Gå til innhold

Bytte jobb og arbeidstider pga. barn? Har du gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber tredelt turnus. Min mann har varierende dager. Kan begynne mellom kl 07-09 og er ferdig mellom kl. 15-17. 

Vi tenker nå på barn og jeg er litt bekymret for hvordan det praktisk skal gå opp. Jeg jobber i snitt 2 aftenvakter i uken (14-22), ellers dagvakter (7-15) og også nattevakter (2130-0715). Jeg vet at det ikke alltid vil være mulig for min mann å tilpasse sin arbeidstid ut i fra når jeg har senvakter osv. Jeg har også tenkt på om en slik "uforutsigbar" turnus kan påvirke barnet? Vi kunne neppe hatt ordentlige fastsatte rutiner for å få det til å gå opp. 

Så da har jeg tenkt på to alternativer. Ene er at jeg søker jobber hvor arbeidstiden er 8-16. Problemet er at det er krangel om disse stillingene. Andre alternativet er å gå over til å kun jobbe natt. Jeg vet et par kollegaer gjorde det da barna var små. Da er jeg ikke hjemme på natten, noe som kan by på problemer for min mann om det er mye stress på natten /problemer med mat. Men jeg har i så fall tenkt at jeg kan jobbe rundt 60%, da vi har økonomi til det. Jeg kan også være hjemme til 0730 hver morgen (hvis lederen min klarer å plassere meg på vaktene som går kun til kl 07). Og barnehagen ligger 15min gange unna, så da har jeg mulighet å hente før stengetid de dagene min mann slutter sent. 

Så hva tror dere er best? Nå tenker jeg både for barnet og for forholdet. 

Anonymkode: 5a57e...b8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk over til dag men byttet til turnus igjen. Når begge gikk dag så fikk de så lajge dager i bhg( 7-16.30) hver dag. Tenkte å søke meg over til dag når de blir større og ikke har behov for bhg eller sfo. 

Mannen trives best med at jeg jobber dagtid så nå holder han bare ut 😅 jeg skal ta en master så jeg kan få en litt mer spennende dagstilling. Sist jobbet jeg på poliklinikk og det ble fabrikkarbeid. 

Anonymkode: d46c9...dce

Skrevet

Jeg gikk over til 60 % natt da vi fikk minste, det var best for oss. Jeg leverte i bhg 8.30 og hentet kl 15.30. Barnet hadde fri fra bhg på noen av mine fridager, så vi fikk mye tid sammen. Jobbet natt til barnet var 8 år, gikk så over til 2 delt turnus uten natt.

Anonymkode: 268b8...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...