommeren og høsten fra eldste var 1-1,5 og ikke hadde startet i barnehage. Synes den fungerte dårlig da den ble våt gjennom om det var litt fukt i gresset. Nå har vi skalldress fra Bergans og er veldig fornøyd med den. Den er vindtett, vanntett og puster. Brukte den langt utover høsten med ull under på kaldere dager. Anonymkode: e4505...ba3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #25 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Helt enig . Som ansatt i bhg så liker jeg ikke softshell Anonymkode: d674c...d04 Er det ein grunn til det? 🙂 Anonymkode: 68876...4d8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #26 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det ein grunn til det? 🙂 Anonymkode: 68876...4d8 Ja mange , blantannet at veldig mange barn blir innmari klamme av de. Anonymkode: d674c...d04 2
Jessica Jones Skrevet 22. januar 2021 #27 Skrevet 22. januar 2021 Jeg er mer fornøyd med skalldress, barnet holder seg tørr er min erfaring. Vi har hatt skalldresser fra Wheat og er veldig fornøyd med de. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #28 Skrevet 22. januar 2021 Jeg liker parkdress best. Softshelldressen blir ofte klam. Anonymkode: 36a37...df1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #29 Skrevet 22. januar 2021 Foretrekker softshell! Hadde begge deler, og parkdressen ble aldri brukt. I sol ble den fryktelig klam, og når det regnet brukte vi regntøy på ungen. Så da ble den bare hengende. De brukte den ikke i barnehagen heller. Anonymkode: 28042...8c9
Slaskepott Skrevet 23. januar 2021 #30 Skrevet 23. januar 2021 (endret) Jeg synes softshell er klamt og ubehagelig, og verken bruker det selv eller kjøper det til ungene. Vi bruker skalltøy med høy vannsøyle (minst 10.000) og god pusteevne. I barnehagealder har de en heldress (parkdress) og et todelt sett. Det erstatter også regntøy, og brukes hele vår-, sommer- og høstsesongen. Fordi skalltøyet er ufôret, brukes det både med og uten mellomlag (ull), og fungerer helt til minusgradene kommer og det er tid for vinterdress. Jeg har fire unger og har prøvd mye forskjellig. Skalltøyet jeg er mest fornøyd med er Polarn O. Pyret. Det er slitesterkt nok til å gå i arv mellom mine aktive uteunger, vanntett og puster godt, ikke stivt og tungt, og er ikke så altfor dyrt, iallfall om man kjøper på tilbud. Endret 23. januar 2021 av Slaskepott 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #31 Skrevet 24. januar 2021 Her har vi alltid brukt skallklær, gjerne fra Polarn O Pyret. Enkelt å kle med fleece/ull også, avhengig av været. Har aldri brukt softshelldress/bukse, men sønnen min har vel hatt et par jakker på våren/høsten som var softshell. Fordelen også med skallklær er at de som regel har veldig god vannsøyle, så gjerne også brukt når det regner her. Ofte blir regntøy veldig klamt, men han brukte nok mer regntøy da han gikk i barnehagen. Nå skolegutt - 4. klassing, har kun skallklær og de holder han tørr 👌😊 Anonymkode: 518b4...221
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #32 Skrevet 24. januar 2021 Personlig har jeg aldri skjønt vitsen med parkdress/skalldress. Er det vått ute bruker man regntøy, er det tørt men litt kjølig er softshell genialt. Og når det er vamt bruker man jo ingenting. Anonymkode: 1c6d3...1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå