AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Vi er snart 30 og vi kjøpte hus sammen for 5 år siden. Har gått veldig fint. Jeg kunne fint levd sånn mye lengre men er det i det hele tatt innafor? Anonymkode: 14057...29f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Vi er snart 30 og vi kjøpte hus sammen for 5 år siden. Har gått veldig fint. Jeg kunne fint levd sånn mye lengre men er det i det hele tatt innafor? Anonymkode: 14057...29f Det er min eneste mulighet for å eie bolig, forresten. Har ikke mulighet til å betjene et svært lån på egenhand. Tvillingen og jeg har delt på utgifter og levd fint sånn. Anonymkode: 14057...29f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Hvorfor ikke? Så lenge dere begge er enige, stå på. Se på Vita og Wanda, funker for de. Synes det virker som en fin løsning. Anonymkode: 9670b...938 11
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 35 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke? Så lenge dere begge er enige, stå på. Se på Vita og Wanda, funker for de. Synes det virker som en fin løsning. Anonymkode: 9670b...938 Det var et fint eksempel. Vi deler absolutt ikke seng da hehe. Dette var min eneste mulighet til å eie noe. Vi venter i det lengste med å selge da vi skal pusse opp litt her og der for å øke verdi i bolig. Grunnen til at jeg spør er fordi en gammel skolevenn av meg syntes det var litt underlig. Ellers har vi bare fått positive tilbakemeldinger. Mine foreldre tilbød meg å kjøpe utleie delen hjemme hos dem. Egen inngang, kjøkken, toalett og alt. Men jeg føler det hadde vært enda mer underlig? Eller er det bare jeg som overtenker? Sikkert ikke en dårlig løsning heller. Skulle ønske jeg bare dreit i hva folk tenker Anonymkode: 14057...29f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var et fint eksempel. Vi deler absolutt ikke seng da hehe. Dette var min eneste mulighet til å eie noe. Vi venter i det lengste med å selge da vi skal pusse opp litt her og der for å øke verdi i bolig. Grunnen til at jeg spør er fordi en gammel skolevenn av meg syntes det var litt underlig. Ellers har vi bare fått positive tilbakemeldinger. Mine foreldre tilbød meg å kjøpe utleie delen hjemme hos dem. Egen inngang, kjøkken, toalett og alt. Men jeg føler det hadde vært enda mer underlig? Eller er det bare jeg som overtenker? Sikkert ikke en dårlig løsning heller. Skulle ønske jeg bare dreit i hva folk tenker Anonymkode: 14057...29f Denne gamle skolevennen din er kanskje ikke så vant med å tenke utenfor boksen da. Husker jeg synes det virka så rart også da V&W plutselig kom på skjermen og viste at de til og med sov i samme seng. Men når jeg tenker meg om, liker jeg ideen bedre og bedre. Jeg synes det høres ut som en fin løsning å bo med søsken (til og med tvilling!). Anonymkode: 9670b...938 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Synes det høres veldig koselig og praktisk ut Anonymkode: ce82b...caa 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 Synes det høres veldig lurt ut! Legg opp livet etter hva som føles praktisk for dere, ikke etter hva folk tenker. Men dere bør ha en tydelig plan for hva som skjer når/hvis en av dere vil ut. Har dere råd til å kjøpe ut hverandre, for eksempel? Anonymkode: 3f310...17e 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Kjenner to tvillinger som bor sammen og på sikt planlegger å kjøpe noe sammen. Hvis man har en god søskendynamikk er man jo kjempeheldig. Vanskelig å kjøpe bolig alene! Anonymkode: c7090...93d 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 Silas og Emil Vasstrand Anonymkode: 6ffcc...dca 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #10 Skrevet 20. januar 2021 Jaaaa, hvorfor ikke, helt innafor ❤❤ Anonymkode: 77ce0...1cf 3
Hulderen Skrevet 20. januar 2021 #11 Skrevet 20. januar 2021 En venninne av meg bor sammen med søsteren sin.Jeg har aldri tenkt over at det skulle være merkelig, bare hyggelig og praktisk. 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #12 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi er snart 30 og vi kjøpte hus sammen for 5 år siden. Har gått veldig fint. Jeg kunne fint levd sånn mye lengre men er det i det hele tatt innafor? Anonymkode: 14057...29f Hvorfor i alle dager skulle ikke det vært innafor? Her i Norge må vi ha hver vår boenhet tydeligvis. I andre land er folk mye flinkere til å bo sammen med familie. Man lærer seg å inngå kompromisser og å leve sammen, og det er sosialt. Ingen ensomme. Alle har bedre råd når 1 familie deler på boutgiftene. Slike ting bidrar til at flere kan studere og bruke tid og penger på konstruktive ting uten å halvt sulte ihjel. Her skal studentene ha 16 kvm egen hybel som de skal betale mye for og sitte ensomme på. Bekymringer om å ha nok penger og for mye tanker som ikke hadde trengtes om man var beskyttet av familiefellesskapet. Anonymkode: 45040...a39 2
Alvario Skrevet 20. januar 2021 #13 Skrevet 20. januar 2021 Synes ikke det er unormalt med at søsken bor sammen. Forstår likevel ikke helt hvorfor foreldrene tilbyr deg å kjøpe leilighet hos dem. Hva med tvillingen din da? Vil egentlig den bo alene og har råd til det? 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #14 Skrevet 20. januar 2021 Innafor ja - men synest ofte at tvillinger/søsken som gjør dette på en måte ikke utvikler en egen personlighet. Hvem er du uten din tvilling? Anonymkode: 59169...008 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #15 Skrevet 20. januar 2021 Da vet jeg hvertfall at det ikke er noe i veien for at jeg og tvillingen bor sammen på sikt heller! Takk for svar alle sammen Anonymkode: 14057...29f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #16 Skrevet 20. januar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Innafor ja - men synest ofte at tvillinger/søsken som gjør dette på en måte ikke utvikler en egen personlighet. Hvem er du uten din tvilling? Anonymkode: 59169...008 Vi har forskjellig personlighet. Liker forskjellig ting. Sånn har det alltid vært. Det er ikke noe problem Anonymkode: 14057...29f 1
WhiteSwan Skrevet 20. januar 2021 #17 Skrevet 20. januar 2021 Hvis dere trives sammen så hvorfor ikke? Det er jo det viktigste. Vet jo om venner som bor sammen så
Gjest Smiley99 Skrevet 20. januar 2021 #18 Skrevet 20. januar 2021 Misunner de som har en tvilling!! 😀 Du er veldig heldig. Jeg synes det er innafor.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #19 Skrevet 20. januar 2021 1 minutt siden, WhiteSwan said: Hvis dere trives sammen så hvorfor ikke? Det er jo det viktigste. Vet jo om venner som bor sammen så Vi trives greit sammen. Jeg hadde forskjellige krav til tvillingen før vi flyttet sammen. Og h*n hadde noen krav til meg også. Føler jeg ting går mye bedre når avtaler/krav er oppfylt fra begge sider. Begge fornøyde Anonymkode: 14057...29f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #20 Skrevet 20. januar 2021 Ikke rart i det hele tatt. Jeg har tvilling selv, og jeg hadde ikke hatt noe imot å bo med ham om det ikke var for det at han er rotete mens jeg foretrekker å ha det ryddig rundt meg. Anonymkode: 68efe...b61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå