Gå til innhold

Hvilke personer opplever å bli tråkket på og herset med på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare en personlighetstype som opplever dette? 
Hva er som oftest årsakene til at noen blir herset med og sjefet over på jobb? 

Anonymkode: c859e...18e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbakeholdne.

Mange av dem tar hevn når sjansen byr seg, så man bør være forsiktig med slik hersing.

• Liker 2
Skrevet
PetterKanin skrev (9 minutter siden):

Tilbakeholdne.

Mange av dem tar hevn når sjansen byr seg, så man bør være forsiktig med slik hersing.

Er det bare de?  

Skrevet

De som ikke sier fra. 

Anonymkode: a3faf...0da

Skrevet

Tror at sjefen vet hvem h*n ikke skal herse med. Det er som regel mennesker som er sikre på seg selv og er ikke redde for å miste jobben. 

Skrevet

Etter snart 30 år i arbeidslivet, så er min erfaring at det kan skje med alle om ikke er psykopater selv. Spesielt om det er et lite/dårlig arbeidsmiljø hvor kolleger ikke støtter hverandre. Da er det fritt frem for splitt/hersk og hersing.

Anonymkode: 0b951...0d1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter snart 30 år i arbeidslivet, så er min erfaring at det kan skje med alle om ikke er psykopater selv. Spesielt om det er et lite/dårlig arbeidsmiljø hvor kolleger ikke støtter hverandre. Da er det fritt frem for splitt/hersk og hersing.

Anonymkode: 0b951...0d1

Men hvorfor kan den samme sjefen «klikke» på en bestemt ansatt, men aldri på den andre? 

Skrevet

Har til gode å oppleve at tilbakeholdne/forsiktige blir behandlet dårlig på mine arbeidsplasser. Eneste kategori mennesker som jeg opplever ikke blir inkludert, er de som er forferdelige å samarbeide med. Skal ha viljen sin, og som behandler kolleger dårlig. Disse gidder iallefall ikke jeg og omgåes mer en det minimum som skal til for samarbeid.

Anonymkode: f58e2...09c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor kan den samme sjefen «klikke» på en bestemt ansatt, men aldri på den andre? 

Sjefen velger seg somregel ut favoritter. I én jobb er du favoritt, i neste jobb kan du ha dårlig kjemi med sjefen...

Anonymkode: a3d85...d8e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har til gode å oppleve at tilbakeholdne/forsiktige blir behandlet dårlig på mine arbeidsplasser. Eneste kategori mennesker som jeg opplever ikke blir inkludert, er de som er forferdelige å samarbeide med. Skal ha viljen sin, og som behandler kolleger dårlig. Disse gidder iallefall ikke jeg og omgåes mer en det minimum som skal til for samarbeid.

Anonymkode: f58e2...09c

De som sier fra og forsvarer seg selv, blir ofte sett på som «vanskelige» og blir mislikt. Holder man kjeft, er man venn med alle. 

• Liker 3
Skrevet

De stille, forsiktige  og sjenerte. 

Anonymkode: a8353...ec8

• Liker 1
Skrevet

De som har litt lav selvtillit og som ikke tør å forsvare seg/stå opp for seg selv. I tillegg må man være veldig flink til å ordlegge seg/argumentere hvis en skal ta opp problemer med sjefer/kolleger som liker å overkjøre. 

Anonymkode: b7cfd...c12

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De som har litt lav selvtillit og som ikke tør å forsvare seg/stå opp for seg selv. I tillegg må man være veldig flink til å ordlegge seg/argumentere hvis en skal ta opp problemer med sjefer/kolleger som liker å overkjøre. 

Anonymkode: b7cfd...c12

Jeg har ikke lav selvtillit, men oppleves som beskjeden og rolig/ konfliktsky likevel. Man trenger ikke å ha dårlig selvtillit for å være beskjeden. Jeg synes for eksempel at konflikter og det å slenge dritt til andre er det samme som «bæsj» og «promp» i verdi (for min del). Jeg bare orker ikke og gidder ikke å bitche, spy ut spydigheter og dritt for å hevde meg. Når det er sagt så aner jeg ikke hvordan jeg kan lære meg selvhevdelse. Det er virkelig noe dritt *les bæsj. For min del.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...