Gjest Gjest_marie_* Skrevet 14. august 2005 #1 Skrevet 14. august 2005 Jeg har tenkt å kjøpe ny kjole for å evnt selge den igjen (hehe.. hvis jeg klarer det:)) Lurte på hvilke erfaringer dere her inne har med det? Er det vanskelig å bli kvitt kjolen sin etterpå? Det er jo så mange som selger brukt. Hvor mye går man ned i pris? Ca halvveis?
Lassie Skrevet 14. august 2005 #2 Skrevet 14. august 2005 Har sett mange kjoler til salgs, og stort sett er de solgt til ca. halv pris tror jeg. Men det kan jo hende det går an å prøve å starte litt over halv pris og heller gå ned da Jeg tror det kommer an på størrelsen hvor lett det er å selge den. Jeg vil tippe at de som selger kjoler i str. 38-40 er nok de som har lettest for å selge den. Tror jeg får mer problemer med min kjole i str. 48, og de som har kjoler i str. 34-36 sikkert har også litt problemer. Men jeg vet ikke. Er bare etter hva jeg har lest.. Jeg har kjøpt kjole, men har ikke bestemt meg enda for om jeg skal selge den eller ikke. Kan hende jeg vil ha den selv, hehe..
Miori Skrevet 14. august 2005 #4 Skrevet 14. august 2005 Jeg har solgt tre kjoler, og det uten problemer.. Regner med at det går greit med den siste også. Men er en str 38/40 da...
Arwen Skrevet 14. august 2005 #5 Skrevet 14. august 2005 Solgte min uten å avertere jeg, så hade nok flaks
Coria Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 Jeg kjøpte kjolen min brukt og solgte den nylig igjen. Jeg gikk bare 1000 kr i minus på kjøp og salg. Det tok et par måneder både å finne en kjole å kjøpe og å få noen til å kjøpe min kjole. Var i størrelse 42, men det var en Maggie Sottero kjole, og jeg tror det er blant det mest kurante å selge. Jeg tror det er vanskelig å få mer enn 6000-7000 kr for en brukt kjole selv med litt tilbehør til, for da begynner det å lønne seg og kjøpe via nettet heller. Lykke til !
Annie78 Skrevet 14. august 2005 #8 Skrevet 14. august 2005 Hvor må man legge ut kjolen for salg for at det skal være størst mulighet for å få solgt den, da? Har ikke bestemt meg for om jeg vil selge min MS Chari ennå..... Den er i str 42, så jeg har kanskje litt mulighet til å få solgt den da......siden den har snøring og sånn... Men så er det jo litt merkelig å skulle kvitte seg med den. Kanskje svigerinnen min vil bruke den en dag? (Hun er bare 9 år nå...)
lil Skrevet 15. august 2005 #9 Skrevet 15. august 2005 Dere som klarer å selge kjolene deres relativt fort igjen, selger dere lokalt? Bor dere sånn ca midt i Oslo by, og får kjøperen på døren slik at vedkommende bare kan prøve kjolen? Jeg bor i Tromsø, og kan tenke meg at det gjerne blir aktuelt å sende kjolen. Men det er vel verre å få til å selge den da.. Hehe.. tipper jeg ikke klarer å kvitte meg med den uansett
Coria Skrevet 15. august 2005 #10 Skrevet 15. august 2005 (endret) Hvor må man legge ut kjolen for salg for at det skal være størst mulighet for å få solgt den, da? ← Jeg hadde best respons på Ditt bryllup, men selv har jeg også drevet og fulgt med på finn.no. Kanskje svigerinnen min vil bruke den en dag? (Hun er bare 9 år nå...) ← Er du sikker på at kjolen din er like attraktiv om 15-20 år? Mote forandrer seg tross alt ganske mye, og jeg kan ikke se for meg at jeg ville brukt en kjole fra 1985 i dag... Endret 15. august 2005 av Coria
Gjest Miss.Chanel Skrevet 15. august 2005 #11 Skrevet 15. august 2005 jeg har også solgt min, hun kjøperen setter inn 1000; i dep. og så sender jeg den til henne med oppkrav uka etter jeg har brukt den. fikk en knallpris også!
Annie78 Skrevet 15. august 2005 #12 Skrevet 15. august 2005 Jeg hadde best respons på Ditt bryllup, men selv har jeg også drevet og fulgt med på finn.no. Er du sikker på at kjolen din er like attraktiv om 15-20 år? Mote forandrer seg tross alt ganske mye, og jeg kan ikke se for meg at jeg ville brukt en kjole fra 1985 i dag... ← Nei, er jo klar over at det nok er andre moter om 15-20 år enn det er i dag....Men mamma angret på at hun solgte sin, hadde kanskje sydd om hennes kjole om hun hadde hatt den.... Hm, får se....aner ikke hvor mye det er mulig å få for den.... Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå