AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Er det bare en personlighetstype som opplever dette? Hva er som oftest årsakene til at noen blir herset med og sjefet over på jobb? Anonymkode: c859e...18e
PetterKanin Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Tilbakeholdne. Mange av dem tar hevn når sjansen byr seg, så man bør være forsiktig med slik hersing. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 PetterKanin skrev (9 minutter siden): Tilbakeholdne. Mange av dem tar hevn når sjansen byr seg, så man bør være forsiktig med slik hersing. Er det bare de? Anonymkode: c859e...18e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 De som ikke sier fra. Anonymkode: a3faf...0da
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Tror at sjefen vet hvem h*n ikke skal herse med. Det er som regel mennesker som er sikre på seg selv og er ikke redde for å miste jobben. Anonymkode: a3faf...0da
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Etter snart 30 år i arbeidslivet, så er min erfaring at det kan skje med alle om ikke er psykopater selv. Spesielt om det er et lite/dårlig arbeidsmiljø hvor kolleger ikke støtter hverandre. Da er det fritt frem for splitt/hersk og hersing. Anonymkode: 0b951...0d1 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter snart 30 år i arbeidslivet, så er min erfaring at det kan skje med alle om ikke er psykopater selv. Spesielt om det er et lite/dårlig arbeidsmiljø hvor kolleger ikke støtter hverandre. Da er det fritt frem for splitt/hersk og hersing. Anonymkode: 0b951...0d1 Men hvorfor kan den samme sjefen «klikke» på en bestemt ansatt, men aldri på den andre? Anonymkode: a3faf...0da
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Har til gode å oppleve at tilbakeholdne/forsiktige blir behandlet dårlig på mine arbeidsplasser. Eneste kategori mennesker som jeg opplever ikke blir inkludert, er de som er forferdelige å samarbeide med. Skal ha viljen sin, og som behandler kolleger dårlig. Disse gidder iallefall ikke jeg og omgåes mer en det minimum som skal til for samarbeid. Anonymkode: f58e2...09c 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor kan den samme sjefen «klikke» på en bestemt ansatt, men aldri på den andre? Anonymkode: a3faf...0da Sjefen velger seg somregel ut favoritter. I én jobb er du favoritt, i neste jobb kan du ha dårlig kjemi med sjefen... Anonymkode: a3d85...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har til gode å oppleve at tilbakeholdne/forsiktige blir behandlet dårlig på mine arbeidsplasser. Eneste kategori mennesker som jeg opplever ikke blir inkludert, er de som er forferdelige å samarbeide med. Skal ha viljen sin, og som behandler kolleger dårlig. Disse gidder iallefall ikke jeg og omgåes mer en det minimum som skal til for samarbeid. Anonymkode: f58e2...09c De som sier fra og forsvarer seg selv, blir ofte sett på som «vanskelige» og blir mislikt. Holder man kjeft, er man venn med alle. Anonymkode: a3faf...0da 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #11 Skrevet 20. januar 2021 De stille, forsiktige og sjenerte. Anonymkode: a8353...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #12 Skrevet 20. januar 2021 De som har litt lav selvtillit og som ikke tør å forsvare seg/stå opp for seg selv. I tillegg må man være veldig flink til å ordlegge seg/argumentere hvis en skal ta opp problemer med sjefer/kolleger som liker å overkjøre. Anonymkode: b7cfd...c12 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #13 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): De som har litt lav selvtillit og som ikke tør å forsvare seg/stå opp for seg selv. I tillegg må man være veldig flink til å ordlegge seg/argumentere hvis en skal ta opp problemer med sjefer/kolleger som liker å overkjøre. Anonymkode: b7cfd...c12 Jeg har ikke lav selvtillit, men oppleves som beskjeden og rolig/ konfliktsky likevel. Man trenger ikke å ha dårlig selvtillit for å være beskjeden. Jeg synes for eksempel at konflikter og det å slenge dritt til andre er det samme som «bæsj» og «promp» i verdi (for min del). Jeg bare orker ikke og gidder ikke å bitche, spy ut spydigheter og dritt for å hevde meg. Når det er sagt så aner jeg ikke hvordan jeg kan lære meg selvhevdelse. Det er virkelig noe dritt *les bæsj. For min del. TS Anonymkode: c859e...18e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå