Gå til innhold

Når holde barna hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når holder dere barna hjemme fra barnehage og skole?

bor på et sted med relativt høyt smittetrykk, og 3åringen er blitt forkjølet, selv testet jeg negativt for 3 dager siden (tok test for sikkerhets skyld mtp yrke). Tett i nesen, og nyser. Men ingen feber og god allmenntilstand. Barnehagen tar ikke stilling til når barna bør være hjemme, og vi som foreldre blir veldig usikker. Hva tenker alle dere andre mammaer?😊

Anonymkode: 7cf4c...50c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder hjemme med nyoppståtte symptomer og/eller redusert allmenntilstand. Sender når det bare er restsymptomer igjen. Akkurat hvor den grensen går er litt vanskelig å vurdere, men blir heller hjemme en dag ekstra enn å sende for tidlig. Om barnet er ordentlig tett (og ikke bare har litt snørr) eller det renner fra nesen en stor del av tiden, så tenker jeg det er for tidlig.

Anonymkode: 01392...0f1

• Liker 2
Skrevet

Når voksne i barnehagen blir smittet av forkjølelse så må også de være hjemme, så fint om man holder barn med nyoppstått luftveisinfeksjon hjemme til situasjonen er avklart. Ikke bare pga frykt for korona, men at man risikerer at faste, kjente voksne må være hjemme også, og i verste fall at det ikke er nok voksne til å holde åpent. 

Anonymkode: 27546...68c

• Liker 1
Skrevet

Når barnet bare har restsymptomer og ellers har hatt god allmentilstand de siste 48 timene så tenker jeg det er ok å sende barnet avgårde. Men hvis barnet går å nyser hver 5. minutt så tenker jeg at man venter til det går over i disse tider, spesielt hvis det er barnehagebarn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når holder dere barna hjemme fra barnehage og skole?

bor på et sted med relativt høyt smittetrykk, og 3åringen er blitt forkjølet, selv testet jeg negativt for 3 dager siden (tok test for sikkerhets skyld mtp yrke). Tett i nesen, og nyser. Men ingen feber og god allmenntilstand. Barnehagen tar ikke stilling til når barna bør være hjemme, og vi som foreldre blir veldig usikker. Hva tenker alle dere andre mammaer?😊

Anonymkode: 7cf4c...50c

På kommunene sine sider står alt du og alle andre trenger å vite. Reglene for din kommune. I forhold til skole, bhg, ungdomskole,jobb osv. Er barnet forkjøla bør hun være hjemme.Og muligens testes om det er mangr symptomer? Spørs hvordan forkjøla. Sjekk symptomlisten.

Anonymkode: 69c59...adf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...