Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er opprinnelig blond, men har farget håret mørkmørkbrunt i mange år. Nå er jeg så utrolig lei det mørke håret. Vil bli blond! Trenger ikke se helt naturlig ut, det gjør ikke noe hvis det blir litt gulskjær, men vil jo ikke ha mye av det selfølgelig. Tror du det er mulig å få til dette i en omgang hos frisør? Må jeg klippe masse av lengen da i tilfelle? Vet det er anbefalt å ikke ta alt på en gang, heller vente med å bleke andre gangen, men jeg vil ikke ha en mellomting, vil enten være mørk eller lys..

Håper noen vil dele erfaringer og tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig blond, men farget håret ganske mørk brunt i fjor en gang. Så ville jeg bli lysere igjen og da anbefalte hun også å gjøre det over to ganger. Likevel ble jeg så absolutt lys av det.

Problemet mitt startet da jeg gikk til en venninne som er lærling, litt for å glede henne ettersom jeg ikke har gått til henne på evigheter. Hun helbleket det for så å legge en farge i det, noe som førte til at det ble gult ganske kort tid etterpå.

Så jeg gikk til den gamle frisøren min igjen og sa jeg ville ha det mer naturlig lyst, ikke sånn horebleket, da ble jeg av en eller annen grunn brunette igjen... :overrasket:

Men er forsåvidt greit det da, den brune håret er fint det, så får jeg bare bli lys igjen neste gang.

Så for å konkludere: jeg synes definitivt du bør ta det over to ganger. Gulskjær er ikke pent, det ser billig ut

Skrevet

Har bare et tips til deg om shampo som hjelper mot gulskjær i håret. Jeg bruker den flittig selv.

Loreal Professionnel Shine Blonde Shampo. Den koster rundt 180 kr for 500 ml hos frisør-og den fungerer kjempe bra! Jeg trenger ikke bruke balsam etterpå heller! ;)

Eileen ;)

Skrevet

Takk for erfaring og tips? ;)

Noen fler som har prøvd å gjøre dette?

Skrevet

Hun har nok gått for en mer halmgul farge. Jeg personlig er ikke så glad i det, men likevel; mitt var gulere. Så ut som om jeg hadde klint i masse hjemmebleking og at det var det.

Skrevet

Frisøren min har noe som heter sur avfarging, som er den prosessen som skader håret minst. Mulig det går an å gjøre noe sånt, og så stripe håret etterpå? Jeg har mørk brunt hår, og ender alltid opp med guloransje striper i håret når jeg vil lysne det.

Gjest Gjesteline
Skrevet

Jeg tror det kommer mye an på hva slags hår du har. Er det veldig mørkt fra før av må du antakelig bleke det, og det sliter veldig på håret. Det beste er lysfarving, men da må du nok ta det i flere omganger.

Jeg har opprinnelig blondt hår (mest kommunefarvet... :overrasket: ) og farvet det mørkebrunt i et par år. Så ble jeg dritlei! Alle sa jeg kledde det SÅ godt (har blå øyne som kom veldig godt frem), men jeg føler meg mer blondt (he, he!) og ville tilbake til det. Frisøren var en venninnne av meg som heldigvis var ærlig og sa at håret mitt (nordisk, fint) ikke kom til å se ut med bleking. Jeg hørte på henne og tok det over tre omganger - kanskje litt vel forsiktig, men håret mitt blir slitt for ingenting. Til slutt ble jeg blond igjen - med lysfarving - og det ser mye mer naturlig ut enn bleking.

Spør frisøren hvordan h*n tror håret ditt vil bli hvis du må bleke det, evt. mye avfarving (som også inneholder blekemidler). Tenk på at det tar laaang tid å spare ut igjen håret hvis du får en brusete, gulblond manke som du hater....

Lykke til! Blonds have more fun! :)

Skrevet

Gå iallefall til frisør!!

Jeg har gjort mye rar med mitt (ukekte) blonde hår hjemme... :roll: Grønt hår, oransje hår...

Jeg tror nok frisøren skal klare å lage det slik du vil ha det. :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har sort hår, farvet det sort i nesten tre år, eller litt over tre år kan jeg tenke meg.. er naturlig mellomblond (og får diverse lyse striper om sommeren, naturlig.). Men siden jeg har naturlige korketrekker-liknende krøllebølger så tenkte jeg på å bli blondine igjen. Hadde vært gøyalt med en slik en fet blond krøllesveis! XD

Problemet mitt er bare å ikke slite istykker mitt 80 cm lange hår.. så, er det noe håp for en som meg?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...