Gå til innhold

Søke om overflytting, hva skriver man i søknaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble ansatt i et ganske stort firma for under et år siden. Pga covid ble jeg permittert i 4 måneder, så det var jo ikke akkurat en "flying start" på karrieren (dette er min første faste jobb etter studiene)... Nå har det dukket opp en stilling på en nystartet avdeling, som jeg har veldig lyst på. Det er samme type stilling som jeg har nå, bare på et annet arbeidssted. De vil selvsagt ha noen med mest mulig erfaring, og jeg anser sjansen for å få den som ganske liten, men jeg vil prøve å søke likevel.

Men hva skriver jeg i søknaden? CV'en min har de jo, og intervju har jeg jo vært på. Om jeg oppgir referanser fra nåværende arbeidsplass, er jeg nødt til å spørre dem først? Jeg vil jo helst ikke at de skal vite at jeg har søkt, siden jeg ikke vil gi innrtykk av at jeg er misfornøyd... 

Anonymkode: 38436...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være sulten på nye utfordringer er ikke å gi et inntrykk av en er misfornøyd med nåværende arbeidssituasjon mener nå jeg. Jeg ville gått all inn for å få den stillingen jeg, dersom du virkelig vil ha den. Du har jo sånn sett ingenting å tape?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...