AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Hei! Jeg ønsker å prøve en mer naturlig deodorant enn den jeg bruker i dag som er fra Nivea. Er det noen som har tips/anbefalinger til meg? Jeg har sett en del deodoranter i krem-form, men ønsker helst å holde meg til en type roll-on. Til nå har jeg kun forsøkt Weleda roll-on, den luktet myggspray, så den gikk rett i søpla. Anonymkode: 7a9a6...d07
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Neutral eller ænglamark. Anonymkode: 69a3d...4e9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Neutral eller Vichy uten parfyme. Helt fri for lukt. Anonymkode: 335bf...b12
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Den eneste jeg har likt heter Wild. Bestiller fra england. Den er også zero waste, og fri for aluminium og en haug av andre ting. Anonymkode: 2eff9...e7e 1
Eilis Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 Jeg bruker en krystall deo fra helsekost. Stopper ikke svetten og man trenger en tilvenningsperiode. Jeg synes den funker bra, eneste er at jeg bytter genser litt oftere. Før det brukte jeg en hjemmelaget en, funket bra det men var i krem/flytende form.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Den eneste jeg har likt heter Wild. Bestiller fra england. Den er også zero waste, og fri for aluminium og en haug av andre ting. Anonymkode: 2eff9...e7e TS her: Ja, den virket veldig lovende. Helt til jeg leste om mange som opplevde flekker spesielt på mørke klær. Og jeg går hovedsakelig i mørke t-skjorter og gensere. Men tusen takk for tips Anonymkode: 7a9a6...d07
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 Jeg bruker også krystall/salt deodorant som jeg kjøper på coop mega. Den er veldig god på å stoppe lukt (kanskje den beste jeg har brukt), men som en annen sier her så stopper den ikke svetten. Jeg syns det går greit, selv om jeg svetter en del. Den er helt uten skadelige stoffer, er bare lagd av salt. Anonymkode: f415c...e91
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #8 Skrevet 23. januar 2021 Du kan prøve denne eller denne. Disse brukte jeg da jeg var veldig opptatt av naturlig deodorant. Jeg prøvde også noen typer i fast form med natrium bikarbonat - men disse reagerte jeg voldsomt på med hissig utslett under armene. Nå benytter jeg deo fra dermica uten parfyme og aluminium fra apotek 1. Klarer ikke finne lenke nå - håper den ikke er gått ut av produksjon 😕 Anonymkode: 16acc...43b
spitonit Skrevet 3. februar 2021 #9 Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 3.09): Du kan prøve denne eller denne. Disse brukte jeg da jeg var veldig opptatt av naturlig deodorant. Jeg prøvde også noen typer i fast form med natrium bikarbonat - men disse reagerte jeg voldsomt på med hissig utslett under armene. Nå benytter jeg deo fra dermica uten parfyme og aluminium fra apotek 1. Klarer ikke finne lenke nå - håper den ikke er gått ut av produksjon 😕 Anonymkode: 16acc...43b TS her: Er det denne deodoranten fra apotek 1 du bruker? https://www.apotek1.no/produkter/dermica-sensitiv-deo-u-alumini-981869p
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #10 Skrevet 3. februar 2021 TS her: Jeg kjøpte Salt of the earth fra Coop mega som jeg ser flere har nevnt her, men den funka dårlig for meg. Luktet fort veldig svett. Nesten mer svettelukt enn det jeg lukter uten deodorant... Anonymkode: 7a9a6...d07
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #11 Skrevet 3. februar 2021 Jeg bruker Avera sin. Basert på aloe vera, bestilles hos konsulent. Anonymkode: 4bceb...b00
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #12 Skrevet 3. februar 2021 Jeg merker aldri forskjell med og uten deodorant, bortsett fra at det blir mer væske når jeg svetter og har på deo. Anonymkode: ffd11...30f
Djungelvrål Skrevet 3. februar 2021 #13 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Kan bruke stick-form men klør litt av disse også. Bruker dove sine. Jeg tåler ikke aluminiumklorid og kan aldri bruke vanlig roll on. Stoffet i stick er litt mildere. Prøvd diverse uten men lukter høgg etter få timer. Bla, nivea, dr, greve, body shop, Er nok få andre ting som funker i form av å stenge/tette porene slik aluminium gjør. Endret 3. februar 2021 av Peonjenta
SpeilEggos Skrevet 7. februar 2021 #14 Skrevet 7. februar 2021 Jeg sverger til produktene fra Dr Greve. Lukter mildt og inneholder ikke giftstoffer. Roll-on deoen er jeg også veldig fornøyd med 🤩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå