AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Har ikke spist det på 40 år. Husker ikke smaken og hvordan spiser dere den? Vurderer å kjøpe inn som hermetikk på hytta. Smaker det omtrent som Joikakaker? Annen evt type hermetikk dere anbefaler å ha på hytta, som ekstra mulighet når man kommer sent opp eller ikke får tilgang på butikk? Har komfyr og elektrisitet. Anonymkode: eeb5e...6b6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ikke spist det på 40 år. Husker ikke smaken og hvordan spiser dere den? Vurderer å kjøpe inn som hermetikk på hytta. Smaker det omtrent som Joikakaker? Annen evt type hermetikk dere anbefaler å ha på hytta, som ekstra mulighet når man kommer sent opp eller ikke får tilgang på butikk? Har komfyr og elektrisitet. Anonymkode: eeb5e...6b6 Nettopp kjøpt hytte da? Er 3-4 år siden jeg spiste snurring, synes den har for mye salt. Anonymkode: 83b0a...4d5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Jeg har aldri hørt om snurring engang, så jeg vet ikke hvordan det smaker. På hytta har vi alltid mel, sukker, spaghetti/makaroni, noen sausposer, og litt diverse tørrvarer, men aldri hermetikk. I kjøleskapet har vi ting som tåler å stå lenge, så det er ikke så altfor mye når vi ikke er der ofte (noen sesjoner er vi der hver helg, og da er kjøleskapet fullt med pålegg og alt annet). I fryseren har vi litt kjøtt, pytt i panne, rundstykker og litt annet diverse. Det holder lenge. Jeg har aldri spist mat fra hermetikkboks (bortsett fra tomatpuré og hakkede tomater), og jeg har ikke tenkt til å begynne med det. stort sett stopper vi uansett på veien for å handle. Anonymkode: 3e603...58d
Trolltunge Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Jeg liker det som en basis for lapskaus. Har i pølsebiter og litt grønnsaker. Samt vann. Blir en slags brun lapskaus. Smaker godt. 1
Caladium Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Det smaker helt okey med bacon i og nanbrød til, for eksempel på fisketur. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 (endret) Du må nesten bare prøve, men smaker veldig godt sammen med eggerøre, bacon, tomatbønner og loffskive. Ligner absolutt ikke på joika, i smaken. Endret 20. januar 2021 av AthenaRavenLuna
Hunter7 Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 Det smaker nydelig, eller hva @Jerry Lee? Smaken minner meg om stekt kjøttdeig tilsatt litt tomatpure. Ting jeg pleier å ha på hytta: Brun lapskaus (kan piffes opp med koteletter) Lys lapskaus (kan piffes opp med f.eks. pølser) Tørrmelk Tomatbønner Tørrvarer (mel, sukker, salt, pepper, ymse krydder/urter, pasta, kakaopulver/Rett-i-koppen, knekkebrød, flatbrød, kjeks, sjokolade, osv.) Kirsebærkompott Surkål Smøreost Tørket frukt Nøtter Porsjonspakker med leverpostei, makrell i tomat, o.l. Sjokoladepålegg, peanøttsmør, og lignende søte pålegg Majones og kaviar på tube Honning Forøvrig kan det være lurt å ha ei liste over hva man har på hytta og hvor mye slik at man vet hva som eventuelt må taes med før man legger i vei. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Smaker død og fordervelse Anonymkode: 1a108...c28 3
Jerry Lee Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 (endret) Hunter7 skrev (10 timer siden): Det smaker nydelig, eller hva @Jerry Lee? Smaken minner meg om stekt kjøttdeig tilsatt litt tomatpure. Ting jeg pleier å ha på hytta: Brun lapskaus (kan piffes opp med koteletter) Lys lapskaus (kan piffes opp med f.eks. pølser) Tørrmelk Tomatbønner Tørrvarer (mel, sukker, salt, pepper, ymse krydder/urter, pasta, kakaopulver/Rett-i-koppen, knekkebrød, flatbrød, kjeks, sjokolade, osv.) Kirsebærkompott Surkål Smøreost Tørket frukt Nøtter Porsjonspakker med leverpostei, makrell i tomat, o.l. Sjokoladepålegg, peanøttsmør, og lignende søte pålegg Majones og kaviar på tube Honning Forøvrig kan det være lurt å ha ei liste over hva man har på hytta og hvor mye slik at man vet hva som eventuelt må taes med før man legger i vei. Jepp. Gammel og ny forpakning. Endret 20. januar 2021 av Jerry Lee 1
elien Skrevet 21. januar 2021 #10 Skrevet 21. januar 2021 Har aldri smakt det, men nå har jeg skrevet det på handlelisten!
Jytte Skrevet 21. januar 2021 #11 Skrevet 21. januar 2021 Mange år siden jeg har spist snurring, i 1991 faktisk så 30 år har gått. Minner den litt om krydderet aromat eller husker jeg helt feil?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 Syns det smaker godt, jeg er kresen når det gjelder den type mat. Bruker å spise det på brødskiver. Av annen hermetikk syns jeg joika kaker og trondhjems sodd er godt Anonymkode: 4349f...391
jukkapalme Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 Det smaker død mann på boks. Den nye pakken smaker nok død mann i papp. Smakte det for 15-20 år siden, det frister ikke til gjentakelse. 2
elien Skrevet 23. januar 2021 #14 Skrevet 23. januar 2021 På den lokale kiwien min så hadde de ikke snurring, får se om jeg finner i en annen butikk....Er det ikke normal å ha det i sortemanget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå