AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Del Skrevet 20. januar 2021 Hei! Vårt eneste barn begynner i barnehagen i mars, vi har kjøpt inn vinterdress, regnsett, votter, luer, og booties fra Reima. Nå lurer jeg på hva som er best av parkdress og softshelldress? Hva anbefaler dere erfarne foreldre? Er det noen merker dere anbefaler som er bedre enn andre? Vi vil helst ha tøy av god kvalitet, som holder på varmen og holder barnet vårt tørt. Dette er vår første, så jeg har virkelig ikke peiling. Fant nylig ut forskjellen på vinterdress og parkdress, trodde det var det samme 😅 Vi bor i nærheten av Oslo, hvis dere lurer på klima. Og barnet vil være 1 år i mars. Håper noen erfarne foreldre eller kanskje ansatte i barnehagen kan svare. Anonymkode: 8dcee...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg synes parkdress er best. Den er mykere og mer bevegelig. Vi har brukt Stormberg sine som jeg har vært veldig fornøyd med. Anonymkode: e1968...7d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Del Skrevet 20. januar 2021 Hva er forskjellen på disse typene dresser? Anonymkode: d93a8...3ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Del Skrevet 20. januar 2021 Har brukt softshell dress fra Reflex på jenta mi som er 2 år. Vært fornøyd med den. Nå har jeg kjøpt parkdress til neste sesong. Mest tilfeldig fordi den var på slag. Så hva som er best vet jeg ikke. Er nok litt varmere med sofshell dress da. Anonymkode: 96c0b...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva er forskjellen på disse typene dresser? Anonymkode: d93a8...3ee Softshell dress er laget av softshell materiale, den tåler ikke så godt å bli ordentlig våt, men holder godt på varmen. Parkdress er vattert, tåler å bli våt, men er "kaldere". Correct me if I'm wrong Anonymkode: 8dcee...8c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 21. januar 2021 #6 Del Skrevet 21. januar 2021 Foretrekker parkdress. Softshell synes jeg egentlig er ganske unyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Del Skrevet 21. januar 2021 Eg lurer også på forskjellen. Barnet har vanntett nameit softshelldress. Vannsøyle 8000 mm. Eg har aldri skjønt kva ein parkdress er? Forstår det slik at den er tynnare enn vinterdress. Har tolka det som at softshell inngår i parkdress-kategorien, men er ikkje sikker🙂 Anonymkode: 68876...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #8 Del Skrevet 21. januar 2021 Geirfuglen skrev (Akkurat nå): Foretrekker parkdress. Softshell synes jeg egentlig er ganske unyttig. Kan du linke til ein type parkdress slik at vi ser kva dette er for noko? 🙂 Anonymkode: 68876...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 21. januar 2021 #9 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du linke til ein type parkdress slik at vi ser kva dette er for noko? 🙂 Anonymkode: 68876...4d8 Vi har brukt Reima parkdress (en litt tynnere dress) eller Kattnakken vinterregndress på våren. Det så ikke ut som de hadde parkdressene til Reima nå, så jeg får ikke lenket. Han hadde softshell i tillegg i fjor, men den brukte vi aldri. Opplevde at når det var vått, funket softshell dårlig. Og når det var litt varmt funket det dårlig. Så da var det enklere å kle på en litt tynnere parkdress og heller tilpasse med lag på lag under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 21. januar 2021 #10 Del Skrevet 21. januar 2021 Her er en type parkdress: https://www.babyshop.no/mini-a-ture/s/288?p=965852&orderBy=Featured#product-list Den hadde vi også et år og var fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #11 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg aner ikke hva vi har Den har 10 000 mm vannsøyle, noe som er viktig for oss, siden vi bor i Bergen. Anonymkode: f6ef7...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du linke til ein type parkdress slik at vi ser kva dette er for noko? 🙂 Anonymkode: 68876...4d8 Du ser ikke forskjell på en parkdress og en softshelldress i den forstand. Begge deler er parkdress, men av litt forskjellige materialer. Softshell er ofte litt tykkere enn parkdress/tynndress/vår-høstdress/overgangsdress, kjært barn mange navn. Både parkdress og softshelldress kan ha forskjellige vannsøyler og andre kvaliteter(pusteegenskap o.l). Et par eksempler: https://www.barnashus.no/barneklar/yttertoy/parkdress/hitra-softshell-parkdress-midnight https://www.barnashus.no/barneklar/yttertoy/parkdress/lyngen-parkdress-navy Anonymkode: 97645...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 21. januar 2021 #13 Del Skrevet 21. januar 2021 Vi har brukt Didriksons vinterdresser om vinteren, og Didriksons Nabilla parkdress på vår/høst. Den er vindtett, ganske vanntett (men ikke like vanntett som helt ordinært regntøy) og ikke foret. Vi bor forresten også litt utenfor Oslo, nord for Oslo. Jeg er veldig tilhenger av dressene til Didriksons, men det har jo også litt med passform å gjøre. De passer bra til mine barn. https://www.fjellsport.no/didriksons-nabilla-kids-coveral-fuchsia-141.html?channable=013b486964003635353430359b&gclid=CjwKCAiA6aSABhApEiwA6Cbm_3Y6tgoX0A9YgeQ8o0XrKnEZVShSYAqeh7Y87wMogYf1A0ZN0yYdZBoCnWUQAvD_BwE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 21. januar 2021 #14 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg er for øvrig ingen stor fan av shoftshell sånn helt generelt. Verken til meg selv eller barna. Vi bruker helts enten bomull (altså typ anorakk til meg selv om vinteren), skallbekledning typ Gore-Tex, regntøy eller skikkelig vattert vintertøy (primaloft/dun etc) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #15 Del Skrevet 21. januar 2021 Vi bruker softshelldress hvis det er varmere i været. Parkdress blir ofte for varmt om det er mild temperatur. Anonymkode: 3bfd5...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #16 Del Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi bruker softshelldress hvis det er varmere i været. Parkdress blir ofte for varmt om det er mild temperatur. Anonymkode: 3bfd5...e8e Hmm, motsatt erfaring her. Softshell har jo ofte fleece på innsida. Mens parkdress har mesh eller tynt glatt fôr Anonymkode: 97645...670 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #17 Del Skrevet 21. januar 2021 Anbefaler dere parkdress? Så kan man eventuelt bruke fleece/ull under hvis det er for kaldt? Noen merker dere anbefaler? Anonymkode: 8dcee...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #18 Del Skrevet 21. januar 2021 Gjest Geirfuglen skrev (5 timer siden): Foretrekker parkdress. Softshell synes jeg egentlig er ganske unyttig. Foretrekker softshell. Parkdress synes jeg er ganske unyttig da vi har regntøy til våte dager. Anonymkode: 80a4e...d7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Del Skrevet 21. januar 2021 Godt fornøyd med softshell-dress fra Reima. Slitesterk og passe varm 👍 Anonymkode: d557e...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #20 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg likte softshell til de absolutt minste, 1-2 år. Men etter det, synes parkdress er mer hendig, fordi de blir så våte og skitne, og parkdress tørker fortere etter vask, og flekker setter seg ikke så lett. Anonymkode: 97de9...e39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå