AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Da jeg gikk på videregående og det var OD uke laget gruppa vår mat for 100 personer som skulle selges til en symbolsk sum i lærerkantina. Det var selvbetjening og jeg så snart at det gikk over styr. Ansatte på skolen hørte ryktet om nesten gratis mat, så de styrtet inn i flokk og nærmeste ropte: Er det her det er mat? De første lesset på så maten gikk utfor tallerken og måtte balansere for å ikke miste tallerken i gulvet. Vi elever måtte be godt voksne mennesker roe seg og spare til de andre, men de hørte ikke på oss. De hadde jo betalt hele 25 kr for dette må vite. ved 35 porsjoner var det tomt. Det som skulle vare til 100 holdt bare til 35 folk. De som kom og skulle kjøpe og så at det var tomt, ble sure på oss som solgte. Har også vært med som frivillig på å servere den årlige gratis frokosten sponset av kommunen i byparken. Folk albuer seg fram og tar 8 !! skiver brød ( til seg selv) med pålegg i slengen samtidig som de får kona til å hente tilsvarende mengde frukt og juice. Den andre frivillige sa: dette ser jo nøyaktig ut som matkøen da jeg jobbet med vann og matforsyning for UNICEF i Mosambik. Altså jeg lurer i fullt alvor. Hva skjer i hodet på folk når de får gratis mat? Anonymkode: c16ec...186 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da jeg gikk på videregående og det var OD uke laget gruppa vår mat for 100 personer som skulle selges til en symbolsk sum i lærerkantina. Det var selvbetjening og jeg så snart at det gikk over styr. Ansatte på skolen hørte ryktet om nesten gratis mat, så de styrtet inn i flokk og nærmeste ropte: Er det her det er mat? De første lesset på så maten gikk utfor tallerken og måtte balansere for å ikke miste tallerken i gulvet. Vi elever måtte be godt voksne mennesker roe seg og spare til de andre, men de hørte ikke på oss. De hadde jo betalt hele 25 kr for dette må vite. ved 35 porsjoner var det tomt. Det som skulle vare til 100 holdt bare til 35 folk. De som kom og skulle kjøpe og så at det var tomt, ble sure på oss som solgte. Har også vært med som frivillig på å servere den årlige gratis frokosten sponset av kommunen i byparken. Folk albuer seg fram og tar 8 !! skiver brød ( til seg selv) med pålegg i slengen samtidig som de får kona til å hente tilsvarende mengde frukt og juice. Den andre frivillige sa: dette ser jo nøyaktig ut som matkøen da jeg jobbet med vann og matforsyning for UNICEF i Mosambik. Altså jeg lurer i fullt alvor. Hva skjer i hodet på folk når de får gratis mat? Anonymkode: c16ec...186 Jeg synes desperasjon er et ganske gjennomgående trekk ved mennesker. Det er langt mer vanlig å være desperat, fremfor ikke-desperat. Har observert mange ganger at desperate og grådige folk til og med setter i gang med å dømme. Skjønner ikke åssen de klarer det. Hadde tatt livet mitt om jeg hadde vært så begrenset. Det er jo ikke noe liv. Og disse folkene får mental dissosiasjon hvis du ikke synes de er interessante. 🙈 Anonymkode: 01711...11b 1
Momma Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Det er enkelte som totalt mister gangsynet når noe er gratis. Jeg mistenker at de grabber til seg (til og med ting de vet de aldri kommer til å bruke) fordi de anser det som penger de har tjent. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Dette ser man jo også når matbutikker har priskrig til jul eller påske. Folk går fullstendig amok og rasker til seg alt slik at andre ikke får. Anonymkode: d7346...430 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Jeg leste gratis mat - men her det faen meg ingenting. Kvakksalvere! Anonymkode: 81562...e62
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Overrasker meg ikke. Man så vel bare hvor paniske folk ble når de trodde at hele Norge skulle stenges og at ingen ville få muligheten til å kjøpe mat (enda det flere ganger ble poengtert at det IKKE var nødvendig å hamstre, det er nok til alle). Hyller ble rensket for toalettpapir og hermetikk, de som kjøpte kartonger med joikakaker har litt å bryne seg på fremover. Det går i «meg først». Ingen hensyn til de rundt. Husker jeg skulle handle inn til uka en gang, da var det igjen én pakke med noe (husker ikke hva det var, var noe kjøtt) og i det jeg skal ta den (jeg står altså rett foran hylla og var cm fra å ta pakka) så kommer det ei dame å griper tak i den å bare går. Hva faen liksom. Jeg ble bare stående helt sjokkert tilbake. Anonymkode: dcb54...9a2
Gjest ti10 Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 Har ofte tenkt på det samme. Tror mennesker må ha et eller annet primitivt hamstringsinstinkt som kommer fram når det er mulighet til å få noe gratis. Har observert folk som kommer flere ganger når det er gratis kaffe og kake ved f. eks. butikkåpning, er det gratis is til barn, så kommer det garantert noen voksne og prøver å snike til seg noe, osv., osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå