Uej Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Hei, jeg lurer på hvordan man kjøper først eiendom og så hus? Er bygging av huset inkludert i prisen på huset? Hvor mye ekstrautgifter er det? Hva kan man regne med
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Her var det litt vanskelig å skjønne hva du mente. Mener du tomt? Som du skal bygge på selv? I så fall betaler du kun for tomten, huset må du betale (og sørge for å få bygget) selv. Anonymkode: cd404...c09
draug 75 Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Dette varierer. Noen utbyggere skriver "nøkkelferdige hus fra ..." og da er kontraktsprisen med huset ferdig bygd på tomta. Annerledes er det hvis du kjøper tomt, da må du bygge huset på tomta etterpå. Mange ferdighusprodusenter skriver en slags katalogpris, da er det tegningene og materialene som er betalt for, tomt må du skaffe å sette huset på, og endelig må du ha noen til å sette opp huset. Så det er litt forskjell... Ekstrautgifter, det dreier seg om slikt som elektrisk, rørlegging, malerarbeid/ overflatebehandlinger,... Mange byggefirmaer tar disse arbeidene inn i prosjektene og regner det inn for deg, men ud kan jo selvfølgelig være prosjektleder sjøl, om du vil.
newman01 Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 28 minutter siden, Uej said: Hei, jeg lurer på hvordan man kjøper først eiendom og så hus? Er bygging av huset inkludert i prisen på huset? Hvor mye ekstrautgifter er det? Hva kan man regne med Kommer helt an på hva du kjøper da... Kjøper du tomt med hus følger antagelig huset med. Kjøper du tomt har du kjøpt en tomt. Tomt kan enten være planert og klargjort for bygging, mens andre tomter må du igang med trefelling, sprenging, masseutskiftning og sikring. Før grunnmur kan lages. Tror du bør snakke med en husprodusent eller noe sånt før du funderer så mye videre. Da får du informasjon om slike essensielle ting.
Uej Skrevet 20. januar 2021 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2021 Takk for svar, jeg mente tomt og ikke eiendom. Da tror jeg det prosjektet får vente 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå