AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #21 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette høres jo overkommelig ut. Bytte ut brød med lavkarbo brød betyr jo iallefall at man ikke trenger å kutte brød helt. Men vanlige knekkebrød er vel ikke lavkarbo? Men det funker kanskje selv om man ikke er kjempe strikt? Ts Anonymkode: cc053...98e Baker selv det tar litt tid i ovnen, men ellers er det lett. Det er mange gode oppskrifter. Jeg har funne noen favoritter og bruker de mye. Anonymkode: b324d...e4f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #22 Del Skrevet 20. januar 2021 Steve Jobs prøvde å kurere kreften sin med frukt. Det funket åpenbart ikke. Ville vært forsiktig med folk som kommer med råd uten hold i vitenskapen. Anonymkode: 36d55...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #23 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette høres jo overkommelig ut. Bytte ut brød med lavkarbo brød betyr jo iallefall at man ikke trenger å kutte brød helt. Men vanlige knekkebrød er vel ikke lavkarbo? Men det funker kanskje selv om man ikke er kjempe strikt? Ts Anonymkode: cc053...98e Så mange spørsmål, vel og bra. Men det høres ut som du har en baktanke med dem. Mitt tips er isåfall: Tenk etter hva du vil oppnå, og hva som gjør det lettest mulig, ikke mest mulig umulig. Anonymkode: 2fb36...07c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 20. januar 2021 #24 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er vant til å telle kalorier. Hvordan kan jeg gå ned i vekt på lavkarbo uten å gjøre dette? Vanskelig å vite mengder osv, og skummelt å ikke telle syns jeg når jeg har gjort det så lenge. Er jo mye kalorier i fett. Jeg teller kalorier også på lavkarbodiett. Som du sier er det mye kalorier i fett, og jeg kan ikke spise ubegrenset av det. Men: De 1300 kaloriene jeg skal ha hver dag gjør meg mye mettere på lavkarbo, enn på vanlig kost. Derfor oppleves det helt annerledes. Jeg kan spise meg mett til hvert måltid og allikevel holde meg under kalorigrensen. Det var et daglig slit på vanlig kaloridiett. Jeg bruker appen Lifesum og stiller den inn på lavkarbo. Da får jeg målt både kalorier og karbohydrater på alt jeg spiser. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #25 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så mange spørsmål, vel og bra. Men det høres ut som du har en baktanke med dem. Mitt tips er isåfall: Tenk etter hva du vil oppnå, og hva som gjør det lettest mulig, ikke mest mulig umulig. Anonymkode: 2fb36...07c Hva mener du med baktanke? Har egebtlig ikke noen baktanke annet enn at jeg prøver å finne ut av om det er noe hold i dette med lavkarbo som medisin. Ts Anonymkode: cc053...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #26 Del Skrevet 20. januar 2021 Kalevala skrev (5 minutter siden): Jeg teller kalorier også på lavkarbodiett. Som du sier er det mye kalorier i fett, og jeg kan ikke spise ubegrenset av det. Men: De 1300 kaloriene jeg skal ha hver dag gjør meg mye mettere på lavkarbo, enn på vanlig kost. Derfor oppleves det helt annerledes. Jeg kan spise meg mett til hvert måltid og allikevel holde meg under kalorigrensen. Det var et daglig slit på vanlig kaloridiett. Jeg bruker appen Lifesum og stiller den inn på lavkarbo. Da får jeg målt både kalorier og karbohydrater på alt jeg spiser. Jeg opplever det samme, at det er forferdelig vanskelig å leve på lavkalori og lavfett. Hvor streng er du? Tar gjerne imot tips til hva du spiser og hva du unngår:) Skal laste ned Lifesum. Bruker Grete Roede nå. Ts Anonymkode: cc053...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #27 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg opplever det samme, at det er forferdelig vanskelig å leve på lavkalori og lavfett. Hvor streng er du? Tar gjerne imot tips til hva du spiser og hva du unngår:) Skal laste ned Lifesum. Bruker Grete Roede nå. Ts Anonymkode: cc053...98e Hvis du er på lavkalori og vurderer å prøve noe annet hadde jeg sjekket ut periodisk faste, for eksempel 16:8 eller 5:2. Anonymkode: a8bba...d86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 20. januar 2021 #28 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor streng er du? Tar gjerne imot tips til hva du spiser og hva du unngår:) Jeg unngår helt pasta, ris og alle former for brød/rundstykker/kjeks etc. Spiser mye grønnsaker og bær. Bortsett fra det er jeg ikke superstreng. Bruker posesaus og spiser av og til ferdigmat. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #29 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Steve Jobs prøvde å kurere kreften sin med frukt. Det funket åpenbart ikke. Ville vært forsiktig med folk som kommer med råd uten hold i vitenskapen. Anonymkode: 36d55...c3f Nå er det ikke snakk om å bli kvitt kreft. Det er snakk om f.eks folk med kroniske sykdommer som ønsker en bedre hverdag. Minske plager som f.eks en vond kropp, migrene etc. Det er absolutt IKKE skadelig å prøve ut helt greie kostholdsråd for å minske slike plager. Det som ER skadelig er å bruke kosthold som erstatning for medisinsk behandling uansett hva man lider av Anonymkode: 2c6c6...dca 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #30 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg var ekstremt skeptisk til lavkarbo, men gjorde likevel et forsøk i desperasjon fordi magen hadde vært i ulage i flere år, og vekta måtte ned. Spiser sunt og variert, ingen ubegrenset mengde fett, lavkarbo er mye mer enn LCHF. Telte kalorier via Lifesum de første 4mnd for å bli kjent med hva ulike matvarer, retter og ingredienser faktisk inneholder av kalorier, proteiner og karbo. Nå vet jeg porsjonsstr jeg trenger og teller ikke kalorier mer. Har gått ned 25 kg i vekt og magen er så fin som den ikke har vært på flere år, så jeg vil si det funker. En av suksessfaktorene med lavkarbo er også at man har et jevnt blodsukkernivå som ikke gjør at sulten plutselig kommer, og man kan faktisk spise seg mett til alle måltider. Men det er viktig å lese seg godt opp på forhånd. Karbohydrater brytes ned til sukker i kroppen, og det som evt ikke brukes opp lagres. Så kaloriene i fett er dermed ikke mer usunne enn de fra karbohydrater, selv om det er tankegangen når man bruker lavkalori til f.eks vektnedgang. Anbefaler Øyvind Torp sin bok "Selvforsvar mot overvekt" hvis du vil lese før du starter. Anonymkode: 6c59e...318 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #31 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du med baktanke? Har egebtlig ikke noen baktanke annet enn at jeg prøver å finne ut av om det er noe hold i dette med lavkarbo som medisin. Ts Anonymkode: cc053...98e Hva som plager deg er kanskje det viktigste å kartlegge. Er plagene store nok og du merker bedring er det en stor motivasjon for å fortsette. Man bør gi det en liten stund før man bedømmer om det virker eller ei. Jeg var frisk lenge etter jeg måtte slutte på lavkarbo (jeg ble alt for tynn, hvis ikke har jeg fortsatt). Nå spiser jeg bare karboredusert (ingen sukker, brød, poteter, ris og pasta, med mindre jeg er på besøk, høytider eller jeg er syk). I forhold til oppskrifter er det mye å finne på internett. Det er mye god mat man kan lage, og man finner løsninger på det meste etterhvert. Anonymkode: b324d...e4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #32 Del Skrevet 20. januar 2021 Du kan bruke mat som medisin, men trenger ikke nødvendigvis være lavkarbo. Selv om keto som ligner litt er godt brukt og anerkjent bl.a ved epilepsi (dere som er skeptisk får ta dette opp med statens senter for epilepsi). Skepsis går som regel på vilja. Typisk at de som er skeptiske er avhengige av flere typer usunn mat de nekter å gi opp men dem om det;) Ved bruk av mat som medisin anbefaler jeg næringsrik mat fremfor lavkarbo. Altså man ser på næring fremfor kalorier. Les deg opp og ikke bry deg om folk som bitcher. Ofte vil ikke folk at man skal lykkes med noe de ikke klarer selv;) Lykke til ❤ Jeg vet at det funker;) Anonymkode: 35e98...b1f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #33 Del Skrevet 20. januar 2021 Alle mine blodprøver ble bedre etter noen måneder på moderatkarbo, til og med kolesterolen. Det er selvsagt ikke noe jeg kan fremlegge en vitenskapelig rapport på, men det er min personlige erfaring som jeg har fått dokumentert. Legen ga meg applaus da jeg kom inn på kontoret. Det var synlig forskjell siden forrige gang jeg var der, og i tillegg hadde han sett blodprøveresultatene. Han spurte; lavkarbo? Han var veldig fornøyd med innsatsen min. Anonymkode: 9eab8...060 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #34 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan bruke mat som medisin, men trenger ikke nødvendigvis være lavkarbo. Selv om keto som ligner litt er godt brukt og anerkjent bl.a ved epilepsi (dere som er skeptisk får ta dette opp med statens senter for epilepsi). Skepsis går som regel på vilja. Typisk at de som er skeptiske er avhengige av flere typer usunn mat de nekter å gi opp men dem om det;) Ved bruk av mat som medisin anbefaler jeg næringsrik mat fremfor lavkarbo. Altså man ser på næring fremfor kalorier. Les deg opp og ikke bry deg om folk som bitcher. Ofte vil ikke folk at man skal lykkes med noe de ikke klarer selv;) Lykke til ❤ Jeg vet at det funker;) Anonymkode: 35e98...b1f Det er så sant det du skriver. Det jeg kan si sikkert er at de som sliter kanskje bør prøve noe helt annet. Om det er lavkarbo, keto, antiinflamtorisk, vegetar eller hva som passer så er det verd å prøve. Det er i allefall ikke derfor man sliter og det man har gjort før har ikke virket. Vi er også forskjellige og reagerer forskjellig. Jeg tåler dette veldig bra og får energi mm, mens mannen min blir dårligere. Han tåler hovedsakelig karbo best Anonymkode: b324d...e4f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #35 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Steve Jobs prøvde å kurere kreften sin med frukt. Det funket åpenbart ikke. Ville vært forsiktig med folk som kommer med råd uten hold i vitenskapen. Anonymkode: 36d55...c3f Du tenker på Gerson terapi kanskje og ikke frukt eller😂 Uvitenheten lenge leve 😅👍 Anonymkode: 35e98...b1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #36 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva som plager deg er kanskje det viktigste å kartlegge. Er plagene store nok og du merker bedring er det en stor motivasjon for å fortsette. Man bør gi det en liten stund før man bedømmer om det virker eller ei. Jeg var frisk lenge etter jeg måtte slutte på lavkarbo (jeg ble alt for tynn, hvis ikke har jeg fortsatt). Nå spiser jeg bare karboredusert (ingen sukker, brød, poteter, ris og pasta, med mindre jeg er på besøk, høytider eller jeg er syk). I forhold til oppskrifter er det mye å finne på internett. Det er mye god mat man kan lage, og man finner løsninger på det meste etterhvert. Anonymkode: b324d...e4f Plagene mine er kort fortalt utmattelse/utbrenthet Ts Anonymkode: cc053...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #37 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er så sant det du skriver. Det jeg kan si sikkert er at de som sliter kanskje bør prøve noe helt annet. Om det er lavkarbo, keto, antiinflamtorisk, vegetar eller hva som passer så er det verd å prøve. Det er i allefall ikke derfor man sliter og det man har gjort før har ikke virket. Vi er også forskjellige og reagerer forskjellig. Jeg tåler dette veldig bra og får energi mm, mens mannen min blir dårligere. Han tåler hovedsakelig karbo best Anonymkode: b324d...e4f Hva er forskjellen på lavkarbo og anti inflammatorisk? Trodde det var det samme. Det jeg vet er at Grete Roede som jeg følger nå (egebtlig statens kostholdsråd) ikke funker for meg Ts Anonymkode: cc053...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #38 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er forskjellen på lavkarbo og anti inflammatorisk? Trodde det var det samme. Det jeg vet er at Grete Roede som jeg følger nå (egebtlig statens kostholdsråd) ikke funker for meg Ts Anonymkode: cc053...98e Ok, antiinflamtorisk og lavkarbo er ikke samme ideen selv om mye er likt. Jeg synes antiinflamtorisk hørtes litt vanskeligere ut for meg, for jeg vil ta et glass vin, bruke fløte og slikt i matlaging og mer. Her er det å lese seg fram til hva som passer best og hva som er målet med kostholdsendring. 🙂 Anonymkode: b324d...e4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #39 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg kjenner flere som har gått på ganske strikt lavkarbo i mange, mange år. Ingen av disse er sånne som «misjonerer» om det, men svarer/forteller hvis de blir spurt. Felles for de er at de sier at de har fått mye mer energi. Alle er slanke, den ene trener veldig mye styrke og har synlige muskler, og de har svært krevende jobber med lange dager (som de tydeligvis mestrer godt). De spiser kun noen få ganger per dag. Selv har jeg prøvd lavkarbo noen ganger, men aldri klart å få meg til å like det. Smartkarbo fungerer for meg, men jeg har verken samme energinivå eller stabilitet i vekten som de som går på lavkarbo. For dem har det blitt en livsstil og jeg ser at de kan ta seg et stykke kake eller to f.eks i bryllup og så gå tilbake til lavkarbo rett etter det. For meg er det sånn at ett kakestykke betyr sukkersmell i beste fall resten av kvelden. Nå er ikke tre personer et representativt utvalg, men de har i alle fall funnet sin greie og det funker på de. Anonymkode: 18b2e...bf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #40 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Steve Jobs prøvde å kurere kreften sin med frukt. Det funket åpenbart ikke. Ville vært forsiktig med folk som kommer med råd uten hold i vitenskapen. Anonymkode: 36d55...c3f Frukt er ikke lavkarbo, men vet om kreftpasienter med uhelbredelig kreft som har spist lavkarbo i mange år og som fremdeles lever. Anonymkode: 938c2...b9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå