AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #1 Del Skrevet 20. januar 2021 Er interessert i å kjøpe en leilighet som desverre har kjøkken med kullfilter ventilator😒 fra 2018. Jeg hadde det i den forrige leiligheten min, (med gammelt kjøkken) og det fungerte dårlig. Fett i hele vifteskapet. Viften i denne leiligheten henger for seg selv på en flislagt vegg tvers ovenfor vindusveggen, så vanskelig å legge slange ut, uten å måtte omtrent lage nytt kjøkken. Er dagens kullfilter dårlige? Hva gjør jeg? 🤨 Anonymkode: 0fe88...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 20. januar 2021 #2 Del Skrevet 20. januar 2021 De er elendig, typisk for "miljøvennlige" hus, har en slik selv og må vaske fett av vegger og ventilator konstant. Skifter kull filter hver 3 måned men det hjelper lite, måtte til slutt erstatte selve elektronikken da fett hadde kortsluttet lys og av/på knapper. Lev med det eller unngå kjøp av en slik leilighet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #3 Del Skrevet 20. januar 2021 Det er søppel Anonymkode: 542e0...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keppe Skrevet 20. januar 2021 #4 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg har ventilator med kullfilter og synes den bråket helt enormt. Kunne godt tenke meg å bytte den yt med en stillegående ventilator. Opplever ikke at der samles seg mye fett men må faktisk åpne vinduer når jeg koker eksempelvis pasta... mye damp selv med ventilatoren gående... Kommer aldri å velge det igjen. Nok dessverre vanskelig å få til en løsning på ditt kjøkken 🤨 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #5 Del Skrevet 23. januar 2021 Ts her. Har bestemt meg for ikke legge inn bud pga denne kullfilterviften. Umulig å legge ut slange,da må kjøkkeninnredning forandres... Ts Anonymkode: 0fe88...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #6 Del Skrevet 23. januar 2021 Har tilsvarende løsning fra 2018,synes det funker helt fint. Den bråker når den kjøres opp i kraft, men det plager meg ikke. Ikke plaget med fett/belegg. Anonymkode: 0aa57...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2021 #7 Del Skrevet 23. januar 2021 Synes kullfilter fungerer helt fint. Har hatt vifte fra Røroshetta. Aldri vært noe som helst problem. Nå pusser jeg opp nytt kjøkken på nytt sted. Denne gangen blir det bora med kullfilter. Kan trekke det ut, men mye lettere å ha et kullfilter. I de fleste eldre leiligheter må man ha kullfilter grunnet ventilasjon. Anonymkode: 97602...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 24. januar 2021 #8 Del Skrevet 24. januar 2021 Jeg har aldri hatt slikt. Tenker på all dampen som kan produseres under matlaging. Hvor blir den fuktigheten av? Skal det være et poeng med en slik intern sak så bør det jo finnes et system for å kondensere dampen og en vanntank der vannet samles og kan (manuelt) fjernes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #9 Del Skrevet 24. januar 2021 skrue skrev (22 minutter siden): Jeg har aldri hatt slikt. Tenker på all dampen som kan produseres under matlaging. Hvor blir den fuktigheten av? Skal det være et poeng med en slik intern sak så bør det jo finnes et system for å kondensere dampen og en vanntank der vannet samles og kan (manuelt) fjernes. Ja, og det gjør jo for eksempel bora sine platetopper med ventilator Anonymkode: 97602...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #10 Del Skrevet 24. januar 2021 Du kan stort sett ikke få montert avtrekksvifte som ikke er kullfiltervifter i eldre bygårder med naturlig avtrekk (ikke vifte på toppen av luftekanalene som hjelper til å trekke ut luft). Det er ikke lov å koble avtrekksvifter til luftekanalene, og det er ikke lov å koble dem ut gjennom en ventil på siden av bygget. Avtrekket skal gå over tak. Så det er ikke så mye valg. Anonymkode: 7bb03...46d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå