AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Hei Jeg har blitt utsatt for et enormt svik av min kjæreste og far til et av mine barn. Han var utro for 1 år siden, og det er ikke selve handlingen som er problemet - det er alt etterpå. Historien er lang, men konkusjonen min er at det beste er om vi ikke bor sammen. Vi har hus sammen, hvor vi begge gikk inn med kausjonist fra hver vår side. Vi pusset opp huset og fikk økt verdien, og dermed ble kausjonistene også fjernet. Det vil si at vi eier like stor part av huset hver, og vi har gått inn med like mye. Jeg vil selvfølgelig beholde huset, mest for barnas del. Vi har samboerkontrakt hvor dette også er spesifisert, at jeg som mor har førsterett på huset dersom samlivsbrudd. Min livssituasjon per nå er arbeidsavklaringspenger under utredning av sykdom, ca. 20-30% stilling fast jobb, samt at jeg studerer. Spørsmålet mitt nå er om det er noen andre som har vært i lignende situasjon, som faktisk har fått overtatt huset med lignende forutsetninger? Jeg vil få innvilget de stønadene en aleneforsørger har krav på, og jeg har også kausjonist i ryggen dersom det blir nødvendig. Er dette nok for at jeg kan overta huset? Skal ta kontakt med både banken og husbanken for å høre hvilke muligheter jeg har, ønsker bare å høre om det er noen som har vært i lignende situasjon. Barna er henholdsvis 2 og 8 år. På forhånd takk. Anonymkode: 26c4a...0e2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Det spørs på tre ting: Hva du har utbetalt Hva huslånet (renter og avdrag) vil bli, om du evt kan få prutet på renten eller få avdragsfrihet i en periode Andre faste og variable utgifter Kommer du i pluss etter dette regnestykket kan du overta huset Anonymkode: e7901...166
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Spørs om banken kan hjelpe. AAP er ikke godkjent inntekt da det er en midlertidig stødnad. Kommer an på om mulighetene dine for fast inntekt er innen rekkevidde eller ei. Anonymkode: daaf0...5ce
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Aap er en høyst usikker inntekt så vil ikke tro det. Akkurat som at vikarer ikke får lån. Det er bare midlertidig. I tillegg har du barn å t vare på. Banken vet bedre enn oss, men jeg kan aldri genre meg at dette går. Anonymkode: 71d55...2c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå