Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en gammel mobil, med et abonnement jeg er fornøyd med (Chess). Nå skal jeg kjøpe meg ny mobil, og spekulerer i å kjøpe meg eg på "billigsalg" der en forplikter seg f.eks til Telenor eller Netcom i 12 mnd.

Er det mulig å låse opp en operatørlås nå for tiden? Hvordan gjør jeg i tilfelle dette?

Jeg ønsker da fortsatt å bruke Chessabonnementet på den nye tlf, og betale månedsavgift til en annen operatør som "betaling" for telefonen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Jeg har en gammel mobil, med et abonnement jeg er fornøyd med (Chess). Nå skal jeg kjøpe meg ny mobil, og spekulerer i å kjøpe meg eg på "billigsalg" der en forplikter seg f.eks til Telenor eller Netcom i 12 mnd.

Er det mulig å låse opp en operatørlås nå for tiden? Hvordan gjør jeg i tilfelle dette?

Jeg ønsker da fortsatt å bruke Chessabonnementet på den nye tlf, og betale månedsavgift til en annen operatør som "betaling" for telefonen...

Ta deg en tur inn hit http://unlock.no/ så får du all den hjelpen du trenger. Koster vel mellom 150-200 kr å få den låst opp tenker jeg. ;)

Skrevet

Det er vel ingen hensikt å betale på et abonnement du ikke bruker?

Nei si opp chess abonnementet ditt og kjøp deg den telefonen du vil, med det abonnementet som passer for deg. Du kan portere det nr du har i dag til dette abonnement og.

Skrevet

Nei si opp chess abonnementet ditt og kjøp deg den telefonen du vil, med det abonnementet som passer for deg. Du kan portere det nr du har i dag til dette abonnement og.

For noen kan det ha en hensikt. Hvis du f.eks har et nettabonnement som jeg veldig billig både å ha og å bruke vil du gjerne fortsette å bruke dette. De abonnementene som følger med tilbudstelefonene er ofte ganske dyre å bruke, men f.eks det fri20 abonnementet til telenor koster ikke mer enn 49 kr i mnd å ha, da blir det mye billigere å kjøpe med det abonnementet, låse opp telefonen enn å kjøpe telefonen uten abonnement. :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Er telefoner med abonnement også låst, eller gjelder dette bare for korttelefoner?

For meg vil det lønne seg å bruke Chess videre. Kostnadene pr mnd er lavere enn med de dyreste både fra Telenor og Netcom. Men om jeg kjøper en tlf med et slikt abonnement, kan jeg få en tlf til 1.kr. Jeg bruker da mndavgiften på abonnementet som "betaling" for telefonen.

Skrevet
Tusen takk for svar! Er telefoner med abonnement også låst, eller gjelder dette bare for korttelefoner?

For meg vil det lønne seg å bruke Chess videre. Kostnadene pr mnd er lavere enn med de dyreste både fra Telenor og Netcom. Men om jeg kjøper en tlf med et slikt abonnement, kan jeg få en tlf til 1.kr. Jeg bruker da mndavgiften på abonnementet som "betaling" for telefonen.

Som regel er de med abonnement låst også, men det kan du jo spørre om når du kjøper telefonen. Jeg har akkurat kjøpt en SE k700i til 1 kr på elkjøp med fri20 abonnementet til Telenor. Hvis jeg da låser den opp koster telefonen med egentlig

589 kr pluss evt opplåsing. Uten abonnement hadde den kommer på ca 1600-1800 kr tror jeg, så det er helt klart penger å spare ja.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...