Gå til innhold

18 år, 163cm høy, 85 kg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan jeg ta av meg på ei uke når jeg er såpass tung? Var 63 kg for 2 år siden, og blir deprimert av at jeg ikke får på meg klærne mine, samt bunaden min jeg fikk til konfirmasjonen...

Noen tips? Har lyst til å prøve og bare drikke vann i en periode og ta vitamintilskudd. Hørte også at snus øker metabolismen. Har strekkmerker på alle steder og vil helst gjemme meg. 

Var på likens vekt for 5 år siden, men da spiste jeg omtrent ikke pga depresjon og dårlig psykisk helse etter mange år med mobbing, og endte på 63kg. 

Anonymkode: bca54...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dropp iallefall snus og vanndiett. En venninne prøvde seg på det, og hun er like tjukk og bare blitt nikotinavhengig. Spis normalt.

Du er uansett ikke SÅ tung, og sikkert like pen som da du var lettere. Vekt er ikke alt.

Anonymkode: 9a4ae...7c4

• Liker 4
Skrevet

Tull å slanke deg. Og med noen kosekilo ekstra får du større pupper. Det er deilig. 

Anonymkode: 2b409...c8c

Skrevet

Ikke prøv allverdens triks og "lure" eller "raske" løsninger, det vil bare gjøre ting verre.

Det eneste som hjelper er å spise mindre mat over tid, samt å holde seg unna den verste maten. Det vil ta mye lengre tid enn ei uke.

Kjipt men sant.

Skrevet

0,5-1 kg prøver jeg å ligge på ukentlig i vektnedgang. Er enda tyngre enn deg, men vil bare si at det kan variere fra uke til uke. Ikke mist motet. 

spis vanlig mat som du liker, bare i mindre mengder. Kutt ned på søtsaker, og øk inntaket av frukt og grønt. Får du til noe aktivitet i tillegg er det supert. Hvertfall for psyken. Syns jeg.. Det er de tingene jeg gjør nå, og det går bra foreløpig. lykke til♥️

Anonymkode: d743b...d54

• Liker 3
Gjest Smeltemann
Skrevet

Kaloriinntak + løpeturer  du må forbrenne flere kalorier eller du spiser.

Lykke til!

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvor mye kan jeg ta av meg på ei uke når jeg er såpass tung?

0,7-1,2 kg pr uke. 

Telle kalorier. Ligg på 1500-1600 kcal for dag. 

Problem solved etter ca. 20 uker. 

Lykke til. 

Anonymkode: be285...2a5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

0,7-1,2 kg pr uke. 

Telle kalorier. Ligg på 1500-1600 kcal for dag. 

Problem solved etter ca. 20 uker. 

Lykke til. 

Med vanlig mat! Ikke vitaminer og vann! 

• Liker 3
Skrevet

Meld deg inn på Vektklubben til vg! Da får du god oversikt over hva du spiser, og mange gode tips til oppskrifter, og ukesmeny hver uke. Jeg har gått ned 20kg det siste året, veier nå 66. 

Anonymkode: 1a6e3...99f

Skrevet

Fokuser heller på å spise sunt og trene. Legg om noen dårlige vaner, og få noen sunne nye. Men ikke overdriv. 😊

Anonymkode: 395fa...a67

• Liker 2
Skrevet

Og ikke gi opp om du ikke ser resultater hver uke! Kom deg ut og gå tur. Og til sommeren.. får du litt farge så viser ikke strekkmerkene noe særlig. Ikke at jeg skal oppfordre til veldig soling, man blir jo fort eldre av det, men man føler seg litt mer fresh. Og jeg selv har sluttet å fokusere på vekten, men heller trening for å stramme opp litt. 

Anonymkode: cb490...3be

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tull å slanke deg. Og med noen kosekilo ekstra får du større pupper. Det er deilig. 

Anonymkode: 2b409...c8c

hva faen? hun er 18 år, trenger ikke skrive sånt til henne.

Anonymkode: bdbad...6dc

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for gode tips og hyggelige kommentarer❤️ 

Er ekstremt lei av å høre av pappa at jeg er så svak at jeg må trene, at jeg er for tjukk og tar tak i armen min og sier at det bare er fett....Det er også en grunn til at jeg vil ha fortgang i vektredusering.

HI

• Hjerte 1
Skrevet

Noen som vet hvor mye man forbrenner av sit-ups, eller push-ups? Eller er det individuelt?

HI

Skrevet

Hei kjære deg. Jeg foreslår at du slutter å veie deg, slutter å tenke vekt og forbrenning, men heller konsentrer deg om små ting som å begrense godteri, spise litt mindre porsjoner, gjør den treningen du liker uten å tenke på hva den forbrenner. Å bare feks gå lange turer er også supert.

Det høres ut som om du likestiller normalvekt med selvpining, sultekurer og depresjon, og det er et dårlig utgangspunkt. Du kan bli normalvektig gjennom å gjøre gode ting for kroppen din.

Anonymkode: 5b423...c29

• Liker 5
Skrevet

For en bærekraftig vektnedgang er 0,5 kg/uke realistisk. Ser noen foreslår opptil 1,2 kg/uke, dvs 10 kg på to måneder, det er et for høyt mål.
Det stemmer nikotin øker forbrenningen med ca 10%, men da er det bedre å spise litt mindre/trene litt mer. Snus og røyk ødelegger kropp og tenner, da hjelper det lite å se trent og slank ut.
Du må spise mat, ikke vitamin piller. For om du skal ned 20 kg, må dette skje over ca 10 måneder, og du holder ikke ut på vann og piller så lenge. Fyll opp måltider med mye grønnsaker og rent kjøtt/fisk, noe fett må du også ha. Et godt tips er å aldri spise seg stappmett. 
Du vil miste fett raskest ved kardiotrening, så som løping, langrenn, svømming osv. Stryketrening er også bra for du bygger muskler, som igjen øker din hvileforbrenning.

Anonymkode: d49c5...d60

Skrevet

Jeg er 20 år, 165 cm og 83 kg. Startet vektnedgangen min på 87 kg for tre uker siden, men alt er nok ikke fett, man mister mye vann når man begynner å spise mindre/sunnere. Dietter funker ikke - du går kanskje ned i vekt, men når du ender dietten så kommer alle kiloene tilbake. Livsstilsendring er det som gjelder! Jeg fokuserer på å spise tre sunne og store måltider til dagen, 1400 kalorier til sammen. Min tdee (søk tdee calculator på google) er 1900 kalorier så det blir et underskudd på 500 kalorier hver dag. Trener ikke, men prøver å gå litt mer turer ol. 

Anonymkode: 91067...d41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...