AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Del Skrevet 20. januar 2021 Hvorfor sa de at korona tiltakene skulle bli så mye bedre i 2021? Først sa de at det skulle bli bedre sommeren 2020 men det ble det ikke. Det blir bare lyving og de lurer meg. Går bare rundt å håper at det snart skal bli bedre men neida. Kommer 2025 også til å bli sånn som nå? Anonymkode: 2b9fe...787 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 20. januar 2021 #2 Del Skrevet 20. januar 2021 Kommunikasjonen har vært en form for lureri lenge. Det er først nå det er litt mer ærlighet om hvor lenge vi faktisk skal holde på med dette. Det er forståelig også, for det er ikke sikkert folk hadde fulgt reglene om de fikk beskjed om at det skulle vare halvannet år eller mer. Det kunne heller ikke politikerne vite. Men å innføre ting for to uker av gangen, med en falsk gulrot i enden, det er bare tullete. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 20. januar 2021 #3 Del Skrevet 20. januar 2021 De sa jo for lenge siden at dette kom til å vare kanskje ett, to og tre år.. så hvor du har fått det fra at det skulle blitt bedre nå skjønner jeg ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 20. januar 2021 #4 Del Skrevet 20. januar 2021 rosemarin skrev (13 minutter siden): De sa jo for lenge siden at dette kom til å vare kanskje ett, to og tre år.. så hvor du har fått det fra at det skulle blitt bedre nå skjønner jeg ikke. Det er dobbeltkommunikasjonen som er problemet. "Ikke gå på besøk nå frem til 18. januar." Greit, sier Ola Dunk, og utsetter besøket i to uker. Smittetallene synker, og nå skal Ola ta igjen det planlagte besøket. Så stiger tallene igjen. Here we go again. Det er i grunn ikke noe negativt at regler er fleksible ut ifra smittesituasjonen i Norge. Samtidig er det små endringer hele veien, og regler endres konstant. Man skal prise seg lykkelig over at vaksinene er på plass nå, for dette hadde ikke gått særlig mye lenger. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Psilocybe Skrevet 20. januar 2021 #5 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kommer 2025 også til å bli sånn som nå? Det står i dokumenter fra Verdensbanken at sluttdato for "pandemien" er 31. mars 2025. Så du gjettet ganske bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 20. januar 2021 #6 Del Skrevet 20. januar 2021 Psilocybe skrev (2 minutter siden): Det står i dokumenter fra Verdensbanken at sluttdato for "pandemien" er 31. mars 2025. Så du gjettet ganske bra. Verdensbanken har planer for å reparere effektene av covid-19. Planene går frem til 2025 fordi det tar lang tid å ordne opp i det økonomiske kaoset som covid-19 (eller tiltakene) har laget. Finner ikke noen dokumenter fra dem som viser at pandemien er antatt å vare så lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 21. januar 2021 #7 Del Skrevet 21. januar 2021 Example skrev (10 timer siden): Det er dobbeltkommunikasjonen som er problemet. "Ikke gå på besøk nå frem til 18. januar." Greit, sier Ola Dunk, og utsetter besøket i to uker. Smittetallene synker, og nå skal Ola ta igjen det planlagte besøket. Så stiger tallene igjen. Here we go again. Det er i grunn ikke noe negativt at regler er fleksible ut ifra smittesituasjonen i Norge. Samtidig er det små endringer hele veien, og regler endres konstant. Man skal prise seg lykkelig over at vaksinene er på plass nå, for dette hadde ikke gått særlig mye lenger. Jeg skjønner jo på et vis at regjeringen må lette og stramme inn litt i takt med smittesitussjonen, fordi det ikke kan forsvares å ha så strenge tiltak når situasjonen her og nå ikke tilsier det.men samtsiig så blir jeg jo oppgitt over sdet du sier her da, at folk skal så til de grader ta igjen det tapte når noe blir «tillatt», skjønner ikke folk at det er det samme poenget/prinsippet som gjelder hele tiden? At man skal begrense all kontakt og aktivitet osv, ja du kan dra p handle når du trenger det og møte familien eller en venn eller to innimellom, men bare fordi det ikke er forbudt å gjøre ting så må man ta det helt ut? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 21. januar 2021 #8 Del Skrevet 21. januar 2021 rosemarin skrev (8 timer siden): Jeg skjønner jo på et vis at regjeringen må lette og stramme inn litt i takt med smittesitussjonen, fordi det ikke kan forsvares å ha så strenge tiltak når situasjonen her og nå ikke tilsier det.men samtsiig så blir jeg jo oppgitt over sdet du sier her da, at folk skal så til de grader ta igjen det tapte når noe blir «tillatt», skjønner ikke folk at det er det samme poenget/prinsippet som gjelder hele tiden? At man skal begrense all kontakt og aktivitet osv, ja du kan dra p handle når du trenger det og møte familien eller en venn eller to innimellom, men bare fordi det ikke er forbudt å gjøre ting så må man ta det helt ut? Problemet er jo at man har levd med dette i snart et år nå. Det blir for mye å be om at folk ikke kan være sosiale i løpet av den tiden, over så lang tid. Særlig unge og utadvendte mennesker vil ha store problemer med det. Personlig synes jeg det bare er provoserende når man ber folk være med venner digitalt. Greit man prøver å være positive, men det hjelper ikke på 11. måned. Da vil folk lytte mest til seg selv, hva trenger jeg akkurat nå? Til våren vil nok det svaret for mange være en fest. Så fort det åpnes opp litt, kommer folk til å gå bananas. Og det er i grunn ikke så rart. Og man har heller ikke noe valg, Smittevernsloven har krav til de som setter inn tiltak. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg