AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Skrevet 20. januar 2021 Synes jeg hele tiden hører om hvor god effekt folk har hatt av å kutte ut enten gluten eller melk, uten å nødvendigvis ha noen påvist allergi. Er selv plaget med magen, og har en del betennelser i kroppen, i tide og utide. Sitter litt langt inne å kutte melk eller gluten, det er jo matvarer jeg bestandig har tenkt på som en naturlig del av kostholdet. Dere som har kuttet ut en eller begge, hadde det noe effekt? Anonymkode: c1979...988
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #2 Skrevet 20. januar 2021 Ville absolutt forsøkt kutt gluten. Prøv det først og heller prøv melkeprodukter senere. Tror nok gluten er en absolutt versting for de som har problemer. Man har studier på at gluten kan være negativt for mennesker med leddgikt, som eksempel. De som har auto immune sykdommer, mageproblemer og den slags burde absolutt prøve 1 måned. Om du ikke merker no forskjell kan du alltid gå tilbake til å spise det. Anonymkode: a4ac3...385 1
WhiteSwan Skrevet 20. januar 2021 #3 Skrevet 20. januar 2021 Det er helt unødvendig å drikke brystmelk som ikke engang er beregnet for mennesker, det er ikke rart du får vondt i magen av det. Det kan du lett bytte mot plantemelk som faktisk er laget for mennesker
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Synes jeg hele tiden hører om hvor god effekt folk har hatt av å kutte ut enten gluten eller melk, uten å nødvendigvis ha noen påvist allergi. Er selv plaget med magen, og har en del betennelser i kroppen, i tide og utide. Sitter litt langt inne å kutte melk eller gluten, det er jo matvarer jeg bestandig har tenkt på som en naturlig del av kostholdet. Dere som har kuttet ut en eller begge, hadde det noe effekt? Anonymkode: c1979...988 Dersom du har magetrøbbel så skal du forsøke low foodmap diett i 2-3 måneder. Det er helt udramatisk og ufarlig og noe det bare er å sette i gang med. Finnes enkelt tilgjengelige resurser om dette på nett. Kroppen din bryr seg ikke om fettstoffene og sukkerertene og proteinene den fordøyer kommer fra bananl, ku eller rug. Er du sensitiv (reagerer med kvalm eller diare men ikke allergiske reaksjoner som kløe eller opphovning) allergisk (får en histaminreaksjon) eller ute av stand til å bryte ned stoffer (aka de går hele gjennom tarmen og forårsaker irritasjon) så er du det mot matens «grunnstoffer». Ja, det eksisterer en hardnakket myte om at gluten er roten til alt vondt på Internett. Det eksisterer også en myte om at jorden er flat på Internett. Begge har like mye hold. https://www.monashfodmap.com Ikke Finn opp kruttet på nytt, Ts. Det er oppfunnet. Har du betennelser? Følg oppskriften over. Anonymkode: e4a0d...b1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå