Gå til innhold

Må velge mellom ks eller igangsetting i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter barn nr 2 og må ta valget i morgen. Barnet er stort, og må derfor ut i uke 38. 

Hvis det blir igangsetting blir det ballong - skjer det ikke noe første døgn blir det tabletter - skjer det ikke noe andre døgn blir det riestimulerende drypp - og skjer det ikke noe tredje døgn blir det keisersnitt. 

Ellers kan jeg velge planlagt keisersnitt. 

Første fødsel endte i klipping, sying i timesvis, og blodtap på 1,5l. Ble igangsatt da også. 

Nå er jeg urolig for en ny dårlig vaginal fødsel og keisersnitt med lang innleggelse. Vil fortest mulig hjem da jeg vil få mye hjelp hjemme uansett, men må uansett på barsel 24t grunnet at baby må overvåkes. 

Hjelp! Har du hatt et fint keisersnitt? Kunne du dra hjem tidlig? Er urolig for lang igangsetting men som likevel kan ende i keisersnitt, så det fort kan bli en hel uke på sykehuset 😥

Anonymkode: 5e805...71c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hastekeisersnitt hvor jeg var alvorlig syk. Men gikk fint! Tror det er mye verre å føde enn keisersnitt men jeg vet ikke da jeg kun har tatt keisersnitt. Lykke til.

Anonymkode: 6fdff...5ba

Skrevet

Har hatt haste ks, igansetting med tablett og planlagt ks. Skulle jeg hatt en nr. 4 hadde det uten tvil blitt planlagt ks igjen. "Løp" rundt i gangen få timer etterpå og klarte det meste selv mye tidligere enn etter haste ks og igangsetting. I tillegg var timene før så mye roligere, jeg slappet av og koste meg under forløsningen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hastekeisersnitt hvor jeg var alvorlig syk. Men gikk fint! Tror det er mye verre å føde enn keisersnitt men jeg vet ikke da jeg kun har tatt keisersnitt. Lykke til.

Anonymkode: 6fdff...5ba

Tusen takk ❤️ Var du innlagt lenge etter? 

Skrevet
Me for life skrev (Akkurat nå):

Har hatt haste ks, igansetting med tablett og planlagt ks. Skulle jeg hatt en nr. 4 hadde det uten tvil blitt planlagt ks igjen. "Løp" rundt i gangen få timer etterpå og klarte det meste selv mye tidligere enn etter haste ks og igangsetting. I tillegg var timene før så mye roligere, jeg slappet av og koste meg under forløsningen.

Så flott, tusen takk for svar ❤️ Heller mot ks, er så redd for mange dagers igangsetting som likevel kan ende i ks. 

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt og skal ærlig innrømme at jeg hadde gått for det om jeg hadde mulighet (jeg fikk valget pga traumer) og kommer garantert til å velge ks igjen. 

Ville mye heller hatt et planlagt keisersnitt enn hastesnitt

Anonymkode: 3d213...d0a

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er en stor sjangs for at det kan ende i ks, så ville jeg bare valgt ks med en gang. Har selv hatt en ks i uke 30, og det gikk jo bra med meg, var barnet som var sykt (går heldigvis bra der også). 

Anonymkode: 0985f...22b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde planlagt keisersnitt og skal ærlig innrømme at jeg hadde gått for det om jeg hadde mulighet (jeg fikk valget pga traumer) og kommer garantert til å velge ks igjen. 

Ville mye heller hatt et planlagt keisersnitt enn hastesnitt

Anonymkode: 3d213...d0a

Tusen takk for svar. Ja, jeg ser også for meg at det er bedre med planlagt enn hastesnitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er en stor sjangs for at det kan ende i ks, så ville jeg bare valgt ks med en gang. Har selv hatt en ks i uke 30, og det gikk jo bra med meg, var barnet som var sykt (går heldigvis bra der også). 

Godt å lese at det gikk bra med både deg og baby ❤️❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Godt å lese at det gikk bra med både deg og baby ❤️❤️

Ja, alt er fint nå ❤️ Ikke vær redd for å velge ks hvis det er det du føler er riktig, dette kommer til å gå bra :) 

Skrevet

Har hatt fint keisersnitt, men ble på barsel ei uke pga amming som ikke kom i gang og div. 

Anonymkode: d0faa...b71

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har hatt fint keisersnitt, men ble på barsel ei uke pga amming som ikke kom i gang og div. 

Tusen takk for svar.❤️ Har blitt oppmuntret til å prøve å håndmelke, skal begynne i morgen 🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for svar.❤️ Har blitt oppmuntret til å prøve å håndmelke, skal begynne i morgen 🤞

Lykke til 😊Jeg har i vert fall bare positive erfaringer med keisersnitt (planlagt) og tiden etterpå, så ville nok gått for det 😊

Skrevet

Jeg hadde hastesnitt etter igangsettelse. Ble lagt i narkose, så måtte være 5 t på overvåkninga før jeg fikk komme opp på barsel. Ingen problemer etter det. Selvfølgelig vondt i snittet, men var oppe og gikk, stelte baby og ammet. Hadde ks på søndag, dro hjem på onsdag.

Anonymkode: f6b2e...c44

Skrevet

Hvis jeg hadde fått tilbud om et planlagt keisersnitt, så hadde jeg takket ja med en gang 🙈 det er noe med det forutsigbare som en kontrollfreak som meg finner trøst i.

Anonymkode: 2feb2...370

Skrevet

Hadde selvfølgelig valgt planlagt ks. Er ingenting å stusse på.

Anonymkode: af603...217

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lykke til 😊Jeg har i vert fall bare positive erfaringer med keisersnitt (planlagt) og tiden etterpå, så ville nok gått for det 😊

Så flott, tusen takk ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde hastesnitt etter igangsettelse. Ble lagt i narkose, så måtte være 5 t på overvåkninga før jeg fikk komme opp på barsel. Ingen problemer etter det. Selvfølgelig vondt i snittet, men var oppe og gikk, stelte baby og ammet. Hadde ks på søndag, dro hjem på onsdag.

Anonymkode: f6b2e...c44

Det var oppløftende å lese, bra det fikk så bra! 

Skrevet

Hvis jeg hadde fått tilbud om et planlagt keisersnitt, så hadde jeg takket ja med en gang 🙈 det er noe med det forutsigbare som en kontrollfreak som meg finner trøst i.

Anonymkode: 2feb2...370

Enig med deg, jeg liker ikke usikkerheten ved vaginal fødsel og igangsetting. 

Skrevet

Hadde selvfølgelig valgt planlagt ks. Er ingenting å stusse på.

Anonymkode: af603...217

Hehe, enig med deg nå. Har ringt sykehuset, og nå blir det planlagt keisersnitt. 😃 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...