AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Hei, Jeg trenger deres råd. Jeg har en sønn på 13 mnd som ikke går i bhg. Jeg er permittert fra reiselivsbransjen og hjemmeværende med han. Er kort fortalt alenemor for sønnen vår selv om jeg bor og er gift med far. Han er ikke særlig samarbeidvillig og legger fra seg all ansvar til meg. Jeg vil jeg studere igjen mens jeg er permittert også fordi jeg ønsker karriereendring. Jeg er ferdig med Vgs, gikk yrkesfag følge med studiespesialisering siste året. Jeg gikk eiendomsmegling på BI. Har 2 finans fag igjen og den såkalte muntlig eksamen i eiendomsmegling som jeg strøk på i 2013 for å bli eiendomsfullmektig. I tillegg må jeg gå to år i praksis for å bli autorisert eiendomsmegling. eller skal jeg heller studere for å bli autorisert helsesekretær? Dette er vanskelig avgjørelsen for meg. Håper dere kan hjelpe meg og gi meg forslag. takk Anonymkode: 0a3b6...6fb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Har du mest lyst til å jobbe som eiendomsfullmektig, eller helsesekretær? Om du ikke vil bli eiendomsfullmektig, og ikke tror du vil finne et arbeidsmiljø der du liker, er det ikke for sent å bytte. Men ikke bytt bare for å gjøre det- det høres ikke ut som at det er så altfor mye igjen på det opprinnelige studieløpet ditt. Generelt er jo et fullført studie mer verdt enn et som ikke er fullført, men ikke om du er bestemt på at det studiet ikke vil gi deg en fremtid du vil ha. Ville forøvrig ha byttet mann. Anonymkode: 75972...9cc 1
Gjest EmKay Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Hvis man ikke tar hensyn til hva du faktisk har mest lyst å jobbe med, hadde jeg nok valgt eiendomsmegler. Men jeg vil tro det yrket krever at din mann stepper mer opp som far, det er en del kveldsjobbing og helgejobbing. Jeg tror det er enklere å få jobb som megler, og jeg tror lønnsutsiktene er bedre. Det er også meglere som jobber i f.eks. forsikringsselskaper o.l. da de har en del relevante fag fra utdanningen. Jeg kjenner flere som har omskolert seg og blitt helsesekretær, og det virker som det er veldig vanskelig å få fast jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå