AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Jeg har opplevd det for mange år siden. Jeg har ikke egentlig koblet det til fødsel før jordmor begynte å spørre om dette. Hørte også andre si noe om keisersnitt på grunn av traume. Er dette vanlig og ha en diskusjon med sykehuset og kanskje psykolog dersom man har opplevd dette? Kan keisersnitt være lurt i en slik situasjon? Anonymkode: e5966...28c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Jeg har blitt voldtatt, men har aldri hatt problem med fødsel da det er flere tilstede og jeg føler meg trygg. Jeg har heller hatt større problemer med gynekologiske undersøkelser der jeg er alene. Vi er alle forskjellige, så om du føler at du trenger det ville jeg diskutert dette med en profesjonell. Anonymkode: 6d3a1...b5e
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Niks! Har selv opplevd voldtekt. Men aldri koblet det med fødsel eller fått tilbud om ks... ser ikke problemet. Men nå har jeg fått videre med livet mitt og akseptert at det er skjedd, og orker ikke tråkke meg selv mer ned ved å tenke på det. Glemmer aldri, men livet og hverdagen går videre. Og greier man ha sex og bli gravid, greier man også fødsel. Kanskje jeg er merkelig sånn, men tenker at greie man ikke leve videre og leve med at ting er skjedd så har man ikke fått god nok hjelp Anonymkode: 6de0f...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Niks! Har selv opplevd voldtekt. Men aldri koblet det med fødsel eller fått tilbud om ks... ser ikke problemet. Men nå har jeg fått videre med livet mitt og akseptert at det er skjedd, og orker ikke tråkke meg selv mer ned ved å tenke på det. Glemmer aldri, men livet og hverdagen går videre. Og greier man ha sex og bli gravid, greier man også fødsel. Kanskje jeg er merkelig sånn, men tenker at greie man ikke leve videre og leve med at ting er skjedd så har man ikke fått god nok hjelp Anonymkode: 6de0f...dfc Syns ikke man kan sammenligne det med sex. Sex er frivillig og du kan si stopp når du ønsker. En fødsel tvinger seg gjennom med store smerter og mangel på kontroll. Det kan utløse ubehagelige følelser og minner. Anonymkode: e5966...28c 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Niks! Har selv opplevd voldtekt. Men aldri koblet det med fødsel eller fått tilbud om ks... ser ikke problemet. Men nå har jeg fått videre med livet mitt og akseptert at det er skjedd, og orker ikke tråkke meg selv mer ned ved å tenke på det. Glemmer aldri, men livet og hverdagen går videre. Og greier man ha sex og bli gravid, greier man også fødsel. Kanskje jeg er merkelig sånn, men tenker at greie man ikke leve videre og leve med at ting er skjedd så har man ikke fått god nok hjelp Anonymkode: 6de0f...dfc Mange som har fødselsangst, voldtatt eller ikke. Er stor forskjell på å ha frivillig sex og å føde... Anonymkode: 6d3a1...b5e 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Jeg ble regelmessig voldtatt av min far som lite barn. Og hadde stor angst for å føde. Men var aldri snakk om at jeg skulle få keisersnitt. Men jeg gikk til samtaler på sykehuset, og jeg fikk flere turer opp på føden, treffe jordmødre og leger der. Fikk gjøre meg kjent i alle fødestuene. Og vi skrev et brev med alle mine ønsker for fødselen, som de måtte ta hensyn til. Og jeg hadde en fantastisk fødsel, og flott opplevelse. Og de tok så godt vare på meg, at jeg kan virkelig ikke få roset de nok. Anonymkode: 40909...333 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg ble regelmessig voldtatt av min far som lite barn. Og hadde stor angst for å føde. Men var aldri snakk om at jeg skulle få keisersnitt. Men jeg gikk til samtaler på sykehuset, og jeg fikk flere turer opp på føden, treffe jordmødre og leger der. Fikk gjøre meg kjent i alle fødestuene. Og vi skrev et brev med alle mine ønsker for fødselen, som de måtte ta hensyn til. Og jeg hadde en fantastisk fødsel, og flott opplevelse. Og de tok så godt vare på meg, at jeg kan virkelig ikke få roset de nok. Anonymkode: 40909...333 Jeg har en lignende historie og fikk også veldig god støtte og oppfølging og helt fantastiske jordmødre jeg ikke kan fullrost nok, men fødselen var dessverre allikevel traumatisk og jeg fikk en voldsom psykisk knekk etterpå. Anonymkode: e7010...9f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå