Gå til innhold

Bilder av barnet i barnehage app

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når den ene forelderen vil at barnet skal bli lagt ut bilde av i appen barnehagen bruker, og den andre forelderen ikke vil, hvordan er rettighetene på dette? Begge foreldrene har foreldreansvar.

Anonymkode: 4650b...93e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere delt foreldreansvar betyr det vel at det trengs kun en av dere for å gi samtykke på vegne av barnet - slik jeg har skjønt det?

Anonymkode: 140db...634

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke fasit men: 

Ved å ha bilder på profil gir jo bare fordeler ved feks evaluering. Da vet alle hvem man har tilstede og hvem som er borte. Kjekt for nyansatte og vikarer.

Bilder til dagsrapport har barnet mange goder av. Kan fortelle og vise om dagen sin til foreldre ved feks middagsbordet eller legge tid. Ved språkvansker kan det hjelpe dere å sette ord på og forstå hva barnet forteller. Dere får en oppdatering på hvordan barnet har det og hva barnet har drevet med løpet av dagen.

Har ikke møtt på foreldre tidligere som ikke ville ha det🤔 Hva er grunnen til det?

Anonymkode: 3940b...f59

• Liker 1
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Tenker også at man bør diskutere hvorfor. Selv ønsker jeg ikke at noe skal ligge åpent, men det er en stor fordel å bruke bilder for å utvikle språk. Hos oss skriver de dagbok i barnehagen og legger ved bilder. Hvis jeg spør hva han har gjort i barnehagen, husker han aldri hva han har spist, hva han har gjort osv., eller sier bare «vet ikke».

Hvis jeg har bilder å gå utifra kan jeg si: «var dere på tur til gapahuken i dag dere da? Hva gjorde dere der?» Eller: «Jeg så i dagboka at du hadde lekt med Petter i dag, hva gjorde dere?» «Jeg så at dere hadde bål på tur, lagde dere noe godt å spise?» 

Skrevet

Her bruker vi bildene som legges ut aktivt hjemme der barnet kan se på bildene og fortelle hva han gjorde den dagen og se på de andre barna det er bilde av og si navnene deres (han er 2 år). Har merket at etter vi begynte å se på bildene og snakke om barnehagen, så har levering gått mye bedre. Han gleder seg til barnehagen og løper inn i avdelingen sin når vi kommer om morgenen. 

Anonymkode: 94d86...cb4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker foreldrene bare må bli enige, og årsaken til at man sier ja eller nei teller.

-Hvis de bor sammen, den ene er bare hyperskeptisk til alt av bildedeling: diskutér akkurat denne appen og hvem som har tilgang, og fordeler og ulemper ved å tillate det eller ikke. Den som sier nei har vetorett syns jeg her, ihvertfall hvis den andre ikke har veldig sterke begrunnede meninger for. 
-Hvis man er skilt, men har 50/50: samme som over.
-Hvis man er skilt, og den med minst samværsprosent ønsker å se bilder, da ville jeg godtatt bildedeling selvom jeg i prinsippet var mot. Det er bare å være vrang og vanskelig. Klart det kan være til glede for den som ikke ser barnet til daglig.
-Hvis den som er mot bare er mot pga av den andre er for: Den som er for "vinner"'
-Samme som over motsatt vei: Hvis den ene insisterer på bildedeling fordi h*n vet at eksen har sterke prinsiper mot det, Den som er mot "vinner".

Men altså, bli enige.

Anonymkode: 2016c...4aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...