TiareF Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 (endret) Hei alle sammen. Jeg heter Tiare og er 23 år. Jeg har bodd i Norge i nesten 3 år. Det har blitt vanskelig å finne klær som passer for meg. Jeg er veldig lav, 147cm. Og det er neste umulig å finne bukser og jeans som passer meg. Jeg har søkt i forskjellige butikker, prøvde å kutte jeans, men det virker ikke. Et annet probleme er at jeg ønsker å følge norsk "fashion trend" , eller hvordan norske damer kler seg, Jeg vet at det er veldig forskjellige fra person til person, men noe som er vanlig å ha på seg. Jeg føler ikke komfortabel om hvordan jeg kler meg nå. Har dere noe erfaring med det eller tips for meg? på forhånd mange takk. Endret 20. januar 2021 av TiareF 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Hei du. Kanskje dette kan hjelpe deg? https://m.zalando.no/dameklaer-petite/ Jeg er ikke petit så jeg har ingen erfaring, men det er mange mindre damer som er veldig stilig kledd. Anonymkode: d26ad...01e 2
Miss-Grey Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Nå generaliserer jeg veldig, men: Norske kvinner kler seg ofte ganske praktisk, og har en minimalistisk stil. Jeg ser mye enkle farger og snitt, ofte kombinert med litt dyrere sportstøy (Bergans, Norrøna, etc.). På grunn av klimaet er det også «typisk norsk» å legge mye av klesbudsjettet i pene og praktiske vinterjakker og -sko. Trendplagg og spreke farger er ofte «krydder» i garderoben, men dominerer veldig sjelden. Det er vanlig å kjøpe nøytrale klær, og heller kjøpe trendeaccessoarer i billigbutikkene for å gjøre antrekket mer spennende. (Dette er ikke nødvendigvis hvordan jeg selv kler meg eller prioriterer, men hva jeg observerer at norske kvinner går kledd i her på Østlandet). 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Jeg føler de fleste bruker jeans, og enten en bluse, eller pen genser til når man er ute blant folk. Alternativt en fin hettegenser eller fleecegenser. Hva liker du å gå med til vanlig? Tettsittende, løst sittende, skal det være behagelig og varmt eller litt mer pyntet og ukomfortabelt? Hjemme kan du bruke hva som helst, jeg velger alltid en behagelig bukse. Jeg tror de fleste vil være komfortable, så du må finne noe du liker. Jeg heller også mot minimalistisk stil, og velger stort sett sort, hvit, blå og mørkegrå klær, og uten mønster. Da er det lett å matche alt. Har iblant farger, i dag går jeg i gul genser. Tekstur i klær liker jeg også iblant, men det skal generelt se rolig ut, ikke bråkete med masse mønster og farger. Dette er bare min preferanse Anonymkode: 1e390...d25 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 7 hours ago, TiareF said: prøvde å kutte jean Hvorfor vil du kutte ut jeans? Anonymkode: 4da51...a65
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor vil du kutte ut jeans? Anonymkode: 4da51...a65 Ts mener nok at hun har klippet buksebeina slik at de skulle bli kortere! Du kan jo sy dine egne klær, da får du de jo akkurat slik du vil ha dem! Anonymkode: 9d7b6...439
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor vil du kutte ut jeans? Anonymkode: 4da51...a65 Hun skriver ikke kutte ut. Anonymkode: 7bb91...b10
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #9 Skrevet 21. januar 2021 Barneavdelingen? Selger mye fint der. Anonymkode: d2964...d14 2
Nerine_ Skrevet 22. januar 2021 #10 Skrevet 22. januar 2021 Typiske "jeans-merker" har alltid egen lengde på bena, har du prøvd noen av disse?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #11 Skrevet 22. januar 2021 TiareF skrev (På 20.1.2021 den 13.20): Hei alle sammen. Jeg heter Tiare og er 23 år. Jeg har bodd i Norge i nesten 3 år. Det har blitt vanskelig å finne klær som passer for meg. Jeg er veldig lav, 147cm. Og det er neste umulig å finne bukser og jeans som passer meg. Jeg har søkt i forskjellige butikker, prøvde å kutte jeans, men det virker ikke. Et annet probleme er at jeg ønsker å følge norsk "fashion trend" , eller hvordan norske damer kler seg, Jeg vet at det er veldig forskjellige fra person til person, men noe som er vanlig å ha på seg. Jeg føler ikke komfortabel om hvordan jeg kler meg nå. Har dere noe erfaring med det eller tips for meg? på forhånd mange takk. Det er ikke så dyrt å få skreddersydd klær 😊 Det er verdt det åså! Noen nevner at bukser ofte kommer i forskjellige lengder, men du er nok så petit at det er vanskelig det åså....og å kjøpe i barne avdelingen er jo ikke noe gøy. Unn deg å få sydd de opp eller inn så de passer deg, og du blir den best kledde dama i rommet! Da kan du kjøpe det du har lyst på uten at du blir hemmet av alle tingene du må ta hensyn til når det kommer til passform. Jeg tenker norsk trend er veldig "basic" jeg. Lite farger og anonyme fornuftige antrekk. Anonymkode: c17f4...858 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #12 Skrevet 22. januar 2021 On 1/20/2021 at 1:39 PM, Miss-Grey said: Nå generaliserer jeg veldig, men: Norske kvinner kler seg ofte ganske praktisk, og har en minimalistisk stil. Jeg ser mye enkle farger og snitt, ofte kombinert med litt dyrere sportstøy (Bergans, Norrøna, etc.). På grunn av klimaet er det også «typisk norsk» å legge mye av klesbudsjettet i pene og praktiske vinterjakker og -sko. Trendplagg og spreke farger er ofte «krydder» i garderoben, men dominerer veldig sjelden. Det er vanlig å kjøpe nøytrale klær, og heller kjøpe trendeaccessoarer i billigbutikkene for å gjøre antrekket mer spennende. (Dette er ikke nødvendigvis hvordan jeg selv kler meg eller prioriterer, men hva jeg observerer at norske kvinner går kledd i her på Østlandet). Ja, det gjør det veldig vanskelig å finne klær å like, syntes jeg. Alt er ensfarget og kjedelig. De få gangene man finner noe galt sitter det gjerne "feil" på kroppen. Anonymkode: 94c16...424
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #13 Skrevet 22. januar 2021 Jeg er 150 cm og kjøper kun jeans i skinny fit, da synes det ikke så godt at bena er for lange (jeg har litt hofter så de curves jeansene fra Cubus har skikkelig fin stretch). Ellers så kan de fleste butikker legge opp buksene for deg, det pleier å bli bra. Dressbukser har jeg kjøpt på Nelly som er ment til å være litt korte i bena. Ellers som noen sier over her er vel stilen i Norge ganske nøytral og avslappet. Basisplagg i nøytrale farger, bluser, jeans osv er jo veldig vanlig. Anonymkode: ddbd2...f7b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå