Gå til innhold

Uutholdelig tannverk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk akutt tannverk i ei tann i går. Jeg var hos tannlegen for 4 måneder siden, og da hadde jeg ingen hull, kun syreskader. Jeg nevnte den aktuelle tanna fordi den hadde noen skarpe kanter, men tannlegen sa det var pga. syreskader. I går spiste jeg noe søtt, og da var helvetet i gang. Det har gjort uutholdelig vondt siden da, og hele tanna kjennes ut som den er litt forhøyet. Da jeg tar på den er den utrolig øm og vond. 

Kan det virkelig bli et kjempefull i ei tann på 4 måneder? Jeg tok jo røntgen også den gang, så tannlegen ville jo sett hullet?

Har bestilt time, lurer bare på om noen andre har fått så stort hull i ei tann på så kort tid? Jeg har tannlegeskrekk så pusser tenne VELDIG godt.

Anonymkode: 88ab7...55a

Endret av Matas
Innlegget er ryddet for medisindosering. - Matas, mod.
Skrevet

Kan være en betennelse under tanna feks, eller at du har mista deler av ei fylling slik at nerven har blitt påvirka... 

Lykke til med tannlegen, det går bra ♥️ 
Hilsen også tannlegeskrekk!

Anonymkode: a0e2f...873

• Liker 1
Skrevet

Tipper du har vært hos en tannlege som ikke har sett nøye nok på røntgenbildene, og at du har en betennelse under tannen. Kan ha ligget latent lenge. Da må du i såfall ha antibiotika før tannlegen får gjort noe.

Anonymkode: 3157c...61c

• Liker 1
Skrevet

Tenker også betennelse. Bra du har fått time. Tannsmerter er det verste. 
Ikke selv utviklet hull på 4 måneder. Kanskje det er en slitasje skade, om ikke betennelse.

Anonymkode: 374c4...1ee

Skrevet

TS her, hvis det er betennelse under tanna vil det si at man må ha rotfylling??? 😰

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tipper du har vært hos en tannlege som ikke har sett nøye nok på røntgenbildene, og at du har en betennelse under tannen. Kan ha ligget latent lenge. Da må du i såfall ha antibiotika før tannlegen får gjort noe.

Anonymkode: 3157c...61c

nei, de kan bore opp tannen og ta første del av en rotfylling. Rense kanaler og legge i antibiotika  

Anonymkode: 374c4...1ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her, hvis det er betennelse under tanna vil det si at man må ha rotfylling??? 😰

Nei det er ikke sikkert, men du må sannsynligvis ha antibiotika. Om du må rotfylle går det også bra! Du blir helt bedøvd. 

Anonymkode: a0e2f...873

Skrevet

Det kan være du bare trenger og få justert bittet, dvs file ned skarpe kanter og sjekke om bittet ditt er ok. Trenger ikke alltid være betennelse men når bittet er skjevt så kan man få tannverk, snakker av erfaring her. 

Skrevet

Mest sannsynlig rotfylling next. Tipper betennelse i beinet. 

Skrevet

Tråden er ryddet for medisindosering og innlegg skrevet av bruker som utgir seg for å være flere personer. 

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...