Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby har ENDELIG begynt å sove natten gjennom men så har jeg klart å pådra meg en slags søvnforstyrrelse. Sovner stort sett greit men våkner raskt igjen og ligger våken hele natta. Hvis jeg er heldig klarer jeg å sovne igjen en liten time før baby våkner. Sover nesten mindre nå enn når baby var nyfødt, men hva kan man gjøre? Ammer fortsatt så det er vel begrenset hvilke medisiner jeg kan ta. Har prøvd klassiske tips som å stå opp og lese litt, pusteøvelser & avspenning men føler ikke det hjelper. 

Anonymkode: 7b396...a78

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde jeg det også.. Jeg klarte ikke slappe av og finne roen, lå på nåler og bare ventet på at babyen skulle lage lyd.. For meg hjalp det en god del da ungen fikk eget rom.. men det var mange drittmåneder med rævva søvn før det.. 

Anonymkode: 4e7bc...931

Skrevet

Tror det er vanlig, jeg også har hatt det sånn med begge mine. Det gikk over etterhvert som barna hadde sovet godt på natten en stund. Det som ser ut til å være permanent ødelagt er at jeg våkner tidlig selv når jeg har mulighet til å sove ut 😅 

Anonymkode: 8bed9...73e

• Liker 1
Skrevet

En ting som hjelper for meg er å høre på podcast (f.eks Misjonen, det er lett underholdning). Skikkelig lavt, og setter på sånn at jeg bare hører én. Hjelper alltid 😊

Anonymkode: f8c69...126

• Liker 1
Skrevet

Følger, da jeg har samme problem. Min er riktignok så liten at hn ikke sover natten gjennom, men har gått fra hundre til tre oppvåkninger/amminger i løpet av natta, men jeg sover like lite.

Anonymkode: 8243d...25c

Skrevet
On 1/20/2021 at 5:44 PM, AnonymBruker said:

Følger, da jeg har samme problem. Min er riktignok så liten at hn ikke sover natten gjennom, men har gått fra hundre til tre oppvåkninger/amminger i løpet av natta, men jeg sover like lite.

Anonymkode: 8243d...25c

Uff, I feel your pain. Jeg sov endelig i natt, våknet et par ganger men sovnet raskt igjen. Tok et langt bad mens jeg hørte på podcast, unngikk skjerm siste timen før jeg la meg og tok en antihistamin. Funket i alle fall i natt, så får vi se om det funker i natt igjen. Ts 

Skrevet

Vallergan tok jeg da jeg ammet. Etter samtale med lege.

Anonymkode: 00fc3...047

• Liker 1
Skrevet

Vi flyttet baby inn på eget rom da h*n var 6 mnd. Før det sov jeg nesten ikke. Våknet av alle lydene h*n lagde, eller ikke lagde. Ble det stille etter lyd måtte jeg sjekke om det var liv. Ved 6 mnd flyttet vi baby inn på eget rom og i løpet av en ukes tid så fikk jeg sove igjen. Vet at mange helsesykepleiere vil at barnet skal sove på rom med foreldrene til de er nærmere ett år, men det hadde aldri gått. Vi holdt ut til det som er "minimumskravet" og det var helt riktig for oss! 

Anonymkode: 8927a...ef6

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Vi flyttet baby inn på eget rom da h*n var 6 mnd. Før det sov jeg nesten ikke. Våknet av alle lydene h*n lagde, eller ikke lagde. Ble det stille etter lyd måtte jeg sjekke om det var liv. Ved 6 mnd flyttet vi baby inn på eget rom og i løpet av en ukes tid så fikk jeg sove igjen. Vet at mange helsesykepleiere vil at barnet skal sove på rom med foreldrene til de er nærmere ett år, men det hadde aldri gått. Vi holdt ut til det som er "minimumskravet" og det var helt riktig for oss! 

Anonymkode: 8927a...ef6

Takk men baby er 10 mnd og har sovet på eget rom i mange måneder allerede 😅 Tror nok jeg ligger og venter på at hun skal våkne selv om hun har sovet gjennom natten en stund. Baby PTSD. Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...