AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 For noen uker siden fant jeg en liten kul øverst på halsen. Den er ikke stor, kanskje like stor som en litt stor ert. Har også hatt (kronisk) sår hals i nesten 1år, så mandlene kjennes også litt hovne ut. Kjenner de godt utenpå halsen. Usikker på om det er nødvendig med legetime, leser at det er vanlig med kuler på halsen. Og så er det vel litt riski å gå til legen når halsen er sår nå i disse koronatider. Tror ikke legen synes det er greit, selv om det har vært slik lenge. Fler som har opplevd det samme? Hva var årsaken? Anonymkode: 259dd...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Hoven lymfeknute. Immunforsvaret ditt er i beredskap og lagrer hvite blodceller. Anonymkode: f5408...cab 1
Twister Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Lymfekjertlene kan være ertestørrelse i normal størrelse. Er den øm? Hvis den er det så jobber den nok med noe. Jeg kan få sånne hvis jeg har en kvise i nakken, et sår i nærheten eller vondt i halsen. Ville ikke sjekket det så lenge du ikke har flere hovne kuler (i armhulene eller lysken) eller den vokser en del.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Jeg har tenkt tanken på lymfeknute. Den er ikke øm, bare irriterende, fordi jeg vet den er der. Men da gidder jeg ikke å stresse med legetime. Eller hadde egentlig ikke vurdert legetime, inntil venninnen min begynte å mase på det. Men nå føler jeg meg enda mer sikker på at det ikke er nødvendig. Har forsåvidt en liten kul i hver armhule også, men de har vært der i ca 3 år uten å vokse. Så de bekymrer jeg meg ikke for -TS Anonymkode: 259dd...1d0
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Jeg har en sånn på siden av halsen som nok er en kjertel/lymfeknute. Den har vært der i maaange år. Jeg har en venninne som får kuler på siden av halsen og i nakken hver gang hun blir litt forkjølet/snufsete. Så jeg tror det er vanlig. Men hvis du er bekymret og det sliter på deg, så bestill legetime. Anonymkode: db2b6...5be
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Kulen kan være en lymfeknute. Men, det du kjenner utenpå halsen er ikke mandlene, selv om de også består av lymfoid vev, det du kjenner utenpå er lymfekjertlene. Jeg ønsker ikke å skremme deg på noen som helst måte, men du burde absolutt ta turen til legen for å få svar på hva dette er. Man skal alltid sjekke kuler og når du i tillegg har kronisk hovne lymfekjertler er det spesielt viktig. (Mandlene sitter inni spiserøret og kan ikke kjennes fra utsiden ) Det kan alikevel være helt uskyldig, men ta deg en tur til legen du Anonymkode: 76d2d...965
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå