Gå til innhold

Amme 4 åring i søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er medlem i en ammehjelpsgruppe på fb. Der skriver flere mødre at de ammer store barn opp til 4 år at de ammer barnet i søvn. Er det virkelig normalt? Bare jeg som tenker at det er unødvendig og på grensa til ekkelt?

Anonymkode: 62821...dd5

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Totalt unødvendig, i fohold til alle retningslinjer og barns utviklingsbehov.

Anonymkode: 8334c...75b

• Liker 28
Skrevet

Det er mer normalt enn du tror, men folk snakker ikke om å amme eldre barn nettopp fordi de ikke orker reaksjoner som din 😛 Ekkelt er det slett ikke, hvorfor det? Hvorfor er det eklere å amme et større barn, enn en baby?  Hvorfor er det unødvendig, dersom mor og barn trives med det? Jeg er enig i at det er en unødvendig ting for mor å presse seg gjennom, en 4-åring klarer å sovne uten pupp. Men, om mor ønsker å amme i søvn og liker den kosestunden - så hvorfor slutte? Morsmelk går aldri ut på dato, det er kjempe sunt og har mange positive helsefordeler selv om barnet blir større. Naturlig ammeslutt skjer faktisk ikke før barnet er mellom 2-7 år. 

Anonymkode: c1b09...d1b

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er mer normalt enn du tror, men folk snakker ikke om å amme eldre barn nettopp fordi de ikke orker reaksjoner som din 😛 Ekkelt er det slett ikke, hvorfor det? Hvorfor er det eklere å amme et større barn, enn en baby?  Hvorfor er det unødvendig, dersom mor og barn trives med det? Jeg er enig i at det er en unødvendig ting for mor å presse seg gjennom, en 4-åring klarer å sovne uten pupp. Men, om mor ønsker å amme i søvn og liker den kosestunden - så hvorfor slutte? Morsmelk går aldri ut på dato, det er kjempe sunt og har mange positive helsefordeler selv om barnet blir større. Naturlig ammeslutt skjer faktisk ikke før barnet er mellom 2-7 år. 

Klarer ikke 4 åringer seg på vanlig sunt kosthold?
Jeg skjønner ikke mødrene heller, at de ikke vil ha kroppen sin tilbake. Men dere ammefantaster mener vel at det er egoistisk av de som ønsker det. 

Å amme til 7 år er det sykestue jeg har hørt. 

• Liker 26
Skrevet

Hør denne, og så kan vi snakkes etterpå:

Anonymkode: f752a...065

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hør denne, og så kan vi snakkes etterpå:

Nei takk, jeg har ingen ønske om å joine denne religionen (som det har blitt)

• Liker 34
Skrevet

Blir uvel av tanken på å amme sønnen min på 5. Æsj. 

Anonymkode: 58632...d23

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei takk, jeg har ingen ønske om å joine denne religionen (som det har blitt)

Så hvis jeg forstår det riktig, så ønsker du bare å dømme mesteparten av menneskets evolusjonshistorie og de aller fleste av verdens mødre (gjennomsnittligammeslutt på verdensbasis er 4,5 år), og slenge med leppa på Internett, istedet for å oppdatere den sørgelig manglende kunnskapen din om dette temaet? 🤷‍♀️

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvis jeg forstår det riktig, så ønsker du bare å dømme mesteparten av menneskets evolusjonshistorie og de aller fleste av verdens mødre (gjennomsnittligammeslutt på verdensbasis er 4,5 år), og slenge med leppa på Internett, istedet for å oppdatere den sørgelig manglende kunnskapen din om dette temaet? 🤷‍♀️

Vel, jeg stilte et spørsmål fordi jeg lurer på om jeg er unormal som synes dette er ekkelt. Dette er tross alt også et diskusjonsforum. Men greit, jeg tar til meg dine ord. Alle som ikke vil drive meieri til ungen starter på barneskolen bør oppdatere seg hvis ikke står i vera til påske 😊

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kilde, takk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Slenge med leppa? Alle på forumet har da vel like mye rett til å uttrykke sine meninger uavhengig av om de er lik dine eller ikke.

Anonymkode: 0ff2f...29c

• Liker 13
Skrevet

🤮

Anonymkode: f25f9...41c

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Blir uvel av tanken på å amme sønnen min på 5. Æsj. 

Anonymkode: 58632...d23

Du må ikkje amme han om du ikkje vil. Det er ingen som tvingar deg.

Anonymkode: dce55...ca2

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns "ekkelt" er et stygt ord å bruke om noe du ikke er enig med selv. Du kan mene det er unaturlig (for deg) og du kan mene det er en liten bjørnetjeneste - kontra det å la barnet lære seg å sovne selv, etc, men ekkelt - det er litt stygt å bruke. Syns jeg. 

Jeg syns også at det er sært å amme en 4 åring, om det er for å sovne eller for kos ellers. Det er en million ting man kan gjøre sammen som kos, i stedet for å amme, når barnet er så stort. Det er også mor som trumfer igjennom, for barnet vet jo ikke bedre selv, det er bare den tryggheten den har lært seg. 

Men alle lå gjøre som de vil. Jeg syns dog det er nesten litt ekkelt at man legger ut bilder av disse situasjonene på nett. Det er enkle mennesker som gjør slikt. 

Anonymkode: 850c2...6f8

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er mer normalt enn du tror, men folk snakker ikke om å amme eldre barn nettopp fordi de ikke orker reaksjoner som din 😛 Men, om mor ønsker å amme i søvn og liker den kosestunden - så hvorfor slutte?

Dette er vel mye av problemet: ammingen er jo ikke der for å tilfredsstille mors behov! 

Anonymkode: c9a83...d08

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ønsker også kilder, og det hadde også vært interessant med kilder på hvilke land som topper. Det er veldig vesentlig. 

Anonymkode: 850c2...6f8

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er vel mye av problemet: ammingen er jo ikke der for å tilfredsstille mors behov! 

Enig.

Anonymkode: 0ff2f...29c

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er medlem i en ammehjelpsgruppe på fb. Der skriver flere mødre at de ammer store barn opp til 4 år at de ammer barnet i søvn. Er det virkelig normalt? Bare jeg som tenker at det er unødvendig og på grensa til ekkelt?

Sikkert ikkje så bra for tennene. Eg amma lenge, men pussa alltid tenner etter kveldspuppen. 

Ekkelt? Nei, kvifor det? 

Anonymkode: dce55...ca2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig! «Kos» du liksom! Kos kan dama få av mannen sin fremfor å tvangssamme ungen🤮🤮

Anonymkode: b3c94...71d

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...