AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg har blitt diagnostisert med prostatakreft. Urologen har henvist meg til Radiumhospitalet for behandling m hormoner og stråling. Det skal også sjekkes vedr. evt spredning til en lymfekjertel. Urologen mener at pakkeforløpet tilsier at jeg skal ha time inne 14 dager, mens Radiumhospitalet har gitt meg time om 3 uker. Jeg har lest litt om pakkeforløp, men jeg skjønner ikke helt.. Hvilke frister gjelder i min situasjon? Har man noe å stille opp med hvis sykehuset ikke overholder fristen? Anonymkode: 77345...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Del Skrevet 20. januar 2021 De er flinke på Radiumhospitalet. Blir selv behandlet for kreft der. Anonymkode: 42296...059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Del Skrevet 20. januar 2021 I pakkeforløpet skal man egentlig få time innen 14 dager, men de sliter dessverre med å holde fristene. Anonymkode: 11289...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #4 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg fikk raskt første time, men selv om behandlingen skulle starte innen 14 dager eller hva det var måtte de ta et par undersøkelser til, så det ble nærmere fire uker. Så pakkeforløpet er litt omtrentlig, tror jeg. Men MYE bedre enn det var før det var på plass, da kunne pasientene med min krefttype lett bli gående eg halvt år eller mer uten at noe ble gjort Min erfaring med Radiumhospitalet er at hvis de tror noe haster, så er de superkjappe. Da sparer de ikke på kruttet og dytter pasienter inn i alle timeplaner og oversikter. Men vanlige ting kan godt risikere å vente litt- for meg har det bare betydd at det ikke har vært noe å bekymre seg om. Er veldig fornøyd med behandlingen og oppfølgingen der, tror du er i trygge hender. Lykke til forresten, håper behandlingen går greit og at du blir frisk og rask igjen! Anonymkode: f9fb8...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #5 Del Skrevet 21. januar 2021 Tidene i et pakkeforløp er veiledende, ikke juridisk bindende, så du har ikke krav på å bli behandlet innen fristen. Du kan lese mer i denne brosjyren https://www.helsedirektoratet.no/brosjyrer/utredning-ved-mistanke-om-prostatakreft-pasientinformasjon Her vil du også se at de beskriver at utredningen normalt er ferdig innen 34 dager, så da er time om tre uker helt innafor (selv om jeg forstår at du helst ville hatt time i dag). Lykke til med behandlingen, prognosene for prostatakreft er heldigvis veldig gode :) Anonymkode: 2b1a0...41e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 21. januar 2021 #6 Del Skrevet 21. januar 2021 Jeg tror de tilstreber å holde seg til de tidsperspektivene som angis i et pakkeforløp, men det går ikke alltid. Min erfaring fra dette sykehuset er at du blir veldig godt ivaretatt og de kaster seg rundt hvis det er noe som trenger umiddelbar oppfølging/behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Del Skrevet 21. januar 2021 Takk for tilbakemeldinger. Jeg håper de har kontroll. Får bare smøre meg med tålmodighet. Anonymkode: 77345...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå