Gå til innhold

Uvel av kapselkaffe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som egentlig er forskjell på filtrert kaffe og kapselkaffe rent fysiologisk sett. Jeg insisterte i en dyr kapselmaskin da jeg flytta for meg selv - Nespresso Creatista, men den blir dessverre stående ubrukt fordi jeg blir rett og slett uvel av bare en halv kopp og det ødelegger resten av dagen min. Først og fremst er jeg ikke særlig begeistra for smaken (har prøvd alle smaker så godt som), men det verste for meg er at jeg blir dårlig. Av og til må jeg løpe rett på toalettet fordi det går rett gjennom, andre ganger blir jeg bare skjelven, kvalm og får sure oppstøt resten av dagen. Blir også slimete og tørr i halsen, så blir å harke resten av dagen. Når jeg drikker filterkaffe merker jeg ingen av disse «symptomene» og det smaker også bedre (synes jeg), men hvordan kan det være så stor forskjell? Det gir ikke mening for meg, så ser etter en grunn til hvordan man kan reagere så ulikt bare på måten kaffen er traktet??

Andre som opplever dette?

Anonymkode: d416f...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke kapselmaskin, men opplevde noe liknende med perkulator. Veldig god kaffe, men får så vondt i magen etter en kopp 😕 

Kan ellers supe filterkaffe dagen lang, uten problem.

Filteret filtrere vel vekk et og annet fra kaffen som magen min ikke liker?

Anonymkode: 5ee6d...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filterkaffe filtrerer vekk mye grums som du får i deg om du bruker presskannekaffe, kapsler, og annet som ikke filtrerer kaffen. Blant annet bønnerestegrums og usunne fettsyrer. Jeg kan ikke drikke verken kapselkaffe, presskannekaffe, eller kaffe fra kverne-maskinen på jobb, for jeg blir så dårlig i magen av grumset som følger med. 

Anonymkode: 52dbb...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke kapselmaskin, men opplevde noe liknende med perkulator. Veldig god kaffe, men får så vondt i magen etter en kopp 😕 

Kan ellers supe filterkaffe dagen lang, uten problem.

Filteret filtrere vel vekk et og annet fra kaffen som magen min ikke liker?

Anonymkode: 5ee6d...1ec

Vet at det er mer fett i kapselkaffe og mer kolesterol, men forskjellen er minimal, samt jeg vet at Nespresso sine kapsler er på samme nivå som espresso generelt. Kan det rett og slett være fettet man reagerer på?

Anonymkode: d416f...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...