Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jobber 7-15 fem dager i uken, legger seg tidlig. I dag la han seg kl 20. 

Han stod opp igjen, stormet inn på kjøkkenet og begynte å kaste noe tomme pappesker som lå i skuffen. Han smeller med skuffen, og trykker alt hardt ned i søppelspannet. Hører litt sånn "årh" innimellom, og jeg klarer ikke dy meg lenger. Jeg spør hvorfor han er så hissig, og hvorfor han smeller med skap og dører??

Han roper tilbake "Hva faen er det med deg??! Du spør meg hvorfor jeg er hissig, jeg holder på å rydde alt som ligger her! Hva feiler deg?!" og blir så sint at han går å legger seg igjen.

Kjenner jeg blir så oppgitt. Sånn er han stort sett fem dager i uken, utenom noen gode dager. Hva gjør man med sånt?

Anonymkode: 8d059...7e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

utbrent eller utslitt?

Anonymkode: 95e15...c60

• Liker 2
Skrevet

Går fra hissig proppen. 

Anonymkode: 33de8...c27

Skrevet

Har han alltid vært slik? Ville ikke vært med denne fyren hvis han har vært sånn fra starten, og ikke viser skyldfølelse og har samvittighet 

Anonymkode: dc078...8e5

• Liker 2
Skrevet

På denne måten prøver han å demonstrere at han er «sjefen» og andre skal gå på eggeskall...

Anonymkode: edbb1...fad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har han alltid vært slik? Ville ikke vært med denne fyren hvis han har vært sånn fra starten, og ikke viser skyldfølelse og har samvittighet 

Anonymkode: dc078...8e5

Har blitt verre den siste tiden. Han sa sist for noen dager siden at han har mye å tenke på og derfor blir irritert. Men at han skulle skjerpe seg..

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

utbrent eller utslitt?

Anonymkode: 95e15...c60

Ja det vil jeg tro. Men han sover mye, og jeg tar meg av det meste av alt som gjøres utenom jobb. Forstår han er utslitt, men jeg føler at jeg må gå på eggeskal, jeg klarer det snart ikke mer.

Skrevet

Dette kan være mange ting. Nå tar jeg utgangspunkt i at det ikke har skjedd noe i forkant som du kjenner til (krangel eller større livshendelse), ettersom du ikke sier noe om det. Slik du forklarer kommer det helt ut av det blå. (Om det ikke stemmer så må du fylle på med info.)

- Depresjon

- Utbrenthet

- Konflikt på jobb, med familie, venner eller andre.

- Spillegalskap eller økonomiske problemer som du ikke kjenner til.

- Steroidebruk.

Sikkert mange andre ting, men dette er ihvertfall noen forslag til mulige årsaker.

• Liker 5
Gjest Kaiminator
Skrevet

Han er ikke hissig, ham er misfornøyd. Og blir derfor hissig.

Skrevet

Hadde mannen oppført seg slik, hadde han fått beskjed om å legge seg inn på hotell til humøret er bedre. 

Anonymkode: d3981...47d

Skrevet

Hvis dette er unormalt hos han og han plutselig har endret seg så ville jeg krevd å snakke sammen. Det må man når man lever sammen. 
Jeg har opplevd lignende , og det lå problemer bak som var utløsende faktor for endret oppførsel og det føltes vondt men en lettelse når vi fikk hull på den byllen og faktisk hadde noe konkret å forholde meg til. 
I tillegg til noen «fysiske» problemer var min mann lav på D-vitamin og legen sa at når man blir for lav kan man føle seg nedstemt og deprimert og det stemte godt her. 
Mitt beste råd : Snakk sammen❤️

Anonymkode: 24718...85d

Skrevet

Og hva gjør du? Jobber du?

Anonymkode: 32dac...6e6

Skrevet

Hvis han i utgangspunktet er plaget/stresset av noe, så kan rot få det til å bikke litt over. Han lå sikkert og irriterte seg pga de tomme eskene som lå i skuffen. Og at de ikke var blitt ryddet før. Sånt kan stresse mer om han er ikke er helt i balanse fra før. Eller...om han har ocd? 

At han legger seg så tidlig tyder jo på at han er sliten. Kanskje du skal vise litt ekstra omtanke før du spør hvordan han har det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis dette er unormalt hos han og han plutselig har endret seg så ville jeg krevd å snakke sammen. Det må man når man lever sammen. 
Jeg har opplevd lignende , og det lå problemer bak som var utløsende faktor for endret oppførsel og det føltes vondt men en lettelse når vi fikk hull på den byllen og faktisk hadde noe konkret å forholde meg til. 
I tillegg til noen «fysiske» problemer var min mann lav på D-vitamin og legen sa at når man blir for lav kan man føle seg nedstemt og deprimert og det stemte godt her. 
Mitt beste råd : Snakk sammen❤️

Anonymkode: 24718...85d

Ja jeg vet at det ligger problemer bak, men han kan bare gjøre noe med det selv.. Han sier han skal skjerpe seg, men det holder noen dager også et han pottesur igjen.. Føler jeg går på eggeskall. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og hva gjør du? Jobber du?

Anonymkode: 32dac...6e6

Ja jeg jobber. 

Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Hvis han i utgangspunktet er plaget/stresset av noe, så kan rot få det til å bikke litt over. Han lå sikkert og irriterte seg pga de tomme eskene som lå i skuffen. Og at de ikke var blitt ryddet før. Sånt kan stresse mer om han er ikke er helt i balanse fra før. Eller...om han har ocd? 

At han legger seg så tidlig tyder jo på at han er sliten. Kanskje du skal vise litt ekstra omtanke før du spør hvordan han har det? 

Ja han er nok sliten, men jeg lager middag hver dag, handler, vasker, han legger seg alltid tidlig. Jeg lager lunch til han, gjør mye for at han ikke skal være sliten. 

Allikevel hjelper ingenting.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja han er nok sliten, men jeg lager middag hver dag, handler, vasker, han legger seg alltid tidlig. Jeg lager lunch til han, gjør mye for at han ikke skal være sliten. 

Allikevel hjelper ingenting.. 

Ok. Men sier han ingenting? Det er jo ikke riktig overfor deg som ikke aner hva som skjer. 

Skrevet

Kanskje han har spilt bort alle pengene deres? 

Anonymkode: ceb7e...b48

Skrevet

HVEM bryr seg om HVORFOR han gjør det? Skal alle være tankelesere fordi han fikk raserianfall? Han hadde fått jævla enkel beskjed om at her bruker vi ordene våre uten sånn oppførsel ellers kan han sove i snøen for min del.

Anonymkode: db1de...d7b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja jeg vet at det ligger problemer bak, men han kan bare gjøre noe med det selv.. Han sier han skal skjerpe seg, men det holder noen dager også et han pottesur igjen.. Føler jeg går på eggeskall. 

Ja jeg jobber. 

Går du på eggeskall og finner deg i dette? Jeg ville sagt bye bye med en gang med en slik manipulator 

Anonymkode: edbb1...fad

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

HVEM bryr seg om HVORFOR han gjør det? Skal alle være tankelesere fordi han fikk raserianfall? Han hadde fått jævla enkel beskjed om at her bruker vi ordene våre uten sånn oppførsel ellers kan han sove i snøen for min del.

Anonymkode: db1de...d7b

This ☝🏼 
Samboer får ikke gå rundt å være muggen mot meg uten å sette ord på hva som faktisk plager han. Jeg gidder ikke å være tankeleser, jeg spør hva som er galt, å da får han enten fortelle meg det eller gå seg en tur og endre humøret sitt

Anonymkode: 8606c...9be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...