AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 Har en mills majones som har vært åpnet siden oktober-november i fjor. Går det fint å spise den? Majones skal jo ha ganske lang holdbarhet siden det er så mye olje og fett i ikke sant? Anonymkode: 967f0...c67
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Må innrømme at jeg aldri har sjekket dato på majones 😅 smak på litt, du kjenner fort om sånne ting er dårlig Anonymkode: df993...295
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #4 Skrevet 20. januar 2021 Om den er i orden smaker du jo fort, men fett i seg selv gjør at matvarer har dårligere holdbarhet, ikke bedre. Anonymkode: a8287...1f6 1
Million Skrevet 20. januar 2021 #5 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har en mills majones som har vært åpnet siden oktober-november i fjor. Går det fint å spise den? Majones skal jo ha ganske lang holdbarhet siden det er så mye olje og fett i ikke sant? Anonymkode: 967f0...c67 Hvorfor tror du at olje og fett gir lengre holdbarhet? Det er jo stikk motsatt. Olje og fett harskner fortere, og kan gjøre at kjøtt etc blir dårligere fortere enn magert kjøtt. Men når det er sagt, så tror jeg majonesen er helt ok i tuben med kork. Har selv hatt liggende gamle majonestuber som har ligget ganske lenge i kjøleskapet, før den brukes igjen. Det har alltid gått helt fint.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #6 Skrevet 20. januar 2021 Den kan fint brukes. Men husk: se, lukt, smak. Består det den testen, så er det som oftest greit. Anonymkode: edf1a...c1c 2
cleangal Skrevet 20. januar 2021 #7 Skrevet 20. januar 2021 Hvis det er tube er den nok helt i orden så lenge korken har vært på. Åpnet pose hadde jeg vært litt skeptisk til, men hadde luktet og smakt hvis jeg var i tvil.
Gjest Føsleguri Skrevet 20. januar 2021 #8 Skrevet 20. januar 2021 Majones har Best før-dato. Den blir ikke bedervet, men kvaliteten blir etter hvert dårligere ved at smaken taper seg pga at fettet blir harskt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #9 Skrevet 20. januar 2021 Vær obs på at majones er perfekt gromedium for bakterier. Så majones i skål, spesielt om den ikke oppbevares kjølig, har veldig kort holdbarhet. Og vær forsiktig med bestikket som brukes i majonesskåla, så ikke bakterier blir tilført. Anonymkode: 26919...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå