Gå til innhold

Har noen studieteknikker som de vil anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. jeg sliter med å holde meg oppe med motivasjon hele tiden når det gjelder lesing og pugging osv. Jeg synes at det er litt vanskelig stoff også. Min storesøster sitter på rommet sitt å øver flere timer i strekk. Hun står opp kl 8 på morgningen, spiser, også går hun inn på rommet å leser hele dag og kveld. Hver dag. 7 dager i uken. Hun går ikke ut fra rommet sitt før hun er ferdig med å lese.  Og når jeg spør henne, så sier hun at hun har trent til det siden hun var liten, og at ikke er noe som kommer over natten. Men hun leser bare uten å skrive notater, og hun får topp karakterer på studiet sitt. Jeg sliter ekstremt i forhold til henne med lesing. Jeg har absolutt ikke noen studieteknikker som jeg føler fungerer. Jeg går på VGs i 3 klasse, og har problemer med å konsentrere meg til en viss grad. Har noen studieteknikker som anbefales? Jeg er åpen for å prøve alt. Unntatt min søster sin.. fordi jeg må ha notater

Anonymkode: 7be39...bad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten teste hva som funker for deg. Forslag:

skrive sammendrag, nøkkelord, tankekart, lese teksten høyt og høre på den etterpå, tegne, synge, bruke Quizlet, gjenfortelle for andre, gruppearbeid/kollokvier, trekolonnenotat. 

Anonymkode: 48e85...6f8

Skrevet

Og finne videoer på nettet om temaet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må nesten teste hva som funker for deg. Forslag:

skrive sammendrag, nøkkelord, tankekart, lese teksten høyt og høre på den etterpå, tegne, synge, bruke Quizlet, gjenfortelle for andre, gruppearbeid/kollokvier, trekolonnenotat. 

Jeg har prøve å se på videoer men det funker ikke så bra. Jeg skal ta til meg de andre. Skal prøve det en periode hvert fall. Notater pleier jeg å skrive uansett 

Anonymkode: 7be39...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...