Gå til innhold

Er det overtroisk å tro at vi er født med og har en viss type energi som avgjør hva vi tiltrekker oss i livet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele livet mitt føler jeg at jeg har gjenopplevd det samme. Bare at det skjer med forskjellige personer og steder. Men det er ofte samme problemet og situasjon som dukker opp. Og så er det hvilke type mennesker vi tiltrekker oss. 
Jeg har merket at jeg har fått et slags fall ofte når jeg har prøvd å rømme fra alt jeg er, og så har jeg elsket mitt nye liv, men mot min vilje så gjorde jeg liksom bare kom tilbake til det jeg ikke ville være i.
En annen ting er at jeg kan kjenne om jeg har veldig lave energier. Da mener jeg ikke at jeg er sliten og trett, men at jeg har svake energier. Da får man ikke kontakt med omverdenen på en måte, det kjennes stengt ut. Ingen svarer deg, ingen har tid, ingen repsponderer på snap og det er som om alle bare ligger hjemme og sover.
Men plutselig kjenner du deg positiv en dag, du styrer liksom alt i livet ditt, og da får du plutselig mange meldinger. Alle skal plutselig finne på noe med deg, du blir kalt inn til jobbintervju, det kjennes som om du nesten kan få alt du vil. 
Men hvorfor er det slik? Hvordan styrer man disse energiene mer selv? Eksisterer de eller er dette bare ren innbilning? 

Anonymkode: cc073...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er ren innbilning..

Anonymkode: 49428...09a

Skrevet

Tiltrekningens kraft

Anonymkode: 76b6b...90e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tiltrekningens kraft

Anonymkode: 76b6b...90e

Ja men det er jo litt «høna eller egget»? Hvorfor faller energien plutselig? Eller det noe jeg har valgt slik at de falt? 
Når jeg har lave energier så er jeg også mer desperat, og føler meg bare avvist, noe som igjen gjør at energien blir lavere. Men den kan plutselig heves igjen. Det kan faktisk være nok å se en viss person på avstand, uten at man snakker med vedkommende. Enkelte mennesker bare har en effekt på meg som hever energier, men det er de færreste altså. Men jeg kjenner de som regel ikke.. men dette er kortvarig heving og litt «feil». 
Trening kan heve det en del da.

Du har også mennesker som drar ned. Det kan til og med være din egen mor, det. Selv om hun ikke mener det..

Anonymkode: cc073...392

Skrevet

Jeg syns dette er et spennende tema. Jeg har litt troen på at det er noe i dette med «tankens kraft», «the secret». Og jeg har bl.a begynt å få litt troen på at negativt stress og negative tanker kan skape fysiske problemer i kroppen. For å gi noen eksempler; jeg tror jeg alltid har vært litt usikker på meg selv, helt fra jeg var liten, usikker på om jeg var bra nok, om noen ville like meg, om jeg fikk til skolearbeid og fritidsinteresser bra nok, og etter hvert om de mennene jeg falt for og den type menn jeg ønsket et forholdt til, ville vise interesse for meg. Jeg har alltid tvilt. Jeg har tvilt på meg selv, jeg har hatt ufrivillig mange negative tanker, frustrasjon, oppgitthet, usikkerhet, sårbarhet, tristhet, sinne, misunnelse.. jeg tror alt dette har vært så tungt for kroppen at kroppen har svart med fysiske smerter i form av senebetennelser, muskelsmerter, hjertebank, ekstraslag, magekatarr og leddgikt. Og dess mer fysiske smerter, dess mer negative tanker og følelser. En vond sirkel. Jeg har begynt å lure på om det er noe i dette, at hvis man klarer å ta bort negative tanker og følelser, så vil kanskje kroppen får det bedre fysisk også, på sikt? Jeg syns det høres logisk ut. Den eneste logiske bristen er jo små barn/babyer som er kronisk syke, som f.eks blir født med en sykdom hvor immunsystemet angriper kroppen, de har jo ikke rukket å ha så mange negative tanker, akkurat. Eller alle de der ute som er negative hele livet, men som aldri opplever virkelige problemer, hvordan kan det isåfall ha seg? 🤔

Jeg tror dette med kjærlighet er litt av det samme. Hvis man tror man ikke fortjener den type mann man ønsker og føler er riktig for seg, så vil man heller ikke finne denne mannen. Eller vennskap, hvis man innbiller seg at en venn eller flere ikke liker en så godt, så vil kanskje den aktuelle vennen ikke høre fra seg så mye, kanskje pga energien man sender ut? 

TS, det du skriver om å elske sitt nye liv, men så skjer det noe og man faller tilbake til det gamle, det har jeg også opplevd mye. Jeg har kjempet for å få til livet jeg ønsket, men smertetilstander i kroppen hindret meg gang på gang. Kan det skyldes disse usikkerhetene? Den indre subjektive følelsen av å ikke være god nok til det livet man virkelig ønsker, verken i kjærlighetslivet, sosialt sett eller i yrkeslivet? ❤️

Anonymkode: 511f4...8a9

Skrevet

Tipper det er mest "confirmation bias"  - altså at du har valgt deg ut dette som teori, og ser alle tegn som bekrefter teorien din. 

Anonymkode: 1c625...38f

• Liker 2
Skrevet

Du burde lese litt om tankefeil, da vil du forstå at dette ikke er realistisk. Du kan ille bare basere deg på følelser dersom du skal finne ut av og forstå noe, du må kunne klare å forklare hvorfor og hvordan det er slik!

Anonymkode: a818f...3e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...