Gå til innhold

Hvor mye har dere på sparekonto?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

800.000 kr på sparekontoen, og 30.000 sammenlagt på bruks kontoen og bilkonto(ja, har egen sparekonto til bilutgifter) og 8.000 på Dreamsapp

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 1,6 mill på sparekonto. Ingen lån, nedbetalt hus/hytte/bil.

Anonymkode: 178f5...f56

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS her! 😎 Takk for alle svarene! Føler meg som white trash nå 😄

Faktisk ikke, jeg var mest interessert hvor mye folk har av likvide aktiver i tilfelle av force majeaur situasjon.

Jeg har en tung periode i livet mitt akkurat nå (svart stripe, som jeg kaller det), det forventes uplanlagte omkostninger til advokat, tannlegen og kanskje privat legeundersøkelse. Og jeg har nesten ingenting i buffer konto fordi jeg har alltid prioritert nedbetalling av lån. Og bare lurer på hvordan andre gjør dette...

Anonymkode: adcf5...9e5

Vi har nedprioritert betaling av lån og setter pengene i aksjefond. Bruker et kredittkort med limit på 100.000,- til daglig "drift" og betaler regningen hver måned så det er null gebyrer og renter som påløper. Da har jeg likvide midler på kortet, må vi bruke mer enn vi kan nedbetale med neste lønning har vi god tid til å selge noen fondsandeler.

Anonymkode: 8f3ad...9b5

• Liker 2
Skrevet

Har ca 500 000 

Anonymkode: 52eef...685

• Liker 1
Skrevet

Ikke en sjit. 

Betalte 400 000,- ned på lån nylig, også røk fryser, vaskemaskin og oppvaskmaskin i løpet av 6 uker 🤦‍♀️ Men mannen har 2-300 000,- på konto da. 

Anonymkode: 63dd1...bf6

• Liker 1
Skrevet

Ca. 200 000. Mannen har rundt 300 000.

Anonymkode: 4702c...779

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke prioritert nedbetaling av huslån. Vi har prioritert å spare i fond. Vi har en god sum der, og har penger tilgjengelig i løpet av noen dager dersom behovet melder seg. Vi har også 50% belåningsgrad på huset, så alltid mulighet til å låne litt mer. Men det tar selvfølgelig litt lengre tid.

Anonymkode: 8cce1...e38

• Liker 1
Skrevet

140k på sparekonto. Studielån på ca 295.000 kr, ikke noe boliglån (er også 23 år).

Anonymkode: 0ce85...39f

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

TS her! 😎 Takk for alle svarene! Føler meg som white trash nå 😄

Faktisk ikke, jeg var mest interessert hvor mye folk har av likvide aktiver i tilfelle av force majeaur situasjon.

Jeg har en tung periode i livet mitt akkurat nå (svart stripe, som jeg kaller det), det forventes uplanlagte omkostninger til advokat, tannlegen og kanskje privat legeundersøkelse. Og jeg har nesten ingenting i buffer konto fordi jeg har alltid prioritert nedbetalling av ln. Og bare lurer på hvordan andre gjør dette...

Da skjønner jeg spørsmålet litt bedre😊. Da blir det jo naturlig å inkludere aksjer og fond også, siden det er likvide midler. 

Ja, buffer er lurt å ha, selv om man har lån. Jeg har sluttet helt å betale ned ekstra på studielånet, og setter heller pengene i fond. Avkastningen er høyere enn rentene på lånet, og i tillegg har jeg penger i bakhånd hvis det skjer noe. 

• Liker 1
Skrevet

Av alle ting har jeg Krugerrand verdt ca. kr 100.000,- .

Anonymkode: deba3...d69

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ca. 120 000,- på sparekonto.

Betalt siste avdrag på boliglånet i desember og 3 år gammel bil uten lån. 

Anonymkode: 7987a...9b1

• Liker 1
Skrevet

Sparekonto leser jeg som tilgjengelige midler på en bankkonto (til lav rente, samt at man selvfølgelig også må tenke på inflasjonen), og ikke nedbetalt bolig og fondsparing. Vi (samboer og jeg) har for tiden for mye på sparekonto, da vi har flyttet litt rundt på investeringer og ikke har fått re-investert det hele ennå. Så omkring 3 millioner. Normalt ønsker vi ikke å ha mer enn 6x månedlig forbruk. Vi har noe i kontanter istedet for på sparekonto pga negativ bankrente (bor ikke i Norge).

Anonymkode: 21657...47a

• Liker 1
Skrevet
21 hours ago, Knirke said:

Jeg har sluttet helt å betale ned ekstra på studielånet...

Kjæresten min prøver å nedbetale studielånet sitt så lenge så mulig bare for å føle seg yngre 😄

• Liker 1
Skrevet

Så mye folk har. 

Trodde det var ok med 80 000 jeg, men ser her "alle" har mye mer. 

Har 500 000 i huslån og salgsverdi ca 1.7. Alene. 

Er det dårlig? 

Anonymkode: 3c547...785

• Liker 1
Skrevet

Hadde greit inntil en skade sendt meg i aap. Korona har dessverre ikke respekt for maxdato på sykemelding så ved å gå ned 10k netto i mnd. var det greit å finne noen slanter på sparekontoen. Hadde vel aldri trodd jeg skulle havne der...

Anonymkode: efb6d...9a1

Skrevet

Jeg har 380 000 fordelt på BSU, fond, kapitalkonto og i Dreams (småsparing som ferie, ny telefon m.m). Mannen har 600 000. Sjeleglad for det nå da jeg har blitt rammet av sykdom og han har blitt arbeidsledig. Så nå tærer vi litt på oppsparte midler. For fem år siden var jeg alltid tom på konto før lønningsdag så det er aldri for sent å starte sparingen! 

Anonymkode: f51ce...7fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Så mye folk har. 

Trodde det var ok med 80 000 jeg, men ser her "alle" har mye mer. 

Har 500 000 i huslån og salgsverdi ca 1.7. Alene. 

Er det dårlig? 

Anonymkode: 3c547...785

Slike tråder vil alltid tiltrekke folk som er interessert i økonomi/sparing, så det er nok ikke representativt for hva folk flest har. Selv har jeg litt mer enn 3 ganger månedsinntekt (netto) på bufferkonto. Håper å kunne spare litt i fond fremover, nå som jeg er ferdig med en del håndtverkerregninger.

Ifølge formuesstatistikken i SSB (kildetabell 10315) var gjennomsnittlig nettoformue for hushold beregnet til 2,88 millioner kroner for 2018 (siste året i statistikken). Gjennomsnittlig bankinnskudd var beregnet til 507 600 kr for hushold. Studenthushold er ikke med i statistikken. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...