Gjest Keiser Konstantin V Skrevet 14. august 2005 #1 Skrevet 14. august 2005 Vist dere kunne spurt Gud om en ting hva skulle det vært ? jeg ville spurt om Jorden er Hul ( Teorien om den Hule Jord Facinerer meg )
flaasen Skrevet 14. august 2005 #2 Skrevet 14. august 2005 jeg ville spurt henne om neste ukes lottorekke...
Gjest Keiser Konstantin V Skrevet 14. august 2005 #3 Skrevet 14. august 2005 jeg vil bare nevne til alle som omtaler Gud som han eller henne Gud er ikke han eller henne Gud er en Ånd og en Ånd har ikke noe kjønn. Det er svært iriterende med folk som omtaler Gud som han eller henne når skal mennesker forstå at En Ånd ikke er som et menneske Så kan man ikke heller fra nå av bare omtale Gud som Ånden
Gjest Origo Skrevet 14. august 2005 #4 Skrevet 14. august 2005 Forestillelsen av gud varierer jo fra religion til religion. Dessuten finnes det religioner med flere guder. http://forum.kvinneguiden.no/style_images/2/folder_post_icons/icon4.gif[/imb]
Gjest Keiser Konstantin V Skrevet 14. august 2005 #5 Skrevet 14. august 2005 Hovedsakelig har relgioner 1 Gud men det finnes relgioner som har flere inkaransjoner av Gud og dette blir i den vestelige verden misforståt til at vi tror det er flere Guder
Gjest Dum Perignon Skrevet 14. august 2005 #6 Skrevet 14. august 2005 Jeg ville, rent retorisk, spurt om Hun var fornøyd med dagens tilstand, samtidig som jeg tilkjennega at jeg forventet at Hun skjerpet seg.
Gjest Ingrid78 Skrevet 14. august 2005 #7 Skrevet 14. august 2005 Jeg ville spurt om hvorfor livet alltid skal være så innmari kompliert. Hvorfor vi ikke kan bare leve og ha det bra.
Gjest Origo Skrevet 15. august 2005 #8 Skrevet 15. august 2005 Hovedsakelig har relgioner 1 Gud men det finnes relgioner som har flere inkaransjoner av Gud og dette blir i den vestelige verden misforståt til at vi tror det er flere Guder ← Polyteisme er da et ord (kilde 1, kilde 2). _ Om det var en gud eller flere guder, og jeg møtte på denne guden eller disse gudene, ville jeg spørt h*n/dem om hva h*n/de hadde i tankene da mennesket ble skapt.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #9 Skrevet 15. august 2005 Jeg ville spurt hvorfor hun/han/det driver med terrorangrep slik som sunamien. Snakker om muslimske fundamentalister, men den verste terrroristen er sjefen sjøl.
Gjest Keiser Konstantin V Skrevet 15. august 2005 #10 Skrevet 15. august 2005 Det er ikke Gud som driver på med terror angrep.Det er mennesker. Og du snakker om Muslimske Fundamentalister ja de er ille men la oss ta de Kristne som drep på med korståg drap i Jesu navn igjenom år hundrer. Med drap.Husk det var kristne mennesker som har utført de aller største katastrofene som er laget av mennesker 1 verdens krig 2 verdenskrig Vietenam Krigen.Korea krigen.Napoelons krigen...Den Spanske Troenfølgers krig, Faktisk de værste Fundamentalister er de kristne. Ikke misforstå de Muslimske er ille. Og det du sier at Gud er en terrorist ja da spør jeg deg. Har Gud personlig kommet ned på jorden og sendt flyene inn i Pentagong og de to byggningene i New York...Hvar det Gud som la bombene i bolig blokkene i Moskva på 1990 tallet..Var det Gud som startet terror tiden i Frankrike i 1790 Var det Gud som la bomben i vinter palaset i 1877. Hvar det Gud som gikk inn i skole nr 1 i beslan og Bolsjoi teatheret i Moskva ? Nei det var mennesket.. Hvor mye ondt vi mennesker gjør.Når det er snakk om Tsunamien er også og gi Gud skyllen idiotisk...Selfølgelig kunne Gud ha stoppet det. Men vist Gud hadde stoppet det ville han frarøvet oss noe. Da kunne vi aldri vist den store sorgen og sympatien for offrene som ble vist. Og for og nevne det så skriver du Terror angrep slik som tsunamien en tsunami er ikke terror. Og selvom det skjedde og var en natur kraft så blir ikke Gud til en terrorsit. Det er altfor lett og gi Gud skyllen for det gale og idiotiske vi mennesker gjør vi gir Gud skyllen for våre feil mens de eneste vi kan skylle på er oss selv. Det er vi som er terrorister...Menneskene alene med sine kriger..Egoistiske tanker og fattigdom sult som fårekommer av mennesket egosime.. Nomralt finnes det bare 1 skyldig men her på jorden finnes det over 6 milliarder skyldige i elendigheten og de kalles for Homo Sapiens Sapiens ( Det Moderne Mennesket ). Så ikke synk så lavt som og gi Gud skullen for mennesket feil.,
Gjest SumoBryter Skrevet 15. august 2005 #11 Skrevet 15. august 2005 Jeg ville spurt Hva Gud egentlig vil eller forventer av oss mennesker og hvorfor... Men ville spurt på engelsk
Gjest Hel Skrevet 15. august 2005 #13 Skrevet 15. august 2005 jeg ville spurt henne om neste ukes lottorekke... ← I lotto i USA.
Gjest SumoBryter Skrevet 15. august 2005 #14 Skrevet 15. august 2005 Jeg tror Gud ville forstått norsk. ← Tro kan man på mye rart
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #15 Skrevet 15. august 2005 vel når noen tror på en avansert sivilisasjon inne i jorden så kan man vel det
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2005 #16 Skrevet 15. august 2005 Keiser Konstantin: Bortforklaringer og unnskyldninger for å unnskylde massemorderen Gud selv.
Shine21 Skrevet 15. august 2005 #17 Skrevet 15. august 2005 jeg ville spurt om jeg får et liv etter døden hvor jeg er med di jeg elsker den dag idag. fordi det i bunn og grunn er det viktigste for meg...
Gjest Keiser Konstantin V Skrevet 15. august 2005 #18 Skrevet 15. august 2005 jeg tror det er du som ikke vil inse at alt er mennesknes feil vi har fri vilje. men du kan jo gi noen skikkelige grunner til at Gud skal være en massemorder for du har ikke det akurat ? du reagere kanskje på at vi dør...vel hadde ikke mennesker død...tror du jorden ville vært bedre ? Og jeg bortfoklarer ikke noe..Men du gir ingen foklaring om hvorfor Gud er en massemorder...Så kom med en foklaring
Gjest Keiser Konstantin V Skrevet 15. august 2005 #19 Skrevet 15. august 2005 Det er ganske tydelig at du er atheist og en person som ikke inser at menneskne selv er roten til at ondt...Det er en grunn at vi har samme tall som dyret 666
Gjest Origo Skrevet 15. august 2005 #20 Skrevet 15. august 2005 Vår feil at vi har fri vilje? Om det finnes en gud, eller guder, så er de h*n/disse som har gitt oss den. Uh. Uaktsomt drap/massemord? Eller så var det bare en hel del tilfeldigheter som ga oss denne viljen. Ingen vet, ergo ingen kan si seg noe som helst sikkert, men tro. Dette med 666 er vel ganske gammelt og... Vanntiltrekkende. Er det ikke funnet ut at det er et annet tall man henviser til i en eller annen bok? Uansett er vel dette tallet fra en eller to religioner, så ikke alle tror dette tallet er noe mer eller mindre enn 665 og 667. :pil: Svar meg gjerne på de andre spørsmålene mine. De om hva slags bevier forskerne har funnet, som gir en 60 % sannsynlighet på at det finnes en gud/flere guder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå