Dame1989 Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Hei :) Er det andre som har satt eller skal sette Ovitrelle denne uken? Jeg skal sette den i kveld, er på syklusdag 12. Var hos gynekolog tidligere i dag og så et stort fint egg :) Jeg er i pp13. Har regelmessig syklus og får positiv el tester hver måned, men gyn vil jeg skal ta litt ekstra medisiner for å øke sjansene. Er 2 runde jeg tar Letrozol enkel dose, Ovitrelle og Crinone :)
Perlemorskimmer Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Jeg satt i dag🙂 Syklusdag 11 her. Skal insemineres i morgen. Har det vært noe unormalt med prøver siden du går på flere medisiner? Jeg forsøkte levaxin tidligere for å få litt lavere tsh, men tålte det ikke så bra så jeg sluttet på den. Nå var den innenfor normalen fra før av da.
Dame1989 Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (2 timer siden): Jeg satt i dag🙂 Syklusdag 11 her. Skal insemineres i morgen. Har det vært noe unormalt med prøver siden du går på flere medisiner? Jeg forsøkte levaxin tidligere for å få litt lavere tsh, men tålte det ikke så bra så jeg sluttet på den. Nå var den innenfor normalen fra før av da. Så spennende Alle prøver er normale her. Gynekologen sa bare at det er for å optimalisere sjansene. Hadde en BO i april, så måtte ta medisinsk abort i uke 10.
Perlemorskimmer Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Ja, veldig spennende 🙂 Okey, jeg skjønner. Leit å høre. Hva er BO? Håper det går bedre denne gangen🍀
Dame1989 Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (59 minutter siden): Ja, veldig spennende 🙂 Okey, jeg skjønner. Leit å høre. Hva er BO? Håper det går bedre denne gangen🍀 Blighted ovum er når cellene som skal danne fostersekk og morkake utvikler seg, men ikke selve embryoet. Hadde 48000 i hcg når jeg måtte ta abort.
Perlemorskimmer Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Åja det har jeg ikke hørt om. Men så leit å oppleve det❤️ Fått satt sprøyten da?
Dame1989 Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (1 time siden): Åja det har jeg ikke hørt om. Men så leit å oppleve det❤️ Fått satt sprøyten da? Påvei hjem fra jobb nå. Først sette sprøyten og så vekke mannen
Dame1989 Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #9 Skrevet 20. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (47 minutter siden): Skjønner. Lykke til😉 Takk Du også
Dame1989 Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2021 Hvor lenge har dere prøvd? Når tenker du å teste?
Perlemorskimmer Skrevet 21. januar 2021 #12 Skrevet 21. januar 2021 Singel her og har valgt å få barn med donor🙂 Jeg hadde et forsøk i november, og andre forsøk nå. Skal ta blodprøve om 16 dager for å se hvordan det har gått. Der da? Merker jeg blir slapp og litt uvel av den sprøyten😅 Følt meg trøtt i hele dag, og sovnet i ettermiddag😴
Dame1989 Skrevet 21. januar 2021 Forfatter #13 Skrevet 21. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (5 timer siden): Singel her og har valgt å få barn med donor🙂 Jeg hadde et forsøk i november, og andre forsøk nå. Skal ta blodprøve om 16 dager for å se hvordan det har gått. Der da? Merker jeg blir slapp og litt uvel av den sprøyten😅 Følt meg trøtt i hele dag, og sovnet i ettermiddag😴 Skjønner Samme her, kvalm og trøtt. Bedrer seg som regel innen noen dager Jeg kommer nok til å teste tidlig som vanlig. Tipper jeg starter å teste 1 februar. Da er jeg 10 dpo og 12 dager siden Ovitrelle 1
Dame1989 Skrevet 27. januar 2021 Forfatter #14 Skrevet 27. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (På 21.1.2021 den 18.10): Singel her og har valgt å få barn med donor🙂 Jeg hadde et forsøk i november, og andre forsøk nå. Skal ta blodprøve om 16 dager for å se hvordan det har gått. Der da? Merker jeg blir slapp og litt uvel av den sprøyten😅 Følt meg trøtt i hele dag, og sovnet i ettermiddag😴 Hvordan går det med deg? Tar du noe progesteronstøtte nå? Jeg synes at tiden går så sakte nå, 5 dpo i dag
Perlemorskimmer Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 Jeg har ikke tatt noe annet enn eggløsningssprøyte nå. Dette er mitt andre forsøk🙂 Men jeg har ikke en veldig god følelse da jeg begynte å få menslignende smerter i dag. Pleier å få det ifra en uke før mens ca. Er heldigvis mindre slapp og trøtt nå da. Men jeg er helt enig i at denne ventetiden er lang😅 Jeg brukte tidligtester sist gang som viste skygger, men fikk falske forhåpninger. Så jeg tenker jeg dropper det denne gangen. Og sparer de pengene. Inseminasjon er dyrt nok fra før😅 Skal ta blodprøve dag 16 da. Men har sannsynligvis fått mensen før det, om den kommer. Så får bare se hvordan det går fremover. Har jo begynt å lure litt på hvordan jeg skal gjøre dette økonomisk fremover om jeg behøver mange forsøk. Legen sa at etter tre forsøk med inseminasjon, så må vi se på alternativer. Prøverør privat er i hvert fall dyrt😅 Men så var det jo det at man ikke burde stresse for mye da😂 Syns det er vanskelig 😆 Er så spennende, og vil jo så gjerne at det skal gå! Hvordan går det der da?😊
Dame1989 Skrevet 27. januar 2021 Forfatter #16 Skrevet 27. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (24 minutter siden): Jeg har ikke tatt noe annet enn eggløsningssprøyte nå. Dette er mitt andre forsøk🙂 Men jeg har ikke en veldig god følelse da jeg begynte å få menslignende smerter i dag. Pleier å få det ifra en uke før mens ca. Er heldigvis mindre slapp og trøtt nå da. Men jeg er helt enig i at denne ventetiden er lang😅 Jeg brukte tidligtester sist gang som viste skygger, men fikk falske forhåpninger. Så jeg tenker jeg dropper det denne gangen. Og sparer de pengene. Inseminasjon er dyrt nok fra før😅 Skal ta blodprøve dag 16 da. Men har sannsynligvis fått mensen før det, om den kommer. Så får bare se hvordan det går fremover. Har jo begynt å lure litt på hvordan jeg skal gjøre dette økonomisk fremover om jeg behøver mange forsøk. Legen sa at etter tre forsøk med inseminasjon, så må vi se på alternativer. Prøverør privat er i hvert fall dyrt😅 Men så var det jo det at man ikke burde stresse for mye da😂 Syns det er vanskelig 😆 Er så spennende, og vil jo så gjerne at det skal gå! Hvordan går det der da?😊 Jeg har også fått mye skygger og svakt positive tidligtester. Er derfor jeg skal prøve å vente med å teste til 11 dpo og 13 dager etter Ovitrelle. Vanligvis begynner jeg å teste 8-9 dpo 🙈 Det forstår jeg. Kan jeg spørre hvor mye 1 forsøk/inseminasjon koster? Jeg tenker nok at vi går for privat vis den tiden kommer. Jeg tar annen hver måned med medisiner, 2 runde nå. Neste gang jeg skal til gynekolog blir evt i mars og pp15, da skal jeg høre mer om ivf. Vanligvis har jeg mye murringer i magen fra 2-3 dpo. Jeg får også tidlig veldig stive og ømme brystvorter og deretter ømme pupper mot ikm. Forrige gang jeg hadde medisinhjelp i november/desember hadde jeg nesten ingen symptomer fra el til ikm. Jeg kjenner ingenting nå utenom kanskje litt stive brystvorter.
Perlemorskimmer Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 Det var ikke bare meg nei. Så rart egentlig at testene slår ut. Får se om jeg klarer å vente så lenge da men🙃 Nå har jeg betalt ca 60000 kr for to inseminasjonsforsøk😅 Litt sykt å tenke på🙈 Må nok ha en pause for å spare litt om det ikke klaffer nå heller. Ellers er jeg fornøyd med den private klinikken altså. Føler jeg har blitt godt ivaretatt, og alle virker varme og hyggelige. Lest at det skal være høyere sjanse for å bli gravid med ivf. Vi får jo bare se hvordan det går fremover begge to da 😊
Dame1989 Skrevet 27. januar 2021 Forfatter #18 Skrevet 27. januar 2021 Perlemorskimmer skrev (Akkurat nå): Det var ikke bare meg nei. Så rart egentlig at testene slår ut. Får se om jeg klarer å vente så lenge da men🙃 Nå har jeg betalt ca 60000 kr for to inseminasjonsforsøk😅 Litt sykt å tenke på🙈 Må nok ha en pause for å spare litt om det ikke klaffer nå heller. Ellers er jeg fornøyd med den private klinikken altså. Føler jeg har blitt godt ivaretatt, og alle virker varme og hyggelige. Lest at det skal være høyere sjanse for å bli gravid med ivf. Vi får jo bare se hvordan det går fremover begge to da 😊 Det koster mye ja Vi får krysse fingrene
Perlemorskimmer Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Jepp, krysser fingrene og håper at det går den riktige veien for oss begge☺️ 1
Gjest 1_Ava_1 Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 Jeg satte Ovitrelle på mandag😊 tiden frem til testing føles uendelig lang! Jeg krydder fingrene for oss alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå