AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Skal ikke gå så veldig nøye inn på hva som skjedde med meg da jeg var yngre, men et familiemedlem begikk en type overgrep over mange år. Jeg har gått i terapi, men blir møtt med "du fungerer jo i dagliglivet, her det ikke noe problem," mens jeg går og føler på at jo, det er et problem. Jeg fungerer ikke i samliv. Jeg sitter og føler på at det er min feil og jeg kunne stoppet det, men jeg var veldig ung, og jeg var 16 år før jeg endelig turte å si ifra. Det ble en liten sak, men han er en fri mann i dag og familien hans vet ikke om det den dag i dag. Uansett, er det noen her som har kommet seg over noe sånt på egenhånd, og har noen tips og råd? Tar imot alt jeg kan få, det føles håpløst å komme seg videre. Anonymkode: 5e4b7...f6a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Nei, ble utsatt for overgrep som barn og minnene blir sterkere når andre tøffe ting skjer i livet. Da er det nesten uholdbart. Utad kan det se normalt fint ut. Er jo ikke noe jeg forteller til noen. Anonymkode: d297a...8f8
anonym090405 Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Å gå gjennom noe sånt, må være helt forferdelig, og sikkert helt ubeskrivelig vondt. Mitt beste råd til deg er å søke mer profesjonell hjelp, selv om du ikke har lykkes med det før, så tenker jeg at det kan være lurt å prøve med eventuelt en psykolog, og forklare situasjon. Videre vil jeg si at å prøve å komme seg gjennom detta alene, må være ekstra tungt for deg. Hvis du ikke vil prøve profesjonell hjelp, så vil jeg tro at det hadde vært lurt å snakke med noen du føler deg trygg på, som ei god vennine. Det å føle seg hørt (noe som du ikke ble i terapi) kan virke hjelpende. Lykke til❤️
Silva Pluvialis Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Har du prøvd psykomotorisk fysioterapi? ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå