AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Det å være gravid har vært mye tyngre enn jeg trodde. Jeg innbilte meg at jeg ville ha et ganske likt svangerskap som min mor (hun hadde drømmesvangerskap). Det har jeg altså ikke hatt. Jeg var mye kvalm og utrolig sliten 1 trimester. Det var forsåvidt greit, det gikk over. Men fikk også kraftig bekkenløsning allerede da. Har måtte være avhengig av andre for å få gjort ting. Må hvile nesten hele tiden, må bevege meg ekstremt forsiktig. Skal nesten ingenting til før jeg blir "ødelagt" og må ha flere dager på å komme meg. Altså dager der jeg ikke gjør annet enn å ligge på sofaen. Er nå i slutten av 3 trimester. Magen har bidratt til at det er blitt enda vanskeligere å bevege meg. Jeg klarer ikke å ta på meg sokker lenger. For kan ikke bøye meg over magen, og hoftene er så stive og vonde at jeg klarer bare løfte bena noen få cm. Og søvn er det lite av da alle stillinger gjør vondt, og blir vonder og vondere jo lenger jeg ligger slik. Så må snu meg hele tiden. Bare det å snu seg er svært tungt og vondt, for da blir det bevegelse i hoftene. Alt i alt, jeg føler meg som en fange. Gleder meg sykt til etter fødsel, til jeg forhåpentligvis er bra igjen, og far kan ha baby slik at jeg kan oppleve å LØPE igjen, eller bare kunne GÅ i normalt tempo. Noen andre som fikk en aha-opplevelse av å være gravid? Noe som opplevde det mye tyngre enn de først trodde? Anonymkode: 784af...02f 4
Gjest Lama_Drama Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Ja, det er ille. Tjukk mage og bekkenløsning er deg motsatte av kos. Når man må bruke krykker for å komme seg på do blir man fort lei. Heldigvis går deg meste over etter fødsel, men måtte ha noen runder hos kiropraktor og fysioterapeut før det ble helt bra.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Nei, kjenner meg ikke igjen. Elsket å gå gravid og var meget flink til det. Anonymkode: ba38a...24a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Ja. Det er kjempe kjipt. Anonymkode: 50e63...45d 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Jeg hadde en ganske grei første graviditet, men med nr 2 hadde jeg hypermesis og senere utmattelse. Ble sykmeldt både på starten og på slutten. Jeg leverte i bhg, gikk hjem og sov, stod opp rundt 12 og spiste og sov videre til jeg hentet i bhg. La meg samtidig med jentungen kl 19. Kunne bare ikke få nok søvn og jeg har i utgangspunktet mye energi. Anonymkode: fbe72...c25
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei, kjenner meg ikke igjen. Elsket å gå gravid og var meget flink til det. Anonymkode: ba38a...24a Du var ikke flink, du var heldig 🤦🏼♀️ Anonymkode: 74e99...cda 35
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 For meg var svangerskapene tyngre enn forventet og fødsel og spedbarnstid lettere enn forventet. Anonymkode: 972cf...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Yesyes, har nå 1mnd igjen. Ene beinet er skikkelig vondt å løfte, ganske upraktisk. Var heldig i 1. og 2. trimester da, så skal ikke klage. Men er tungt nå mot slutten. Anonymkode: f60b5...5e8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 Trodde jeg skulle elske å gå gravid, og ikke ville ha så mange plager. Vel - jeg hater det! Ikke kan jeg gå, sitte eller stå. Sliter med pusten, ødemer, hodepine og bare drit. Heldigvis bare 10 dager igjen til termin, og da blir dette det eneste svangerskapet mitt. Anonymkode: 4ed66...bdb 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du var ikke flink, du var heldig 🤦🏼♀️ Anonymkode: 74e99...cda Nja, sett nok av venninner som spiser seg feit og klager over hver minste ting 😅 Anonymkode: ba38a...24a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #11 Skrevet 20. januar 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nja, sett nok av venninner som spiser seg feit og klager over hver minste ting 😅 Anonymkode: ba38a...24a Spiser seg feit? For min del hadde jeg akkurat slik ts beskriver, og måtte ha krykke for å komme meg noen plass. Lite bevegelse i nesten hele svangerskapet og normalt inntak av mat gjorde likevel at jeg la på meg over 20 kg 🤷🏼♀️ Anonymkode: 489c2...dd0 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #12 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nja, sett nok av venninner som spiser seg feit og klager over hver minste ting 😅 Anonymkode: ba38a...24a Regner med at du forstår at den del svangerskapskomplikasjoner ikke utgjør «den minste ting»; hyperemesis gravidarum svangerskapskløe svangerskapsdiabetes svangerskapsforgiftning bekkenlåsning og bekkenløsning Man er ikke flink om man ikke blir syk. Man er heldig. Anonymkode: 74e99...cda 16
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #13 Skrevet 20. januar 2021 Kjenner meg veldig igjen.. Føler alle rundt meg trente og elsket å være gravid. Trodde seriøst at det skulle være meg også, undervurderte det så sykt. Misforstå meg rett, uendelig glad for å være gravid, men fy søren hvor slitsomt det er. Er i uke 35 nå, og har måtte være i ro siden uke 24. Anonymkode: 206f9...5c2 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #14 Skrevet 20. januar 2021 Nummer 1 var helt topp. Nummer 2 tok meg helt på sengen! Plager fra ende til annen, sykmeldt i starten pga kvalme, og de siste 6mnd pga "alt annet". Utrolig at det kan være så ulikt! Anonymkode: 7a709...6de 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Skrevet 20. januar 2021 Samme her, nummer en var null stress, var i topp form hele tiden! Nå er jeg 15 uker med nr 2 og alt er et helvete 😆 Ingen svangerskap er like, rett og slett! Anonymkode: 69afb...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #16 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): For meg var svangerskapene tyngre enn forventet og fødsel og spedbarnstid lettere enn forventet. Anonymkode: 972cf...9c6 Signerer denne. Svangerskap er noe av det verste jeg har vært med på, og jeg har attpåtil opplevd tre stk. Fødsel og baby var derimot rimelig chill. Anonymkode: d5051...71c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #17 Skrevet 20. januar 2021 Jeg likte veldig godt å være gravid, hadde få plager. Fødsel var grusom, og barselperioden også. Anonymkode: cbddc...e66 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #18 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nja, sett nok av venninner som spiser seg feit og klager over hver minste ting 😅 Anonymkode: ba38a...24a Det er lov til å se lengre enn sin egen nesetipp. Anonymkode: b624e...ee0 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 Gikk gravid med tvillinger. Svangerskapet bestod av ganske heftig utmattelse, svimmelhet, besvimelse, bekkenløsning og låsning, krykker, pusteproblemer, karpeltunnelsyndrom, blødninger etc. Var sykemeldt fra 4 uker frem til fødsel. Men det var den beste perioden i mitt liv. Viten om at jeg var så heldig å bære to små ga meg lykkerus iblant alle disse plagene. Så leser flere av dere skriver at vi som syns det var en fin tid var heldig og uten plager. Stemmer ikke i mitt tilfelle. Folk er forskjellig. Folk takler ting forskjellig. Har forståelse for at man syns en graviditet er tung og jævlig, men bare fordi noen velger å ikke klage eller forteller at det var en fin tid betyr ikke det automatisk at de har hvert heldige. Anonymkode: a1b15...a28
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #20 Skrevet 20. januar 2021 Eg syntest det var ganske greitt eg. Hadde ikkje kvalme og bekkenløsning og alt det der. Men det var pyton frå uke 34 og fødte i uke 36...Det var litt sært, liksom plankekjøring også nær det tikka mot slutten så BANG stranda kval, hevelser, smerter over alt. Sikkelig overraska over kor fort formen skifta. Det var eigentlig ikkje så ille å gå gravid som alle skulle ha det til. Anonymkode: bbcdc...906
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå