AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Hei! Jeg er utdannet sosionom og leter etter jobb. Jeg har kikket litt mot NAV og vurderer å søke jobb der. Har noen erfaringer å dele fra jobb i NAV. Tenker hovedsakelig som saksbehandler eller veileder. Anonymkode: 1bbb0...4ce 1
Ti.09 Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Jeg er også utdannet sosionom og kan tenke meg å jobbe i NAV, så jeg følger denne tråden. Beklager, TS. Det ble ikke skikkelig svar ifra meg, men håper det er noen som kan svare. 😊
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Jeg jobber som veileder på et lokalkontor. Jobber med oppfølging av brukere på AAP og uføre som ønsker å komme i jobb. Hva lurer du på? Anonymkode: 1193b...046
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Jeg er ikke utdannet sosionom, men har en samfunnsvitenskapelig master. jeg ble mer kynisk av å jobbe i NAV. Også ble jeg drittlei av å bare jobbe med folk som var syke, eller som ikke gadd. Altfor få solskinnshistorier for min del. jeg jobbet som saksbehandler på sosialhjelp. Men tror jeg hadde trivdes bedre som jobbspesialist. Det hadde også ligger nærmere utdanningen min. Anonymkode: c99dc...374 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke utdannet sosionom, men har en samfunnsvitenskapelig master. jeg ble mer kynisk av å jobbe i NAV. Også ble jeg drittlei av å bare jobbe med folk som var syke, eller som ikke gadd. Altfor få solskinnshistorier for min del. jeg jobbet som saksbehandler på sosialhjelp. Men tror jeg hadde trivdes bedre som jobbspesialist. Det hadde også ligger nærmere utdanningen min. Anonymkode: c99dc...374 Ja, uff, livet er fælt når man hele tiden må se på andre som lider. Hvordan kan man ikke bli kynisk av å se hvor mye problemer folk har? Anonymkode: 3f0c5...45c 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Har jobbet som saksbehandler i NAV Forvaltning i litt over to år og trives kjempegodt. Har ingen brukerkontakt (utenom en sjelden gang over telefon), og det passer meg utmerket. Kan være mye å gjøre, men synes det er spennende oppgaver. Spesielt etter jeg begynte å jobbe med tilbakekrevingssaker. Nå jobber med det samt behandling av søknader, vurderer henvendelser, vurderer dokumentasjon vi får inn, etterspør dokumentasjon, godkjenner andre saksbehandleres vedtak, sender forespørsler til trygdemyndigheter i andre land osv. Det er fleksitid og her jeg jobber er det veldig godt arbeidsmiljø med mye sosialt (ikke nå for tiden da pga. korona). Stortrives. Anonymkode: 505f1...e30 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 Har prøvd å få jobb i NAV selv, men bare opplevd avslag. Det virker som er svært mange søkere, kanskje fordi de er en trygg jobb og en kjent arbeidsplass. Nå skal det sies at jeg har søkt i Oslo og omegn da. Kanskje det er lettere i grisgrendte strøk. Anonymkode: 44b1d...db5 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke utdannet sosionom, men har en samfunnsvitenskapelig master. jeg ble mer kynisk av å jobbe i NAV. Også ble jeg drittlei av å bare jobbe med folk som var syke, eller som ikke gadd. Altfor få solskinnshistorier for min del. jeg jobbet som saksbehandler på sosialhjelp. Men tror jeg hadde trivdes bedre som jobbspesialist. Det hadde også ligger nærmere utdanningen min. Anonymkode: c99dc...374 Hva jobber du med nå? Anonymkode: 857f8...265
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke utdannet sosionom, men har en samfunnsvitenskapelig master. jeg ble mer kynisk av å jobbe i NAV. Også ble jeg drittlei av å bare jobbe med folk som var syke, eller som ikke gadd. Altfor få solskinnshistorier for min del. jeg jobbet som saksbehandler på sosialhjelp. Men tror jeg hadde trivdes bedre som jobbspesialist. Det hadde også ligger nærmere utdanningen min. Anonymkode: c99dc...374 Husk at NAV er veldig stort med veldig mange forskjellige avdelinger og arbeidsoppgaver, så det er umulig å gi et generelt svar på hvordan det er å jobbe der. Jeg har helt motsatt erfaring enn brukeren over meg. Jobber med oppfølging av brukere som er på sykepenger og AAP og stortrives. Selvsagt er det noen "rive seg i håret"-episoder innimellom, men stort sett så er det gode saker, fine folk og positivt utfall. Kan telle på en hånd de gangene jeg virkelig har hatt en sak som har gitt meg negative opplevelser. Har jobbet i NAV i litt over 7 år. Men, jeg tror det er store forskjeller på hvor man jobber. Om man jobber på et lite lokalkontor som meg så har man stor nærhet til brukerne sine og har mulighet til å følge godt opp. På større bykontor så er det nok mye mer stress og at brukerne blir et nummer i rekken i stedet for et navn. Alle mine brukere har jeg møtt face to face minst en gang, som regel minst hver tredje måned, men litt mindre nå i disse dager. Jeg vet hvem alle er, kjenner dem ved navn og husker stort sett hvor de jobber. Dersom man jobber i forvaltning eller i en annen backoffice-funksjon uten brukerkontakt oppleves det nok helt annerledes å jobbe i NAV. Anonymkode: 5e57e...ebe 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Skrevet 20. januar 2021 Vanskelig å få jobb der er min erfaring. Selv med svært relevant utdannelse Anonymkode: 3871d...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #11 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, uff, livet er fælt når man hele tiden må se på andre som lider. Hvordan kan man ikke bli kynisk av å se hvor mye problemer folk har? Anonymkode: 3f0c5...45c Kom tilbake når du har jobbet med sosialklienter et par år. Så kan vi snakke om det. Anonymkode: c99dc...374 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #12 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva jobber du med nå? Anonymkode: 857f8...265 HR manager i et stort internasjonalt selskap. Anonymkode: c99dc...374
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #13 Skrevet 20. januar 2021 Broren min har Bachelor i PR fra BI, og han har jobbet på et NAV-kontor i Oslo i seks år nå. Før han fikk den jobben hadde han ingen relevant arbeidserfaring (eller jo litt relevant arbeidserfaring for han hadde jobbet som vikar i en barnehage, hehe). De fleste brukerne han har ansvar for å følge opp er vanskelige å kommunisere med, enten fordi de ikke snakker norsk eller engelsk og fordi det alltid blir problemer med tolken, eller fordi de unnviker kontakt og ikke svarer på telefon eller brev. Han sier han bruker mesteparten av arbeidstiden sin på å jakte og gjete på folk, og resten av tiden bruker han på å overtale dem til å gå med på det tiltaket NAV foreslår. Pluss at de har himla mange møter internt. Han synes jobben er litt slitsom, men så lenge han ikke lar brukernes historier gå inn på seg synes han det er lettjente penger. Er visstnok rom for å sluntre unna en del, så lenge man stiller på de interne møtene er det visstnok ikke stort med tidsfrister og sånt å forholde seg til. Broren min er ingen utpreget empatisk fyr, så han holder nok ut i jobben i mange år. Anonymkode: 6f3f6...991 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #14 Skrevet 20. januar 2021 Jeg er sosionom! Jobber ikke på NAV, men med forvaltning på vedtakskontoret i kommunen. Mye samarbeid med andre instanser, passe mengde brukerkontakt. Perfekt! Anonymkode: 1fbbd...62a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Broren min har Bachelor i PR fra BI, og han har jobbet på et NAV-kontor i Oslo i seks år nå. Før han fikk den jobben hadde han ingen relevant arbeidserfaring (eller jo litt relevant arbeidserfaring for han hadde jobbet som vikar i en barnehage, hehe). De fleste brukerne han har ansvar for å følge opp er vanskelige å kommunisere med, enten fordi de ikke snakker norsk eller engelsk og fordi det alltid blir problemer med tolken, eller fordi de unnviker kontakt og ikke svarer på telefon eller brev. Han sier han bruker mesteparten av arbeidstiden sin på å jakte og gjete på folk, og resten av tiden bruker han på å overtale dem til å gå med på det tiltaket NAV foreslår. Pluss at de har himla mange møter internt. Han synes jobben er litt slitsom, men så lenge han ikke lar brukernes historier gå inn på seg synes han det er lettjente penger. Er visstnok rom for å sluntre unna en del, så lenge man stiller på de interne møtene er det visstnok ikke stort med tidsfrister og sånt å forholde seg til. Broren min er ingen utpreget empatisk fyr, så han holder nok ut i jobben i mange år. Anonymkode: 6f3f6...991 Høres ikke helt ut som at broren din passer til denne type jobb. Anonymkode: eddd6...3ec 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #16 Skrevet 20. januar 2021 Det er en helt ok jobb. Men terskelen for bullshit fra folk, blir lavere og lavere. Tenker at det er 50 prosent folk som ikke får hjelp og har grunn til å klage på NAV. Resterende 50 prosenten bekrefter alle fordommer. Men stort sett er det ok. Anonymkode: 623ad...55b 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #17 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Broren min har Bachelor i PR fra BI, og han har jobbet på et NAV-kontor i Oslo i seks år nå. Før han fikk den jobben hadde han ingen relevant arbeidserfaring (eller jo litt relevant arbeidserfaring for han hadde jobbet som vikar i en barnehage, hehe). De fleste brukerne han har ansvar for å følge opp er vanskelige å kommunisere med, enten fordi de ikke snakker norsk eller engelsk og fordi det alltid blir problemer med tolken, eller fordi de unnviker kontakt og ikke svarer på telefon eller brev. Han sier han bruker mesteparten av arbeidstiden sin på å jakte og gjete på folk, og resten av tiden bruker han på å overtale dem til å gå med på det tiltaket NAV foreslår. Pluss at de har himla mange møter internt. Han synes jobben er litt slitsom, men så lenge han ikke lar brukernes historier gå inn på seg synes han det er lettjente penger. Er visstnok rom for å sluntre unna en del, så lenge man stiller på de interne møtene er det visstnok ikke stort med tidsfrister og sånt å forholde seg til. Broren min er ingen utpreget empatisk fyr, så han holder nok ut i jobben i mange år. Anonymkode: 6f3f6...991 🤣🤣🤣 så nav er stedet for de som liker lettjente penger og unnasluntring. Og ikke evner å kommunisere med brukerne. Du må være et troll. Anonymkode: 81738...256 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #18 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): HR manager i et stort internasjonalt selskap. Anonymkode: c99dc...374 Litt av et karrierebyks. 😝 Anonymkode: 6ab2d...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en helt ok jobb. Men terskelen for bullshit fra folk, blir lavere og lavere. Tenker at det er 50 prosent folk som ikke får hjelp og har grunn til å klage på NAV. Resterende 50 prosenten bekrefter alle fordommer. Men stort sett er det ok. Anonymkode: 623ad...55b Og sjefen sier at du må tolerere denne bullshit Anonymkode: f885d...ea5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #20 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er ikke utdannet sosionom, men har en samfunnsvitenskapelig master. jeg ble mer kynisk av å jobbe i NAV. Også ble jeg drittlei av å bare jobbe med folk som var syke, eller som ikke gadd. Altfor få solskinnshistorier for min del. jeg jobbet som saksbehandler på sosialhjelp. Men tror jeg hadde trivdes bedre som jobbspesialist. Det hadde også ligger nærmere utdanningen min. Anonymkode: c99dc...374 Jobber som jobbspesialist, og tro meg; enten er de for syke eller så gidder de ikke her også(mye det siste). Krever en enorm tålmodighet, noe jeg innser at jeg ikke har. Leter etter annet arbeid.. Anonymkode: db284...9e6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå