AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Siden jeg ble gravid har jeg hatt følelsen av at jeg har tette melkeganger. Har aldri ammet, men har alltid fått brystbetennelse etter fødsel men aldri fått noe reell melkeproduksjon, bare skikkelig tilstoppede ganger.. Nå er jeg 9 uker på vei med 5te barnet, siste født 2017, og jeg har reell melkeproduksjon!!! Det renner og det stopper seg og jeg har feber, og jeg må håndmelke og pumpe. Tok det opp med jordmor som sa det var umulig, og legevakten sa det vsr lite trolig at det var melk..?? Altså seriøst, jeg ser jo at det er melk. Måtte håndmelke isted og melket ut 150ml skikkelig gul og feit melk. Vet ikke hva jeg skal gjøre, det gjør så vondt og det renner og presser og blir fullt. Anonymkode: 16229...157
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Uff.. aner ikke jeg, men vet at ammehjelpen.no ofte har mye peil på slikt, mer enn mange jordmødre Anonymkode: 3ff5c...d44
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Ta det med til lege eller helsesøster så hen kan se om det er melk eller hva Anonymkode: 0ee6f...710
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Dra til legen sånn at de får sett det ordentlig, evt. undersøkt deg. Holder ikke å ringe å fortelle. Dersom det faktisk er masse melk som kommer, så kan du enten få tabletter som stopper produksjonen, eller hvis du ønsker å holde produksjonen oppe, så må du bare pumpe. Da kan du gi melka til melkebanken på sykehuset! Anonymkode: fa7ec...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dra til legen sånn at de får sett det ordentlig, evt. undersøkt deg. Holder ikke å ringe å fortelle. Dersom det faktisk er masse melk som kommer, så kan du enten få tabletter som stopper produksjonen, eller hvis du ønsker å holde produksjonen oppe, så må du bare pumpe. Da kan du gi melka til melkebanken på sykehuset! Anonymkode: fa7ec...e1e Hei. Glemte å skrive at jeg har snakket med ammehjelpen. Sa til de at jeg var ganske desperat og at ingen tok meg på alvor og at det er jævla slitsomt å være alene hjemme med en syk 3åring og melkespreng og symptomer på brystbetennelse. De mente jeg skulle legge til 3åringen og sa at det ikke var for tidlig med melk og aldri for sent å begynne å amme. De sa at tabletter for å stoppe produksjonen ikke kan tas som gravid. Jeg skal ikke amme og jeg takler ikke håndmelking og pumping, så hvor enn nobelt det er å gi melk så har jeg ikke tid til sånne ting i livet mittm Ammehjelpen mente at kroppen produserte melk til 3åringen som er syk. Forsøkte si at det blir litt vanskelig å amme et barn som aldri har tatt bryst og som ikke drikker fra flaske, men åpenbaty er dette en velsignelse.. Anonymkode: 16229...157 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei. Glemte å skrive at jeg har snakket med ammehjelpen. Sa til de at jeg var ganske desperat og at ingen tok meg på alvor og at det er jævla slitsomt å være alene hjemme med en syk 3åring og melkespreng og symptomer på brystbetennelse. De mente jeg skulle legge til 3åringen og sa at det ikke var for tidlig med melk og aldri for sent å begynne å amme. De sa at tabletter for å stoppe produksjonen ikke kan tas som gravid. Jeg skal ikke amme og jeg takler ikke håndmelking og pumping, så hvor enn nobelt det er å gi melk så har jeg ikke tid til sånne ting i livet mittm Ammehjelpen mente at kroppen produserte melk til 3åringen som er syk. Forsøkte si at det blir litt vanskelig å amme et barn som aldri har tatt bryst og som ikke drikker fra flaske, men åpenbaty er dette en velsignelse.. Anonymkode: 16229...157 😂😂😂. Kjeder deg på en onsdag? Anonymkode: 5c32c...d65
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #7 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): 😂😂😂. Kjeder deg på en onsdag? Anonymkode: 5c32c...d65 Ja jævlig god humor i så fall? Endte opp med frostrier og feber i natt og er nå på sykehuset. Har dannet seg en abscess i høyre bryst som må tømmes og jeg har brystbetennelse Anonymkode: 16229...157 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå