AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Del Skrevet 20. januar 2021 Her er mitt vitnemål. Hva tenker du? Jeg kunne ha prestert mye bedre om jeg hadde hatt bedre helse. Skal gjøre det bedre resten av studietiden. Jeg vet at jeg kan bedre enn dette. Er det OK for en arbeidsgiver å ansette en med så dårlige karakterer? Sett at jeg gjør det bedre fra nå av. .. 1 A 1 B 3 D 1 E Ellers: Bestått 3 fag med langsgående vurdering Anonymkode: 9701f...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg har verre karakterer og hatt det siden barneskolen. Det har ikke spilt en eneste rolle i livet mitt så bare ta det med ro. Jeg jobber i offentlig etat og får 435 i året. Lever bra. Karakterer spiller en rolle hvis du skal bli lege eller annet stort, men i vanlige yrker er det samme shiten. Anonymkode: b9330...7cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 20. januar 2021 #3 Del Skrevet 20. januar 2021 Herregud, ja. Du har jo klart både A og B, og tilsammen er vel dette et C-snitt. Du er nødt til å sette ned dine egne mål for karakterene, ellers vil du slite deg ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myjn Skrevet 20. januar 2021 #4 Del Skrevet 20. januar 2021 Spørs hva du studerer. I noen retninger er det kjempeviktig med B-C+++ i snitt for å få en god jobb, i andre så har det ingenting å si. Jeg vet også at noen steder, så er de mer opptatt av hva slags karakterer du får senere i studiet. Men vanskelig å si noe når du ikke har sagt hva du studerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Del Skrevet 20. januar 2021 Ingen har noen gang sett på mine karakterer. Jobber innen helse. Kun fravær, praksisvurderinger og egnethet/skikkethet Anonymkode: c0a36...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myjn Skrevet 20. januar 2021 #6 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har verre karakterer og hatt det siden barneskolen. Det har ikke spilt en eneste rolle i livet mitt så bare ta det med ro. Jeg jobber i offentlig etat og får 435 i året. Lever bra. Karakterer spiller en rolle hvis du skal bli lege eller annet stort, men i vanlige yrker er det samme shiten. Anonymkode: b9330...7cf Der tar du feil, karakterer fra universitetet spiller faktisk ingen rolle for å bli ansatt som nyutdannet lege. Det er kun erfaringen som gjelder. Hvis TS skal ha en "vanlig" jobb så har det kanskje ikke noe å si nei, men det finnes en del yrker der det faktisk er viktig med karakterer, så du kan ikke fortelle TS å ignorere det helt når vi ikke engang vet hva TS studerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Del Skrevet 20. januar 2021 TS her Jeg ser at firmaer som tilbyr sommerjobb ønsker å vite karakterer. De spør om enten gjennomsnitt eller hele vitnemålet 😐 Unødvendig synes jeg. Karakterer bør ikke stå i veien for å kunne få så verdifull erfaring. Anonymkode: 9701f...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her Jeg ser at firmaer som tilbyr sommerjobb ønsker å vite karakterer. De spør om enten gjennomsnitt eller hele vitnemålet 😐 Unødvendig synes jeg. Karakterer bør ikke stå i veien for å kunne få så verdifull erfaring. Anonymkode: 9701f...42c Jeg synes det er bra at internships og annen praksis ser på karakterer før de ansetter. Vi som har jobbet hardt og har kun A og B bør selvfølgelig få fortrinnsrett. Ellers hadde det jo ikke vært noen vits i å få noe bedre enn D i alle fag og man kunne brukt tiden på noe annet enn studier. Anonymkode: ef2da...160 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #9 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Her er mitt vitnemål. Hva tenker du? Jeg kunne ha prestert mye bedre om jeg hadde hatt bedre helse. Skal gjøre det bedre resten av studietiden. Jeg vet at jeg kan bedre enn dette. Er det OK for en arbeidsgiver å ansette en med så dårlige karakterer? Sett at jeg gjør det bedre fra nå av. .. 1 A 1 B 3 D 1 E Ellers: Bestått 3 fag med langsgående vurdering Anonymkode: 9701f...42c Jeg hadde og litt varierende i starten, fikk stadig bedre etterhvert og avsluttet med B i snitt. Du får teknikken på plass etterhvert Du hadde ikke fått A og B om du ikke hadde evne til dette her Gratulerer med de to! Anonymkode: 9c3f8...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 20. januar 2021 #10 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synes det er bra at internships og annen praksis ser på karakterer før de ansetter. Vi som har jobbet hardt og har kun A og B bør selvfølgelig få fortrinnsrett. Ellers hadde det jo ikke vært noen vits i å få noe bedre enn D i alle fag og man kunne brukt tiden på noe annet enn studier. Anonymkode: ef2da...160 Jeg fikk plass i et sånt program (som går for å rekruttere «de beste») og hadde et par D’ er og litt C blandt øvre karakterer på vitnemålet Hadde mye annen positiv erfaring fra blant annet frivillighet og de sa etter de mange og lange intervjuene og testene at «du er den eneste vi var 100% sikker på hele veien» Hull i CV’ en pga sykdom i tidlig 20 år etter VGS hadde jeg og. Ingen grunn for TS å gi opp. Såkalte «elitestudenter» er ikke alt i verden å trakte etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
powerpuffen Skrevet 20. januar 2021 #11 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): TS her Jeg ser at firmaer som tilbyr sommerjobb ønsker å vite karakterer. De spør om enten gjennomsnitt eller hele vitnemålet 😐 Unødvendig synes jeg. Karakterer bør ikke stå i veien for å kunne få så verdifull erfaring. Anonymkode: 9701f...42c Det er selvsagt ikke unødvendig, det er fordi de ønsker de beste studentene. Jeg tar en master i økonomi, og her er det ingen kjære mor når det kommer til de beste internshippene og jobbene ved endt utdanning. Jeg hadde alt fra A til D på bachelor, dog flest A og B. Har hatt sommerjobber i noen av Norges største bedrifter. Det gikk helt fint, selv med flere C-er og en D på vitnemålet. Så langt på masterstudiet har jeg fått kun A og B, men det har krevd så mye av meg at jeg ble syk i høst. Har satt mine egne krav litt ned for å ikke slite meg totalt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 20. januar 2021 #12 Del Skrevet 20. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er mitt vitnemål. Hva tenker du? Jeg kunne ha prestert mye bedre om jeg hadde hatt bedre helse. Skal gjøre det bedre resten av studietiden. Jeg vet at jeg kan bedre enn dette. Er det OK for en arbeidsgiver å ansette en med så dårlige karakterer? Sett at jeg gjør det bedre fra nå av. .. 1 A 1 B 3 D 1 E Ellers: Bestått 3 fag med langsgående vurdering Anonymkode: 9701f...42c Hadde det ikke vært for den ene "E'en" hadde det jo vært et C-snitt. Dette er enkel matte dersom du senere vil studere på masternivå. Du må ha C og minst 2 B'er eller en A for at du skal kunne kvalifisere for det. Dersom du allerede går et femårig masterløp frafaller dette argumentet. Som andre allerede har påpekt kommer veldig an på hva du skal jobbe innenfor jf jobb. Med unntak av juss og et fåtall andre fagfelt vektes ikke karakterer nevneverdig. Du har jo fått både A og B så du vet jo hva som kreves for å "sprenge" skalaen. Her er det bare å kjøre på tenker jeg. Lykke til Endret 20. januar 2021 av Den Sagnsomsuste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 20. januar 2021 #13 Del Skrevet 20. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nm. Endret 20. januar 2021 av Den Sagnsomsuste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #14 Del Skrevet 20. januar 2021 Dette er et gjennomsnittlig bra snitt, men det har også noe å si hvor mange studiepoeng de forskjellige fagene har. Har A-en 50 studiepoeng og E-en 10, så er snittet enda bedre. Det kommer også an på hva du studerer. Er du biolog, kommer neppe noen til å finregne på snittet ditt, men det er verre om du er jurist. Selv er jeg sistenevnte og kan skryte på meg et snitt uten A-er, med to B-er, åtte C-er, seks D-er og to E-er. Anonymkode: 5eab5...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå