AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Hei! Eksen fikk sofa, stuebord og sengen sin gratis på Finn.no. Da jeg flyttet inn til han så solgte han videre sine møbler slik at vi fikk plass til mine. Han syntes det var surt å selge sitt, men vi hadde ikke plass. Møblene mine har jeg betalt selv nypris. Nå er det slutt, men eksen vil kjøpe disse tre tingene, men veldig billig. Han bruker som unnskyldning at han måtte jo kvitte seg med sine ting fordi jeg skulle ha mine ting. Hva blir rett her? Anonymkode: 50f4b...4bc
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Kvinnen har alltid rett. Anonymkode: 03385...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Da får han lete på Finn etter mer gratismøbler da. Anonymkode: 7e94b...c13 14
Apekatten Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Det er dine møbler, hvis du ikke vil selge, så gjør du ikke det. Han fikk jo penger for møblene han solgte da du flyttet inn, så han har jo ikke tapt noe på det. Han får heller finne billige møbler på Finn. 14
Trolltunge Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Personlig liker jeg å begynne på nytt når jeg begynner på nytt. Deilig med nye møbler uten minner fra forhold når forhold er over. Jeg hadde solgt billig iallefall. Jeg ga faktisk eksen alle møbler da vi flyttet fra hverandre. Angrer ikke på det heller. Blanke ark, på alle måter. 4
Gjest EmKay Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Den er litt kinkig egentlig. Fikk du noe utbytte av det han fikk for sine møbler når han solgte dem? Hvis han måtte kvitte seg med sine møbler for å få plass til dine, er det vel ikke helt riktig at han skal stå på bar bakke når du flytter ut heller. For alt vi vet var det gode møbler som blir vanskelig å få like billig eller gratis igjen. Personlig ville jeg nok prøvd å finne en fornuftig sum eller "eierforhold" på tingene. Skal du ha de med deg, må du betale han x-antall kroner slik at han kan kjøpe seg noe tilsvarende det han hadde, om han skal beholde de må han betale deg y-antall kroner slik at du kan kjøpe deg noe tilsvarende det du hadde. På den annen side, hvis dere begge måtte kvitte dere med møbler når dere flyttet sammen tenker jeg det er rettferdig at han beholder sitt, og du beholder ditt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Eksen fikk sofa, stuebord og sengen sin gratis på Finn.no. Da jeg flyttet inn til han så solgte han videre sine møbler slik at vi fikk plass til mine. Han syntes det var surt å selge sitt, men vi hadde ikke plass. Møblene mine har jeg betalt selv nypris. Nå er det slutt, men eksen vil kjøpe disse tre tingene, men veldig billig. Han bruker som unnskyldning at han måtte jo kvitte seg med sine ting fordi jeg skulle ha mine ting. Hva blir rett her? Anonymkode: 50f4b...4bc Han fikk penger for sine møbler den gangen han solgte de. Du har betalt dine møbler og kan bevise det. Altså, han eier ikke ditt. Anonymkode: e0466...8cf 12
Gjest Lunaris Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Det er dine møbler. Som du kjøpte nytt. Hans møbler var brukte. Billig. Han har ikke rett på noen ting. Han har jo fått bruke dine møbler gratis også. Behold møblene om du vil, eller kjøp nye. Du kan jo vurdere om det er billigere å starte på nytt med nye møbler, og la han kjøpe de til en liten sum, eller å bruke penger på flytting av møblene, som vil komme på minst 10 000kr og slitasje.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 Evt pleier jeg alltid å se det slik at man tar med seg ut, det man har tatt med seg inn. Det man har kjøpt sammen fordeles likt eller kjøpes ut for halv av halv pris. Og har man fått felles gaver så beholder man det som kommer fra sin familie. Anonymkode: e0466...8cf 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Skrevet 20. januar 2021 Dine møbler = ditt valg Anonymkode: deb1f...7e4 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #11 Skrevet 20. januar 2021 Personlig så hadde jeg solgt de til han. Anonymkode: 62410...6d3 2
Mjessa Skrevet 20. januar 2021 #12 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Eksen fikk sofa, stuebord og sengen sin gratis på Finn.no. Da jeg flyttet inn til han så solgte han videre sine møbler slik at vi fikk plass til mine. Han syntes det var surt å selge sitt, men vi hadde ikke plass. Møblene mine har jeg betalt selv nypris. Nå er det slutt, men eksen vil kjøpe disse tre tingene, men veldig billig. Han bruker som unnskyldning at han måtte jo kvitte seg med sine ting fordi jeg skulle ha mine ting. Hva blir rett her? Anonymkode: 50f4b...4bc Det er forskjell på rett, og på enkelt. Jeg hadde personlig ikke orka å diskutere det engang, jeg hadde bare sagt ta det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #13 Skrevet 20. januar 2021 Apekatten skrev (7 timer siden): Det er dine møbler, hvis du ikke vil selge, så gjør du ikke det. Han fikk jo penger for møblene han solgte da du flyttet inn, så han har jo ikke tapt noe på det. Han får heller finne billige møbler på Finn. ENIG Anonymkode: a1cfe...409 3
Nåleputa Skrevet 20. januar 2021 #14 Skrevet 20. januar 2021 Jeg tror ikke jeg hadde gidda å tatt med møblene, bært å styra, om det ikke hadde vært noe antikk/ verdifulle møbler.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #16 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Eksen fikk sofa, stuebord og sengen sin gratis på Finn.no. Da jeg flyttet inn til han så solgte han videre sine møbler slik at vi fikk plass til mine. Han syntes det var surt å selge sitt, men vi hadde ikke plass. Møblene mine har jeg betalt selv nypris. Nå er det slutt, men eksen vil kjøpe disse tre tingene, men veldig billig. Han bruker som unnskyldning at han måtte jo kvitte seg med sine ting fordi jeg skulle ha mine ting. Hva blir rett her? Anonymkode: 50f4b...4bc Han kan finne andre ting billig på Finn. Anonymkode: de4c5...79b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #17 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Eksen fikk sofa, stuebord og sengen sin gratis på Finn.no. Da jeg flyttet inn til han så solgte han videre sine møbler slik at vi fikk plass til mine. Han syntes det var surt å selge sitt, men vi hadde ikke plass. Møblene mine har jeg betalt selv nypris. Nå er det slutt, men eksen vil kjøpe disse tre tingene, men veldig billig. Han bruker som unnskyldning at han måtte jo kvitte seg med sine ting fordi jeg skulle ha mine ting. Hva blir rett her? Anonymkode: 50f4b...4bc Det eneste riktige er at han betaler det samme som han fikk for sine møbler. Her er det DIN feil at han ikke har møbler. Anonymkode: c39dc...4a0 2
Gjest Lunaris Skrevet 21. januar 2021 #18 Skrevet 21. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det eneste riktige er at han betaler det samme som han fikk for sine møbler. Her er det DIN feil at han ikke har møbler. Anonymkode: c39dc...4a0 Det er jo ikke hennes feil at han ikke har møbler.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #19 Skrevet 21. januar 2021 Lunaris skrev (7 timer siden): Det er jo ikke hennes feil at han ikke har møbler. Hun tvang gubben til å selge sine møbler mot hans egen vilje. På hvilke måte er ikke det henne feil at han ikke har møbler nå? Anonymkode: c39dc...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2021 #20 Skrevet 21. januar 2021 Det rareste ved denne historia er vel at kjæresten fikk møbler gratis på Finn, men SOLGTE dem videre. Anonymkode: de4c5...79b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå