Gå til innhold

Tør ikke ta lip filler men har egentlig lyst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

OK. Håper du en dag reflekterer over at du er en pådriver for utseendemessige injeksjoner og operasjoner hos unge jenter og andre kvinner. Det er faktisk mange som opplever å ikke bli fornøyde, herav fordi det er blitt ført inn for mye (din venninne f.eks), men også fordi det ble mer markant enn først forespeilet. Det kan du faktisk ikke nekte på, for det har du jo skrevet selv. 

Du skyver igjen under en stol at leppene ikke tar skade av utvidelsene, og du nevner ingenting om langtidseffekter. Det gjør forsåvidt heller ikke nhi. Kanskje ikke så rart ettersom dem ikke vet. 

Neida, jeg skjønner at graden av krenkethet mot dem som ikke liker det er stor. Jeg skjønner at du har behov for å forsvare dine fillers. For alt jeg vet så kan det ha blitt bra. Men det jeg er imot er at du normaliserer injeksjoner og operasjoner som en slags "førstelinjebehandling" når man er usikker. "Er du usikker? Så prøv!". Kvinner må slutte å presse andre kvinner mot injeksjoner og behandlinger, selv om dem har tatt det selv. Ingen trenger å være som deg. 

Jeg håper ingen flere tar fillerser (med mindre det er et medisinsk behov) fordi veldig ser pent ut, samt at barrierene for injeksjoner og operasjoner blir mindre, og lar dette være mitt siste ord i denne tråden. Lykke til, TS. 

Anonymkode: 74ec6...65b

Jeg har aldri nektet på at noen selvsagt blir misfornøyde, men jeg kommer ikke til å bruke det for å skremme kvinner bort fra å prøve noe de selv uttrykker et sterkt ønske om å prøve, spesielt ikke når jeg ikke har noen kilder til å støtte opp påstanden. Å si at man kan få en merkbar kant/at leppene kan overfylles er også et dårlig argument da det er et "problem" som er lett å fikse, og et "problem" som generelt sett ikke vil oppstå om man drar til en dyktig kosmetisk sykepleier. 

Jeg kan se at formuleringen min også kanskje har vært litt feilet. Det har aldri vært intensjonen min å direkte oppfordre til kosmetiske infeksjoner, selv om jeg ser at det kan oppfattes slik. Jeg tenker bare at om dette er noe ts virkelig har lyst til, så burde ikke andres dårlige resultat skremme henne bort fra å prøve. Det er selvsagt ikke noe man skal se lett på, og det koster også masse penger om man går til noen dyktige, men om det er noe hun virkelig ønsker så tenker jeg at det er viktig å komme med all informasjon, selv den positive dele som kanskje kan oppfattes som oppfordrende. 

Det at man kan overfylle og oppleve å få en merkbar kant er som sagt ikke et bra argument da dette ikke vil skje på en bra klinikk med en seriøs kosmetisk sykepleier. Det jeg heller tenker ts burde tenke over er at noen er sårbare for slike ting og kan ende opp med en form for avhengighet. Jeg har selv kun tatt to runder med injeksjoner og skal ikke ta neste før kroppen har begynt å forbrenne det jeg allerede har, men det er jo ganske lett å se hvor mange som blir avhengig og kanskje litt "blinde" for det, med tanke på hvor mange som har denne merkbare kanten. Men som sagt, dette er noe som uansett vil informeres om under en konsultasjon. 

Jeg tenker også at det er et problem at du som mann fraråder unge kvinner til å ta fillers fordi du ikke synes det ser pent ut. Om du ikke synes kosmetiske injeksjoner er sunt eller bra for unge kvinner så er det én ting, men hvorvidt du synes det er fint eller ikke burde ikke være relevant i denne debatten. Det er like problematisk at unge kvinner tar fillers for å tilfredsstille menn, som det er at de lar være å ta fillers når de egentlig vil, for å tilfredsstille menn. Unge kvinner burde fokusere på seg selv og sine ønsker, enkelt og greit. 

Så for å rette meg selv, til ts: Jeg innser at jeg ikke burde anbefale eller fraråde dette. Det er egentlig helt opp til deg. Om du leser igjennom mine innlegg så nevner jeg både fordeler og ulemper som du kan ta med i vurderingen din. Det jeg kan anbefale deg å gjøre er å bestille en time til konsultasjon, om du er usikker. Der vil du kunne få mer informasjon om selve stoffet (det finnes ulike), varighet, pris, resultat, mulige bivirkninger, etc. Det lureste er jo selvfølgelig å prøve å bli fornøyd med seg selv, men det er ikke alltid like lett, så da kan det være greit å ha andre muligheter. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mikasa skrev (15 minutter siden):

Du sier så, men jeg tror aldri jeg har sett et etterbilde som ser helt naturlig ut. Tenker jo at det er en grunn ti det?

Leppene er hovne etter man har tatt fillers, om du tenker på før/etter bildene man får se hos ulike klinikker. Jeg så ut som en and i omtrent en ukes tid i etterkant, jeg turte såvidt å gå på butikken. 😅 Om du tenker på privatpersoner som deler slike bilder så er ikke dette noe jeg har kommet over før, men vil tenke at de som deler slike bilder kanskje har en form for avhengighet, ettersom de føler et behov for å dele det med alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (10 minutter siden):

Jeg har aldri nektet på at noen selvsagt blir misfornøyde, men jeg kommer ikke til å bruke det for å skremme kvinner bort fra å prøve noe de selv uttrykker et sterkt ønske om å prøve, spesielt ikke når jeg ikke har noen kilder til å støtte opp påstanden. Å si at man kan få en merkbar kant/at leppene kan overfylles er også et dårlig argument da det er et "problem" som er lett å fikse, og et "problem" som generelt sett ikke vil oppstå om man drar til en dyktig kosmetisk sykepleier. 

Jeg kan se at formuleringen min også kanskje har vært litt feilet. Det har aldri vært intensjonen min å direkte oppfordre til kosmetiske infeksjoner, selv om jeg ser at det kan oppfattes slik. Jeg tenker bare at om dette er noe ts virkelig har lyst til, så burde ikke andres dårlige resultat skremme henne bort fra å prøve. Det er selvsagt ikke noe man skal se lett på, og det koster også masse penger om man går til noen dyktige, men om det er noe hun virkelig ønsker så tenker jeg at det er viktig å komme med all informasjon, selv den positive dele som kanskje kan oppfattes som oppfordrende. 

Det at man kan overfylle og oppleve å få en merkbar kant er som sagt ikke et bra argument da dette ikke vil skje på en bra klinikk med en seriøs kosmetisk sykepleier. Det jeg heller tenker ts burde tenke over er at noen er sårbare for slike ting og kan ende opp med en form for avhengighet. Jeg har selv kun tatt to runder med injeksjoner og skal ikke ta neste før kroppen har begynt å forbrenne det jeg allerede har, men det er jo ganske lett å se hvor mange som blir avhengig og kanskje litt "blinde" for det, med tanke på hvor mange som har denne merkbare kanten. Men som sagt, dette er noe som uansett vil informeres om under en konsultasjon. 

Jeg tenker også at det er et problem at du som mann fraråder unge kvinner til å ta fillers fordi du ikke synes det ser pent ut. Om du ikke synes kosmetiske injeksjoner er sunt eller bra for unge kvinner så er det én ting, men hvorvidt du synes det er fint eller ikke burde ikke være relevant i denne debatten. Det er like problematisk at unge kvinner tar fillers for å tilfredsstille menn, som det er at de lar være å ta fillers når de egentlig vil, for å tilfredsstille menn. Unge kvinner burde fokusere på seg selv og sine ønsker, enkelt og greit. 

Så for å rette meg selv, til ts: Jeg innser at jeg ikke burde anbefale eller fraråde dette. Det er egentlig helt opp til deg. Om du leser igjennom mine innlegg så nevner jeg både fordeler og ulemper som du kan ta med i vurderingen din. Det jeg kan anbefale deg å gjøre er å bestille en time til konsultasjon, om du er usikker. Der vil du kunne få mer informasjon om selve stoffet (det finnes ulike), varighet, pris, resultat, mulige bivirkninger, etc. Det lureste er jo selvfølgelig å prøve å bli fornøyd med seg selv, men det er ikke alltid like lett, så da kan det være greit å ha andre muligheter. 

Men du trenger jo ikke kilder for å backe deg når du vet med erfaringer at folk kan angre seg. Og at det hender fillers ikke blir særlig bra. Det er jo viktige poenger å ha med når man argumenterer, siden du vet dette.

At kvinner får en filler-kant skjer oftere enn ikke. Kanskje pga useriøse aktører, hva vet jeg, men det skjer likevel ofte. Og det er jo dette som er mindre pent, mener jeg. Jeg vet dog at enkelte kvinner liker denne, og spiller på den, nærmest ved å lage seg en trutmunnattitude. Greit for meg, men da bør det være greit for dem at jeg ikke synes det er fint. 

Jeg synes det at menn på generelt grunnlag ikke synes det er fint, er et viktig argument her. Fordi enkelte ønsker å ta fillers for å øke sin egen attraktivitet, men ofte slår det motsatt ut. Selv om jeg ikke kan vise til statistikk eller kilder, så er det et viktig poeng for å ikke ta fillers, og bør derfor ikke tauses ihjel av den grunn. 

Fokusere på seg selv.. Okei, jeg ser den, hvis DU ene alene ønsker det, uten å sammenligne deg med andre eller at du gjør det for andre. Kan jeg spørre deg, hvorfor tok du fillers? Henger det med selvbilde, selvtillit, at du skulle se penere ut for andre, at menn "krevde" det.... eller? Nå spør jeg deg seriøst fordi jeg lurer på det. 

Se der ja. Det er ingenting som er så sjarmerende enn når noen retter seg selv ;) Seriøst, takk. Selv om jeg mener at er man usikker, så oppsøker man ikke konsultasjoner. Det er som å gå inn hos en profesjonell selger, og du vet at du kommer til å gå ut med det etterpå. 

Ellers så er det verdt å nevne at selv om vi er uenige, Lisa Rowe, hvor vi har forskjellige syn og holdninger om dette og at det har gått en kule varmt i ny og ned, så ser jeg ikke ned på deg. Jeg tvert imot liker deg. Du har en fin profil på KG, og jeg har nok trykt "like" på mange av dine innlegg. Og vil fortsette med det :) Jeg håper for din del at dine fillerser har blitt så vellykket som du gir uttrykk for. Isåfall, så er jo det sjeldent fantastisk, vil jeg si. 

Anonymkode: 74ec6...65b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tun skrev (2 timer siden):

Ta et bilde der du lener deg litt fremover hvor man ser leppene og området mellom nese og munn, så skal jeg si om det sees (eller ikke).

Denne manøveren pleier ikke de jeg møter og kjenner å kreve av meg, men om det hadde gjort det, hadde de kanskje sett en anelse forskjell. Kanskje, jeg har som sagt til gode at noen krever dette, og ellers har ingen merket noe som helst (utenom altså mannen min, som vet om "inngrepet", som så/kjente ørlite forskjell).

Anonymkode: 759e2...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Denne manøveren pleier ikke de jeg møter og kjenner å kreve av meg, men om det hadde gjort det, hadde de kanskje sett en anelse forskjell. Kanskje, jeg har som sagt til gode at noen krever dette, og ellers har ingen merket noe som helst (utenom altså mannen min, som vet om "inngrepet", som så/kjente ørlite forskjell).

Anonymkode: 759e2...1da

Som regel der man ser forskjellen, men også i profil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Naturlig og pent? Eller? 

68747088-1FC3-4784-9D92-238AE1DB7218.jpeg

Anonymkode: 8bbfd...c6b

😳

Ikke nok med at det ser unaturlig og rart ut, men hvorfor blir de så ekle, ser ikke inbydende ut. 

Anonymkode: 18123...193

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

😳

Ikke nok med at det ser unaturlig og rart ut, men hvorfor blir de så ekle, ser ikke inbydende ut. 

Jeg er ikke fan av injeksjoner og drit, men dette resultatet var veøfog bra. Du ser at de naturlige leppene er ujevne. På bildet over ser de jevne ut. Det er vel tatt rett etter injeksjonen så da må det heles. Hvis folk fikser det til denne størrelsen holder det mer enn nok, men fella er det dype kaninhullet man ser seg blind på første resultatet og vil ta mer og mer og til slutt ligner man på kattekvinnen. Som dop rett og slett, man klarer ikke få til følelsen av det første skuddet. 

Anonymkode: c95ee...ecf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Til folk som mener de ser det hver gang. Jeg la ut bilde her ei gang å spurte om det så ut som jeg hadde filler. Fikk mange svar at ja, hadde nebb, så unaturlig ut osv. Det morsomme er at jeg aldri har hatt filler eller noe annet i leppene, så mange svarer det bare for å svare det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oxycodone skrev (5 timer siden):

Til folk som mener de ser det hver gang. Jeg la ut bilde her ei gang å spurte om det så ut som jeg hadde filler. Fikk mange svar at ja, hadde nebb, så unaturlig ut osv. Det morsomme er at jeg aldri har hatt filler eller noe annet i leppene, så mange svarer det bare for å svare det 

Det finnes alltid noen få unntak. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Lisa Rowe skrev (På 20.1.2021 den 15.27):

Jeg har selv fillers og det er ikke synlig i det hele tatt, leppene har kun blitt litt større. Ene venninnen min har også fillers, men hun går til en salong som er billigere og hun fyller også en god del mer og en god del oftere enn meg, så på henne er det veldig synlig. Når vi er ute sammen så får hun ofte spørsmål på om hun har fillers, men ingen spør meg. 

Grunnen til at de fleste tror at man kan se det på alle er rett og slett fordi de du ikke kan se det på, tror du heller ikke at har tatt fillers. Hadde du sett meg og min venninne sammen så hadde du kanskje sett på henne og tenkt "huff, det er så lett å kunne se når folk har tatt fillers", helt uvitende om at jeg også har fillers i leppene mine. 

Mitt tips er å gå til en god og seriøs salong. Den kosmetiske sykepleieren jeg går til er utrolig dyktig, og hun er heller ikke redd for å avslå kunder som ønsker å fylle leppene for mye, slik at de får et unaturlig resultat. Husk også at leppene trenger litt tid til å utvide seg, så det vil gi et mer naturlig resultat å fylle 0,5 ml først, vente noen uker også fylle på 0,5 ml igjen, i stedet for å fylle 1 ml med en gang. Også må du selvsagt være realistisk. Har du veldig små lepper slik som jeg hadde, så vil du ikke kunne få veldig store lepper uten at det blir unaturlig. 

Hvor er det du går? :)

Anonymkode: ba5d4...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa Rowe skrev (På 20.1.2021 den 15.27):

Jeg har selv fillers og det er ikke synlig i det hele tatt, leppene har kun blitt litt større. Ene venninnen min har også fillers, men hun går til en salong som er billigere og hun fyller også en god del mer og en god del oftere enn meg, så på henne er det veldig synlig. Når vi er ute sammen så får hun ofte spørsmål på om hun har fillers, men ingen spør meg. 

Grunnen til at de fleste tror at man kan se det på alle er rett og slett fordi de du ikke kan se det på, tror du heller ikke at har tatt fillers. Hadde du sett meg og min venninne sammen så hadde du kanskje sett på henne og tenkt "huff, det er så lett å kunne se når folk har tatt fillers", helt uvitende om at jeg også har fillers i leppene mine. 

Mitt tips er å gå til en god og seriøs salong. Den kosmetiske sykepleieren jeg går til er utrolig dyktig, og hun er heller ikke redd for å avslå kunder som ønsker å fylle leppene for mye, slik at de får et unaturlig resultat. Husk også at leppene trenger litt tid til å utvide seg, så det vil gi et mer naturlig resultat å fylle 0,5 ml først, vente noen uker også fylle på 0,5 ml igjen, i stedet for å fylle 1 ml med en gang. Også må du selvsagt være realistisk. Har du veldig små lepper slik som jeg hadde, så vil du ikke kunne få veldig store lepper uten at det blir unaturlig. 

SELVSAGT synes det! Nytter ikke at du har lurt deg selv til å tro noe annet, for det synes på alle. 

Anonymkode: 5d041...d0e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare mentalt usunne mennesker som bruker fillers. Skrudde i hodet, narsissister og sosiopater som føler behov for å prøve innynde seg andre gjennom staffasje. 

Anonymkode: 332ab...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye teknikken russian lips tror jeg ser mer naturlig ut. Der ser leppene flate ut fra siden og blir bare større oppover, og ikke utover. Ingen i Norge som er gode på dette da..

vurderer å reise til Sverige etter corona for å prøve..C432F604-61AA-4898-A3A5-B2C0798304E6.jpeg.8a7ef2a8e09c3e41168c4a481fe56932.jpeg

Anonymkode: 10e62...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at jeg har hørt det er sinnssykt vondt så hadde jeg tatt fillers for lenge siden. Ikke sånn overdrevent mye da som mange har, men nok til at leppene blir litt fyldigere. 

Anonymkode: 24be6...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Den nye teknikken russian lips tror jeg ser mer naturlig ut. Der ser leppene flate ut fra siden og blir bare større oppover, og ikke utover. Ingen i Norge som er gode på dette da..

vurderer å reise til Sverige etter corona for å prøve..C432F604-61AA-4898-A3A5-B2C0798304E6.jpeg.8a7ef2a8e09c3e41168c4a481fe56932.jpeg

Anonymkode: 10e62...a74

Tuller du, eller mener du fullt alvorlig at dette ser naturlig ut?!?

Anonymkode: 37ed1...d1f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som noen som har fått en allergisk reaksjon. Helt hinsides unaturlig og absurd at noen vil gå rundt slik. Stopp verden, jeg vil av. 

Anonymkode: 332ab...1c9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitenmamma skrev (På 24.1.2021 den 10.27):

Julie Horne er ganske så flink på lepper. Du finner henne på insta.

Hun kjører på med leppestift/lipgloss på etter bildene på pasientene sine, mens på før bildet ser leppene gjerne tørre og sprukne ut. 

Ikke hadde hun noe bra resultat på seg selv heller. 

Anonymkode: caa57...a93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, blir penere med kunstig større lepper. Ingen!  Man kler de leppene man er født med, bortkastet smerte, tid og penger.  Og nå viser det seg at de fleste typene filler migrerer i tillegg så man blir seende ganske komisk ut etter noen år. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...