Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Ilille
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde fortelle henne at det gjør deg usikker og at du har dårlige erfaringer fra før. Det er rart at hun sier at det er dere to men at dere ikke er kjærester. Jeg synes du burde sette en grense, enten så er dere kjærester eller så er dere kun venner og gjør det slutt. Kanskje er det det som skal til for at hun skal innse at hun vil at dere skal være et par 

Anonymkode: 0ebdf...3cd

• Liker 17
Skrevet (endret)

.

Endret av Ilille
Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som et godt tegn, at hun sier at "dere kommer til å bli kjærester en dag". 

Hadde det vært meg, hadde jeg sagt dette direkte til henne. At den setningen klinger veldig dårlig i dine ører, og at det hele gjør deg så usikker, at du vurderer å trekke deg ut. 

Stikker hun pga det; ja vel, da var dere kanskje ikke ment to be. 

Men kanskje det kan vekke henne litt, og at hun ser hva hun er i ferd med å miste. 

Anonymkode: e2973...810

• Liker 11
Skrevet

Det der kunne høres ut som meg, er sånn tankegang jeg hadde i starten av forholdet til meg og kjæresten min. Selv om når han sa vi var kjærester så gikk jeg bare med på det, siden vi uansett ville forholde oss til hverandre og ingen andre

Grunnen til at jeg tenkte sånn var fordi året før gikk jeg gjennom en sykelig kjærlighetssorg, som bare ødela meg helt. Det var rett og slett utrolig skummelt å begynne å date han jeg er sammen med nå. Følte litt på det at jeg ikke ville kalle oss kjærester fordi når man blir kjærester så kan det bare bli brudd. Vet det er trasig tankegang, men av erfaringer hadde jeg bare skikkelig issues med det... meeen nok om meg (bare en tanke) 

Du burde si det rett ut til henne, at du vil være kjæresten hennes og du blir usikker av at det går så lang tid. Liker hun deg vil hun ta det positivt tenker jeg. Det er viktig at du setter ord på at du også er skikkelig usikker når hun drøyer det. Du fortjener ikke gå rundt i usikkerhet. Så spør/ si ifra!

Anonymkode: 16e4b...db4

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Ilille
Skrevet

Er nå  i akkurat samme dilemma. Lyst, kos og glede bygger kjærlighet. Hun virker usikker. Kanskje du skal "spille litt mer kostbar"? 

Min strategi de siste dagene er å være den som ikke tar initiativ til kontakt, Dette i håp at han kan kjenne på savnet etter meg. Har vanligvis stort sett hatt kontakt daglig, men ikke ringt hverandre daglig. Nå har jeg ikke hørt fra han siden mandag kveld. Usikkerhet gjør vondt. 

Du er tydelig og hun vet godt hva du ønsker, så det er ingen hensikt å si noe mer om det foreløpig. 

Anonymkode: c6a19...4ca

Skrevet

Dette er litt som kjæresten min, det.
Han var nok usedvanlig ukomf med titler og har egentlig ikke definert noen av forholdene sine tidligere. Jeg stusset litt over det, ettersom månedene gikk, hadde vi flere samtaler om dette og han var ikke klar for å kalle seg noe som helst en stund. Vi datet lenge, og først etter ett helt år overhørte jeg en samtale han hadde med noen bekjente i et selskap, og da de spurte hvem jeg var, sa han at jeg var dama hans. Deretter har han sluttet å bli klein og forlegen når noen andre har omtalt meg som kjæresten hans.  Han har i samtaler også omtalt oss som et par, kjærestepar og som "sammen", så jeg har lenge visst at han var *der*. Så det var en langsom prosess her, kan man si, men nå har vi i alle fall titler på det vi er.
Han har vært en super fyr hele veien, og magefølelsen har vært god, så jeg har ikke pushet for mye og næget om dette mer enn nødvendig. Det han sier, er at han er redd for alle forventningen som følger med å være noens kjæreste, og han var redd for ikke å strekke til. Han var vel også nødt til å være sikker på at han ikke ville være singel og pløye over halve byen før han ville gå til skrittet å kalle seg kjæreste.
Fordelen med dette er jo at han er sikker på hva han vil nå, og når han først er sikker på noe, går han inn for det på ordentlig.

Jeg forstår godt at den situasjonen gjør deg usikker, for man vil jo vite at den andre personen er like mye "med" og forpliktet som en selv. Kanskje hun er som min, litt redd for å binde seg til noe(n), negative erfaringer med å definere roller eller hva det skulle være. Hun har garantert sine tanker rundt det!

Vet det er et kjipt sted å være, så håper du snart får de svarene du trenger:) 

Anonymkode: 95f18...7d1

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Ilille
Skrevet

Spør henne hva som er forskjell på NÅ når dere IKKE er kjærester, og SENERE når dere ER kjærester. Hva vil endre seg når dere evt blir kjærester? (at dere ikke er med andre? At dere ikke holder forholdet hemmelig?)

Spør henne hvorfor hun ikke vil være kjærester når hun sier dere skal være sammen for alltid. Spør hva hun venter på. Og husk at DU ikke trenger å vente for alltid! Det finnes flere damer der ute!

Anonymkode: 086de...a86

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hun sier dere ikke er single, men ikke et par/kjærester? Hva er man da? :klo:

Virker som en del er veldig redde for å kalle seg kjærester, men "dater" til evig tid. Merkelig. Det er jo ikke sånn at dersom man definerer seg som et par, så må man gifte seg og være sammen til evig tid... 

Hvis dere oppfører dere som kjærester, så er dere jo det. Hva tenker hun må bli annerledes for at dere kan kalle dere kjærester?

Skrevet

Er dere sammen med hverandres venner? Har dere møtt hverandres familier? Eller er det bare dere to? 

Anonymkode: ea9b4...bd7

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av Ilille
Skrevet

Dama si er vel kjæresten? Jeg tenker at det er det samme. 

Anonymkode: 3ac63...bbc

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 7.01):

Endret av Ilille
Skrevet

Høres ut som om hun vil ha litt åpne muligheter. Litt i pose og sekk. Mulig hun dater eller flørter litt med en tredjepart du ikke vet om ?? Du fortjener ikke slik usikkerhet.  Ville trukket meg litt tilbake var jeg deg. Si du har planer neste gang hun vil treffes. 

Anonymkode: 7bc78...ab3

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.2.2021 den 8.16):

Endret av Ilille
Skrevet

Hun har tydelige issues. Det er såklart sårende for deg. Vanskelig for oss å si om det lureste er å være tålmodig eller ikke, men jeg hadde nok dessverre mistet interessen litt etter litt hvis hun var SÅ hard to get. Hadde dessuten vært såpass trassig at jeg hadde knepet igjen selv, rett og slett ikke hatt så mye tid til å se henne. Tatt fra henne den makten hun har over deg og snudd rollene , for at hun skal klare å se ting klart. Da må hun enten vise at hun VIL ha deg eller dere sklir vekk fra hverandre. Men da hadde jeg ihvertfall fått et svar.

Sier ikke at det er det riktige å gjøre, altså, men jeg hadde gjort det for jeg er ikke verdens mest tålmodige og hadde ikke orket å være i den situasjonen som du er nå.

Skrevet (endret)
Pia Sofia skrev (På 1.2.2021 den 10.00):

Endret av Ilille
Skrevet
Ilille skrev (1 time siden):

Nei det er kjempetungt og vondt! Men så føler jeg meg så dum og barnslig som pusher på det og.. som tar det opp igjen og igjen. Hvorfor det skal være så viktig for meg når det ikke er viktig for henne. Vi har det jo veldig bra og hun vil at vi skal fortsette som før, men det er likevel sårt at hun ikke er klar for å være kjæresten min når vi oppfører oss som det og hun kaller meg dama si.. 

Vet ikke hva som må til for at hun skal bli klar heller.. igår sa hun at avstanden var et av grunnene, og hun skal jo bo borte i 5 mnd til så da vil det vel si at vi skal gå sånn her i 1 år tilsammen. Jeg føler bare at jeg ikke er bra nok.. hvorfor føler jeg at jeg vil at hun skal være kjæresten min, men ikke hun?

Hun dro fra meg idag og vi sees ikke igjen før om 3 uker og etter samtalen igår så er hjertet litt rivd opp.. Hun sa at hun fikk vondt i magen og at hun var redd for å miste meg, men at hun måtte være ærlig.. og det er jo fint..

Tipper dette handler mer om henne enn om deg. Men det hjelper jo ikke noe særlig. ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...