jente960 Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Er det noen som har erfaring med å flytte til et nytt sted helt alene? Jeg har lenge hatt lyst til å bo et annet sted i Norge, men har liksom aldri hatt «guts» nok til å gjøre det. Jeg har et godt og sosialt nettverk rundt meg her jeg bor nå, men føler også at alle rundt meg har sitt å rutte med, mens jeg føler jeg sitter litt igjen, så kommer alltid denne tanken og følelsen igjen hvert år om å flytte og prøve et annet sted. Jeg er utdannet barnehagelærer, så jeg tror ikke det vil bli vanskelig å få meg en ny jobb. Jeg har også slektninger der jeg ønsker å flytte, så helt alene kommer jeg ikke til å bli, og samtidig så liker jeg også tiden for meg selv. Tips og råd mottas med stor glede 😊
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #2 Skrevet 24. januar 2021 Hvis du har lyst, synes jeg at du skal gjøre det! Det er ikke verre enn at om du mistrives så kan du enten flytte hjem, eller velge et annet sted etter en periode. Viktig å gi det litt tid, trivsel kan komme etter hvert. Om du vil trives avhenger av hvem du får som kolleger, hvordan arbeidssituasjonen/ledelsen fungerer, hvordan du liker deg der du bor, om du lett blir kjent med folk og hvordan de mottar deg, og så videre. Den første gangen jeg flyttet for meg selv (i 20-årsalderen for å studere) følte jeg meg ganske alene i starten, men så ble jeg mer kjent, og jeg vokste veldig mye og ble svært selvstendig. Måtte ordne ut selv. Du forteller at du har slekt på stedet der du tenker deg, og det kan være en fordel. Da har du noen å spørre om hjelp om du trenger det, og du kan invitere til deg, og bli invitert. De kan også hjelpe deg å bli kjent i byen, og komme med tips om hvor det er ok å bo. Skulle du bli syk vil du ha familie i nærheten. Personlig liker jeg helst å bo der det er god kommunikasjon, nærhet til butikker, treningssenter osv. Da har du alt i nærheten. Veldig greit med gangavstand til jobb, da er det også mer lettvint om du skal invitere noen til deg, eller finne på noe etter arbeidstid. Det er verre å bli kjent med folk om du bor avsides, da blir du mer isolert. Nå blir dette mye selvfølgeligheter, føler jeg, men vet ikke helt hvilke tips du ønsker deg. Du vil i hvert fall ikke tape noe på å prøve noe nytt, du trenger ikke bo på det nye stedet lenger enn du ønsker selv. Anonymkode: fd0ca...67a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #3 Skrevet 24. januar 2021 Jeg synes absolutt du skal "gutse på" og gi denne drømmen din et forsøk. Som allerede nevnt over her så trenger du ikke å bli boende der lenger enn du vil. Man angrer dessuten oftere på det man ikke gjorde, enn det man gjorde.... (I dette tilfellet er det ikke så mye å angre på, for om du ikke trives så kan du bare flytte igjen 😊) Anonymkode: fa279...cba
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2021 #4 Skrevet 28. januar 2021 Gjør det! Dra til et eller annet absurd lite sted og se på det som en eksotisk opplevelse. Gjerne feks med natur du liker eller noe sånt. Så drar du bare hjem igjen hvis du mistrives. Anonymkode: f69c4...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå